DS N°8 ukazuje, že na dlouhých trasách už nestanovuje tempo baterie, ale řidič. V reálném provozu zvládá 450–500+ km po hlavních evropských tazích z jediného nabití, s rychlodobíjením až 200 km za 10 minut a chytrým plánováním zastávek EV Routing.

„U vozu DS N°8 již není baterie, která určuje, kdy zastavíte a dobijete energii, ale rozhoduje vaše prostá touha udělat si pauzu nebo nezbytnou přestávku od jízdy. Změna hry,“ říká Xavier Peugeot, generální ředitel DS Automobiles.
DS N°8 v praxi potvrdila ambici značky ztělesnit „umění cestovat“: na dálnicích a rychlostních silnicích ujela z plného nabití dlouhé úseky bez mezizastávky u nabíječky. Robustnost deklarovaného dojezdu WLTP 750 km se promítá do reálné schopnosti ujet přibližně 500 km po dálnici v různých podmínkách.

Všechny testy probíhaly při dodržení maximálních povolených rychlostí (obvykle 120–130 km/h) a s 100% nabitým akumulátorem na startu, bez mezidobíjení:
-
Paříž – Lyon, 450 km – v cíli cca 10 % SOC a ~60 km rezervy.
-
Mnichov – Koblenz, 506 km – v cíli 10 % SOC a ~56 km rezervy; potvrzení konzistence dojezdu i na delší vzdálenosti.
-
Madrid – Denia, 470 km – v cíli 20 % SOC a ~128 km rezervy; vyšší hospodárnost při příznivějších podmínkách.
-
Melfi – Nera Montoro, 450 km – v cíli 28 % SOC a ~195 km rezervy; ukázka mimořádně efektivního nakládání s energií.
Výsledky potvrzují, že DS N°8 si drží komfortní rezervu na trasách delších než 450 km a adaptuje se na různé profily cest i provozní situace.

Při delších přesunech umožní DS N°8 doplnit až 200 km za zhruba 10 minut na nabíjecí stanici 160 kW. Palubní EV Routing předvídá zastávky a připravuje vůz na nabíjení, takže řidič řeší přestávky podle sebe – ne podle baterie.
Pohonné ústrojí vzniklo ve Francii: elektromotor vyvinutý Emotor se montuje v Trémery (Grand Est) a akumulátor Long Range navržený ACC se vyrábí v gigafactory Billy-Berclau (Pas-de-Calais). Energetickou účinnost dále posiluje aerodynamika promyšlená už ve fázi návrhu s rekordní hodnotou 0,24 dm², která snižuje odpor proudění.

Kombinace řízené spotřeby, referenčního dojezdu, dynamiky, komfortu a kultivovanosti dělá z DS N°8 elektromobil připravený na dlouhé cesty – plynule, klidně a bez omezení.
































