Nová generace kompaktních vozů zásadně přispěla k omlazení a změně image značky Mercedes-Benz. Model CLA má velký vliv zejména při získávání nových zákazníků a vytváření jejich loajality. V USA bylo kupé CLA uvedeno na trh v roce 2013. Jednalo se o první kompaktní vůz Mercedes-Benz na americkém trhu.
V USA jsou zákazníci modelu CLA v průměru o deset let mladší než průměrný zákazník značky Mercedes-Benz. Také v Evropě patří zákazníci modelu CLA mezi nejmladší v portfoliu Mercedesu. V Evropě řídil v roce 2017 každý druhý zákazník předtím konkurenční vozidlo. Více než 75 % evropských zákazníků, kteří předtím řídili CLA ve verzi kupé nebo Shooting Brake, se při nákupu dalšího vozidla rozhodlo znovu pro Mercedes-Benz. Celkem 750 000 exemplářů první generace modelů CLA kupé a CLA Shooting Brake zásadním způsobem přispělo k úspěchu kompaktních vozů s hvězdou.
.jpg?1547536586)
Nový model CLA bude v prvním roce prodeje nabízen také ve verzi Edition 1. Tato limitovaná edice disponuje mnoha ozdobnými prvky v exteriéru i interiéru, které umocňují její exkluzivitu. Nový model CLA je vyráběn v závodě Kecskemét (Maďarsko) a bude uveden na trh v květnu 2019.
Sedan ve stylu kupé
Sportovně laděný styl je znát zejména na skloněné přídi s dlouhou kapotou a rozměrnou maskou chladiče s diamantovým efektem. Tu obklopují nízko položené světlomety s technologií MULTIBEAM LED. CLA si stále ponechává elegantní splývavou záď umocňující dojem tvaru kupé. Otvor pro registrační značku se na rozšířené zádi přesunul do nárazníku.
.jpg?1547536672)
Na cestě do sériové výroby absolvovala aerodynamika nového modelu CLA v porovnání s předchůdcem výrazně delší fázi optimalizace simulacemi, než došlo na první měření modelů v aerodynamickém tunelu. Výsledek u nového CLA stanovuje i nadále měřítka, protože součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx je 0,23.
Agilní a přesto komfortní podvozek
Široký rozchod kol (vpředu plus 63 mm, vzadu plus 55 mm v porovnání s předchůdcem) a nižší těžiště patří mezi významné faktory, díky nimž nový model CLA nabízí nejsportovnější jízdní vlastnosti ze všech modelů nové generace kompaktních vozů Mercedes-Benz. Konstrukce navíc zahrnuje kromě víceprvkové zadní nápravy, také standardně dodávané řízení se strmým převodem a hydraulická ložiska.
.jpg?1547536777)
Příčný zkrutný stabilizátor s větším průměrem minimalizuje boční naklánění. Na přání jsou k dispozici aktivní adaptivní tlumiče, které řidiči dávají na výběr mezi komfortem a nekompromisním sportovním nastavením. Nabídka kol začíná průměrem ráfku 16“ a sahá až k 19“. Rozměry pneumatik pokrývají rozsah od 205/60 R 16 do 225/40 R 19. Specifické nastavení stabilizačního systému ESP umožňuje modelu CLA dosahovat vysoké rychlosti při průjezdech zatáčkami a přispívá ke sportovním jízdním vlastnostem.
Rok po premiéře se MBUX nepřetržitě učí
Systém MBUX – Mercedes-Benz User Experience vyvolal před jedním rokem, při své světové premiéře na veletrhu CES v Las Vegas, pozdvižení. Výkonný počítač, displeje s individualizovatelným grafickým zobrazováním, zcela barevný průhledový displej, navigační funkce s rozšířenou realitou, software se schopností učit se a heslo „Ahoj Mercedesi“ pro hlasové ovládání patří na vrchol.
.jpg?1547536886)
Rozpoznáváním pohybů propůjčuje interiérový asistent MBUX vnitřnímu prostoru ještě více inteligence. Interiérový asistent funguje bezdotykově, a to jak za slunečního svitu, tak i při naprosté tmě.
Interiérový asistent umožňuje mimo jiné přizpůsobit zobrazení na dotykovém displeji na přístrojové desce nebo na dotykové ploše na středové konzole, a to jakmile se k jejich povrchu přiblíží ruka uživatele. V závislosti na aktuálně zobrazovaném menu jsou vyzdviženy jednotlivé prvky. Systém kromě toho dokáže rozlišovat, zda se jedná o požadavek řidiče nebo spolujezdce vpředu, a ví například, u jakého sedadla má aktivovat masážní funkci.
Mimořádnou vlastností interiérového asistenta je možnost individualizace ovládání nejoblíbenějších funkcí. K jejich aktivaci postačí podržet nad středovou konzolou ruku s roztaženým prostředníčkem a ukazováčkem do V. Tímto způsobem lze do MBUX uložit jakýkoli systémem realizovatelný povel pro jeho mimořádně snadnou pozdější aktivaci. Typickým často používaným povelem je „naviguj mě domů“. Protože je systém schopen spolehlivě rozpoznat, kdo jej ovládá, mohou řidič a spolujezdec stejnému přidržení ruky přiřadit dokonce různé oblíbené funkce.
.jpg?1547536980)
Intuitivně a bez jakéhokoli nacvičování gest lze ovládat i další funkce. Například za tmy se bodové osvětlení zapne nebo vypne krátkým přiblížením ruky k vnitřnímu zpětnému zrcátku. Vztáhne-li řidič za tmy ruku směrem k neobsazenému sedadlu spolujezdce, automaticky dojde k jeho osvětlení, aby rychleji nalezl odložené předměty. Jakmile se ruka z této oblasti vzdálí, světlo se automaticky vypne.
„Ahoj Mercedesi“
Model CLA nabízí nejmodernější hlasové ovládání. I v tomto případě dokáže systém rozpoznávat, z jakého sedadla dostává jednotlivé pokyny. Hlasový asistent odpovídá pouze na povely osoby, která naposledy systém aktivovala heslem „Ahoj Mercedesi“.
.jpg?1547537081)
Hlasový asistent, dodávaný zpočátku pro americký trh, dokáže rozpoznávat ještě mnohem komplexnější dotazy a poskytovat na ně odpovědi. Například: „Jaké asijské restaurace pro rodiče s dětmi jsou v blízkém okolí, ale ani čínské, ani japonské?“ Kromě toho vzrůstá počet tematických oblastí, v nichž MBUX rozumí komplexním dotazům a dokáže na ně rychle odpovědět: sport („Ahoj Mercedesi, jak hrál tým San Francisco 49ers?“), burza („Jak se vyvíjela cena akcií Applu v porovnání s Microsoftem?“), ale také příklady a výpočty („Kolik je odmocnina ze tří?“) nebo všeobecné vědomosti („Jak velký je Texas?“, „Kolik tuku obsahuje avokádo?“).
Systém řízení komfortu ENERGIZING
Systém řízení komfortu ENERGIZING síťově propojuje různé komfortní systémy vozidla. Zcela nová jsou inteligentní doporučení prostřednictvím funkce ENERGIZING COACH v paketu ENERGIZING Plus. Systém řízení komfortu ENERGIZING cíleně používá funkce klimatizace a sedadel (vyhřívání, odvětrávání, masáž), jakož i světelnou a hudební atmosféru a umožňuje v závislosti na náladě nebo požadavku řidiče vytvořit speciální nastavení pro příjemné cestování v nejlepší možné kondici.
.jpg?1547537192)
Novinkou jsou pakety ENERGIZING s funkcí ENERGIZING COACH. Tato služba, využívající inteligentní algoritmus, doporučuje situačně a individuálně nejvhodnější program z paketů ENERGIZING. Světovou premiéru na CES mají chytré hodinky Mercedes-Benz vivoactive 3 Smartwatch. Pokud jsou tyto chytré hodinky, nebo jiné kompatibilní nositelné zařízení Garmin Wearable, propojeny s vozidlem, optimalizují osobní ukazatele, jako je úroveň stresu nebo kvalita spánku, či výběr vhodných doporučení. Cílem je zajistit, aby se řidič dobře cítil i při náročných nebo více monotónních jízdách a dojel do cíle odpočatý. Kromě toho jsou na multimediální displej přenášeny hodnoty tepové frekvence z připojeného nositelného zařízení Garmin Wearable.
Inteligentní funkce z třídy S
CLA nabízí poprvé v určitých situacích funkci částečně automatizované jízdy. Za tím účelem si udržuje dokonalý přehled o okolní dopravní situaci. Vylepšené kamerové a radarové systémy umožňují „vidět“ do vzdálenosti až 500 metrů. Kromě toho využívá CLA pro asistenční funkce mapové podklady a data navigačního systému. Aktivní adaptivní tempomat DISTRONIC, součást paketu asistenčních systémů, dodávaného na přání, dokáže díky tomu podporovat řidiče v mnoha situacích na základě znalosti projížděné trasy. Například před zatáčkami, křižovatkami nebo kruhovými objezdy komfortně a předvídavě přizpůsobuje rychlost jízdy. Dalšími asistenčními systémy jsou mj. aktivní asistent pro nouzové zastavení a aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu, jehož pokyny jsou intuitivní a srozumitelné.
.jpg?1547537303)
Nový model CLA je standardně vybaven rozšířeným aktivním brzdovým asistentem, který v závislosti na situaci dokáže zmírnit intenzitu nárazu do pomaleji jedoucího, zastavujícího nebo stojícího vozidla vpředu, nebo střetu zcela zabránit. Podobně dokáže reagovat i na možnost kolize s přecházejícími chodci nebo cyklisty.
Aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu (rovněž standardně) dokáže řidiče v rozsahu rychlostí od 60 do 200 km/h upozorňovat na nechtěné vyjetí z jízdního pruhu pulzujícími vibracemi volantu, popřípadě vrátit vozidlo zpět do jízdního pruhu jednostranným brzděním, pokud vozidlo přejíždí nepřerušovanou podélnou čáru vymezující jízdní pruh. Při přerušované podélné čáře dojde k tomuto zásahu pouze tehdy, pokud hrozí nebezpečí kolize s vozidlem ve vedlejším jízdním pruhu (může se jednat i o protijedoucí vozidlo).
PRE-SAFE PLUS dokáže rozpoznat hrozící kolizi zezadu. Při trvajícím nebezpečí kolize zabrzdí systém stojící vozidlo před nárazem zezadu, čímž minimalizuje riziko poranění cestujících, protože omezí náhlý pohyb vozidla dopředu v důsledku kolize.
Světlomety MULTIBEAM LED
Dalším příkladem automobilové inteligence a technologického transferu z luxusní do kompaktní třídy jsou na přání dodávané světlomety MULTIBEAM LED, jejichž elektronické řízení umožňuje extrémně rychlé a precizní přizpůsobování rozložení světla aktuální dopravní situaci. V každém světlometu modelu CLA je umístěno 18 samostatně ovladatelných diod LED. Světlo z diod LED se svou barvou podobá dennímu světlu, takže šetří zrak a pozitivně působí na koncentraci řidiče. Vozovka je precizně osvětlována jasným světlem. Na přání se dodávají také vysokovýkonné světlomety LED High Performance. Nový model CLA má standardně halogenové světlomety s integrovanými diodami LED pro denní svícení. Také v zadních svítilnách zajišťují veškeré osvětlovací a signalizační funkce diody LED.
.jpg?1547537484)
Prezentace s nejvýkonnějším motorem
Na veletrhu v Las Vegas je CLA vystaven s výkonným zážehovým čtyřválcem ve verzi CLA 250 (165 kW/225 k, 350 N.m) s dvouspojkovou převodovkou 7G-DCT (kombinovaná spotřeba paliva 6,3-6,1 l/100 km, kombinované emise CO2 143-140 g/km)1. V době zahájení prodeje v květnu bude k dispozici široká paleta vznětových a zážehových motorů s mechanickou nebo dvouspojkovou převodovkou, včetně verzí s pohonem všech kol 4MATIC.




























