Český automobilový trh prochází údolím stínů – v právě skončeném roce 2022 se v ČR prodalo jen 208 995 osobních a lehkých užitkových vozů (OA+LUV), což představuje pokles o téměř 8 procent proti roku 2021. Opelu se přesto daří plout proti proudu – na slábnoucím tuzemském trhu zvýšil svůj tržní podíl a posunul se na žebříčku importérů zřetelně vzhůru!

„I přes klesající trh jsme v roce 2022 dokázali v ČR zvýšit prodeje OA+LUV modelů až na 5409 vozů, čímž se nám podařilo meziročně vylepšit tržní podíl, který se vyšplhal z 2,36 procent na 2,59 procenta,“ říká Josef Šopík, šéf českého zastoupení tradiční německé značky. „Vyšší tržní podíl znamenal i posun Opelu směrem vzhůru v žebříčku importérů – Opel se vrátil do TOP10 importérů a našim cílem je, aby svou pozici v první desítce importérů nejenom obhájil, ale stále posiloval.“
Za výborné výsledky na slábnoucím českém trhu vděčí Opel především oblíbenému kompaktnímu SUV Crossland, které se stalo nejprodávanějším Opelem na tuzemském trhu – zákazníci si jich vloni odvezli celkem 1580 a Crossland se tak stal druhým nejprodávanějším vozem celé své B-SUV třídy.






























