Peugeot, který je významným hráčem na trhu lehkých užitkových vozů, se pustil do nebývalé ofenzívy a současně obnovuje všechny své užitkové modelové řady, počínaje 100% elektrickými modely E-Partner, E-Expert a E-Boxer. Modernizací prošly také konvenční varianty Partner, Expert a Boxer, a to zejména z hlediska designu a výbavy.
Užitkové vozy poháněné elektromotorem budou brzy tvořit základ produktové nabídky. Jsou považovány za klíčové prvky strategie elektrifikace značky. Stále více firemních klientů přechází na 100% elektromobily. Důvodem je například růst počtu nízkoemisních zón v evropských zemích, dále pak nižší provozní náklady a vysoký komfort jízdy. Ve prospěch elektromobilů hovoří i fakt, že mnoho firemních vozů najede průměrně méně než 200 kilometrů za den. Pro usnadnění každodenního podnikatelského života Peugeot nabízí komplexní nabídku smluv na údržbu a servis až na 8 let / 200 000 km.
Peugeot E-Partner podrobně
Na trhu elektrických dodávek hraje elektrický Peugeot E-Partner významnou roli. Malé užitkové vozy poháněné elektřinou by se z hlediska podílu v tomto segmentu měly dostat do roku 2025 v Evropě až na třetinu. E-Partner má na tomto trhu rozhodně co nabídnout. Dojezd vozu dosahuje až 330 km. Uložení baterií pod podlahou zachovává objem nákladového prostoru. Užitný objem dosahuje až 4,4 m3, užitečné zatížení 780 kg a tažná hmotnost 750 kg, což jsou v daném segmentu nejlepší hodnoty.
Nový Partner má zcela přepracovanou přední část. Té dominuje nová maska s velkým lvem uprostřed. Pozměněnou podobu má také přední nárazník a nové LED světla mají zcela jiný tvar a daleko větší svítivost. Nový design doplňují i kola s aktuálním logem Peugeot.
Kabina je opatřena novou přístrojovou deskou, která nabízí vynikající ergonomii a kvalitu zpracování. Peugeot i-Cockpit je v horní střední části vybaven zcela novým 10palcovým dotykovým displejem s vysokým rozlišením. Bezdrátově komunikuje s telefony prostřednictvím Apple Car Play a Android Auto. Doplňuje ho bezdrátová plocha pro nabíjení telefonu.
Řidič dále ocení dvojici kamer, zadní a na pravé straně, aby měl lepší přehled při odbočování vpravo. Dále je mu k dispozici kompletní nabídka asistenčních systémů řízení: sledování únavy řidiče, snímání dopravních značek, systém udržování vozu v jízdním pruhu, automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, omezovač rychlosti, aj. Partner využívá 17 asistenčních systémů řízení, které byly u tohoto nového modelu rozšířeny o adaptivní tempomat.
Nový je také volant, do něhož jsou zabudovány ovládací prvky audiosystému, tempomatu a ovladače rekuperačního brzdění. A konečně, sedadla získala nové látkové čalounění, které je odolnější a elegantnější. K dispozici jsou následující odstíny: Šedá Artense, Bílá Kaolin, Černá Perla Nera a Modrá Kiama.
Dvě délky, dva pohony
Nový Peugeot Partner může být poháněn benzinovým motorem PureTech o výkonu 110 k nebo dieselovými motory BlueHDi o výkonu 100 k nebo 130 k. Posledně jmenovaný motor lze kombinovat s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Varianta E-Partner vybavená 100% elektrickým motorem nabízí maximální výkon 100 kW (136 k) a maximální točivý moment 270 Nm v kombinaci s baterií o kapacitě 50 kWh. K dispozici jsou vždy tři jízdní režimy: Eco pro maximální dojezd, Power pro maximální výkon při plném zatížení a Normal.
Maximální činí rychlost 130 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11,2 s. Zároveň se zvýšil dojezd, který nyní činí až 330 km. Pro optimalizaci dojezdu je nový E-Partner vybaven systémem rekuperačního brzdění, který lze pomocí ovladačů za volantem aktivovat ve třech různých úrovních. Další novinkou je tepelné čerpadlo, které zvyšuje komfort cestujících a zároveň přispívá k efektivitě, a tedy i dojezdu nového modelu E-Partner.
Díky palubní nabíječce o výkonu 7,4 kW a příplatkové třífázové nabíječce o výkonu 11 kW lze vůz E-Partner efektivně nabíjet bez ohledu na dostupnou infrastrukturu. Pomocí veřejné rychlonabíjecí stanice 100 kW nabijete z 0 na 80 % za 30 minut. Přes wall Box 11 kW trvá plné nabití pomocí palubní nabíječky 11 kW za 5 hodin. V případě 7,4kW wallboxu dosáhnete plného nabití pomocí palubní nabíječky 7 kW za 7,5 hodiny.
Aby nový Peugeot Partner vyhověl potřebám všech profesionálních uživatelů, je k dispozici v různých variantách: furgon/polocombi, 2místné/3místné provedení, L1/L2 (standardní/prodloužená délka) a standardní/zvýšená nosnost.
Partner se spalovacím motorem stejně jako E-Partner s elektrickým motorem prošly z hlediska designu i výbavy stejnou modernizací. Oba jsou k dispozici ve stejných úrovních výbavy, tvarech karoserie i délkách.