4. prosince 2025
Ekologie, Novinky

Peugeot E-408 má elektrické srdce se solidním dojezdem. Jak moc baterie ovlivnila prostornost interiéru?

>Redakce Redakce
11 října, 2024

Představením nového modelu Peugeot 408 v červnu roku 2022 přinesl Peugeot do segmentu C novou siluetu typu fastback. Prvními kroky směrem k elektrifikaci byly pro model 408 dvě plug-in hybridní verze o výkonu 180 a 225 k. Začátkem letošního roku přibyl do nabídky modelu 408 Hybrid 136 e-DCS6. Nyní Peugeot E-408 posouvá elektrifikaci na další úroveň s plně elektrickým pohonem o výkonu 157 kW/210 k a 60kWh baterií.

Peugeot E-408 využívá multienergetickou platformu E-EMP2, která umožňuje plnou elektrifikaci, aniž by to bylo na úkor dynamiky nebo prostornosti interiéru. Díky velkorysým rozměrům modelu Peugeot E-408 (délka: 4,69 m, šířka: 1,85 m, rozvor: 2,79 m) může být baterie umístěna v podvozku, pod podlahou mezi koly, čímž se zachová veškerý prostor v interiéru. Snížení těžiště vozu přispívá k dynamice jízdních vlastností. Velká 19palcová kola Graphite s inovativním designem jsou opatřena pneumatikami 225–50R19 s velmi nízkým valivým odporem (třída A+). Pro nový Peugeot E-408 je k dispozici pět odstínů: bílá Okenite, modrá Obsession, šedá Selenium, červená Elixir a černá Perla Nera.

Nový Peugeot E-408 je poháněn synchronním elektromotorem s permanentními magnety o výkonu 157 kW (210 k) a s točivým momentem 345 Nm. Tento motor se vyrábí ve Francii v Trémery ve společném podniku Stellantis–Nidec. Nabíjení je možné 11kw AC wallboxem nebo 120kW DC stanicí, což umožňuje dobít baterii z 20 % na 80 % za 30 minut. 

Pro bezpečnější a plynulejší řízení, manévrování a jízdu k dispozici rozsáhlá nabídka asistenčních systémů nejnovější generace, které využívají informace získané z 5 kamer a 3 radarů. K dispozici je Adaptivní tempomat, Systém automatického nouzového brzdění, hlídání jízdy v pruhu, sledování pozornosti řidiče, rozpoznávání dopravních značek, monitoring mrtvého úhlu  a sledování pohybu za vozem.  

Velkorysý prostor

Interiér i-Cockpit definuje kompaktní volant doplněný 10palcovým digitálním štítem. Druhý 10palcový displej je vyhrazen infotainmentu s integrovanou navigací TomTom a aktualizacemi vzduchem. Navigace intuitivně plánuje trasy v závislosti na profilu, jízdních datech a stavu baterie. Systém bezdrátově zrcadlí chytré telefony. Pod centrálním displejem jsou umístěny dotykové ovladače i-Toggles pro přístup k hlavním menu. Užívání zpříjemňuje hlasový asistent s umělou inteligencí. 

Příjemnou atmosféru v kabině umocňuje náladové osvětlení, kvalitní materiály a vyšší tepelný, i akustický komfort. Přední a zadní okna jsou o 3,85 mm silnější, než je průměr. Vepředu jsou boční okna vrstvená (3,96 mm u verze GT) pro lepší zvukovou izolaci a vyšší bezpečnost. Výdechy klimatizace jsou i pro cestující na zadních sedadlech. Vůz je dále vybaven klimatizací monitorující kvalitu vzduchu a Hi-Fi systémem Focal Premium

Sportovně tvarovaná a vysoce komfortní přední sedadla získala označení AGR. Sedadla mohou být vybavena elektrickým desetibodovým nastavením se dvěma možnými uloženími do paměti pro řidiče a šestibodovým nastavením pro spolujezdce a rovněž vyhříváním a masážním systémem s 8 kapsami a 8 různými programy. Prostor na zadních sedadlech je díky dlouhému rozvoru 279 cm obzvláště velkorysý. Pasažéři na zadních sedadlech vozu E-408 mají nadstandardních 183 mm pro kolena.

Oblouk středové konzoly mezi předními sedadly sahá až k místu vyhrazenému pro bezdrátové nabíjení telefonu. Zbytek konzoly je tak určen pro odkládání předmětů a pro další praktické využití. Nachází se zde loketní opěrka, dvě zásuvky typu USB C (nabíjení/data), dva držáky nápojů s velkým průměrem a odkládací přihrádky o celkovém objemu až 33 litrů.

Zavazadlový prostor vozu Peugeot E-408 je mimořádně velkorysý, jeho objem činí 471 l (metodou VDA). Po sklopení opěradel zadních sedadel se objem zavazadlového prostoru zvýší na 1 545 l. V této konfiguraci lze do vozu naložit předmět o délce až 189 cm.

Elektrické srdce

Zvláštní pozornost byla věnována aerodynamice vozu (SCx: 0,66). Výsledkem je nízká spotřeba elektrické energie, a to 15,2 kWh/100 km, a dojezd až 453 km. Nový Peugeot E-408 je vybaven baterií s kapacitou 58,2 kWh. Dojezd činí 453 km. Podporuje jej tříúrovňová rekuperace. Řidiči si také mohou vybrat ze tří jízdních režimů, které optimalizují výkon motoru.

Výchozím režimem je Normal, který s výkonem 140 kW (190 k) a točivým momentem 300 Nm nabízí ideální rovnováhu mezi dynamikou a dojezdem. Pro maximální výkon je k dispozici režim Sport (157 kW/210 k a 345 Nm), který se aktivuje automaticky a dočasně při plném sešlápnutí pedálu plynu. Režim ECO (125 kW/170 k, 270 Nm) upřednostňuje dojezd, aniž by snižoval komfort jízdy.

Nový Peugeot E-408 je standardně vybaven tepelným čerpadlem, stejně jako vyhřívaným volantem a vyhřívanými sedadly, které optimalizují tepelný komfort pro cestující a zároveň šetří energii baterie.

Výbavové linie

Peugeot E-408 Allure je standardně vybaven LED světlomety, 19″ koly z lehkých slitin, systémem Peugeot i-Cockpit® s přizpůsobitelným 10″ digitálním přístrojovým panelem, on-line navigací s funkcí Trip Planner, hlasovým ovládáním OK Peugeot, funkcí bezdrátového zrcadlení Apple CarPlay/Android Auto, audiosystémem se 6 reproduktory, vyhřívaným sedadlem řidiče a vyhřívaným volantem, dvouzónovou automatickou klimatizací, zadní parkovací kamerou a senzory, tepelným čerpadlem atd.

Peugeot E-408 GT nabízí navíc k výbavě Allure například světlomety Matrix LED, přední parkovací senzory, hliníkové obložení interiéru s přizpůsobitelným osmibarevným ambientním osvětlením, hliníkové prahy dveří, elektrické hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru, paket Drive Assist Plus (poloautonomní řízení 2. úrovně) a jiné.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit