14. července 2024
Ekologie, Nepřehlédněte, Novinky

Renault 5 E-Tech přináší mimořádně vyspělou techniku ve stylovém retro kabátu. V segmentu bude dravcem

>Redakce Redakce
05 března, 2024

Čekání na nový Renault 5 E-Tech nám připadalo jako věčnost, přitom automobilka jej zvládla za tři, místo obvyklých čtyř let. Celkově se jedná o nadčasový vůz, a to jak tak technikou, tak designem. Navíc s ním přichází masivní marketingová podpora v podobě celé řady značkových doplňků. V butiku najdeme oblečení, sportovní náčiní, elekroniku, modely a zábavné produkty pro děti. Zkrátka, pětka aktuálně hýbe světem.

Jako první vůz značky využívá nový základ AmpR Small odvozený z platformy CMF-B. Jeho velikostní flexibilita v budoucnu pomůže ušetřit náklady na vývoj i výrobu. S délkou 3,92 m a rozvorem 2,54 m se novinka řadí mezi modely Twingo a Clio.

Bonusem budou kvalitní jízdní vlastnosti. V případě pětky se bavíme o strmém řízení, precizně naladěném podvozku s víceprvkovou zadní nápravou a 18palcových kolech obutých do pneumatik 195/55. Nezapomínejme, že 5 E-Tech  se objeví i u Alpiny jako hot hatch.

Na trhu se postupně ukážou tři varianty s elektromotorem o výkonech 70, 90 a 110 kW, s točivým momentem mezi 215 a 245 Nm. První dvě motorizace využívají 40kWh akumulátor, v nejsilnější kapacita naroste na 50 kWh pro dojezd 400 km. Zajímavostí je schopnost táhnout přívěs do hmotnosti půl tuny.  

Standardem pro všechny je 11kW palubní nabíječka, která menší baterii nabije za 3 hodiny, silnější za 4. Velký akumulátor zvládne i DC stanici s výkonem 100 kW, menší jen 80 kW. V obou případech ale stačí půl hodina pro dobití z 15 na 80 procent. Nabíječka u 90 a 110kW vozu umožňuje napájet externí příslušenství.

Zvenku zůstává 5 E-Tech designově věrná konceptu z roku 2021. Základní proporce s krátkými převisy zůstávají zachovány. Změnil se centrální výkroj v předním nárazníku a grafika hlavních světel, zatímco na kapotě zůstal náznak sání po vzoru předchůdce ze sedmdesátých let. Dnes slouží jako ukazatel stavu nabití baterie. Dalšími změnami oproti konceptu jsou větší a kulatější zpětná zrcátka, vystouplé kliky dveří, tvary zadního nárazníku s difuzorem a černá lišta spojující vertikální zadní světla. U studie byla podsvícená. Paleta laků zahrnuje pět odstínů, přičemž hlavní roli hrají zelená a žlutá Pop.  

Interiér je neméně stylový. Na pressových fotografiích kombinuje šedou a žlutou barvu, ale celkem nabídne 128 různých kombinací. Zajímavostí je použití recyklované džínoviny na sedadlech a výplních dveří. Palubní deska je natočená na řidiče a oba displeje jsou usazené vysoko, co nejblíže zornému poli řidiče. Digitální přístrojový štít má v závislosti na výbavě uhlopříčku 7 nebo 10 palců. Přehlédnout nelze nový volant a páku řazení vpravo na sloupku.

Multimediální zařízení OpenR Link má také 10 palců a díky sytému Google nabídne přes 50 aplikací. Soustátí je i avatar Reno schopný vést diskuzi a odpovědět na dvě stovky hovorově zadaných dotazů. Integrovaná navigace navrhne trasu v závislosti na počasí, profilu i dopravě. Případně můžete využít platformu telefonu přes Apple CarPlay a Android Auto. Navzdory digitalizaci zůstala lišta s tlačítky pod výdechy ventilace. Palubní deska před spolujezdcem má u linie Iconic zajímavé vizuální zpracování s vertikálními pruhy a po celé šířce ji zdobí červený pruh s osvětleným logem. Z praktického hlediska potěší úložné prostory o celkovém objemu 19 litrů. Zavazadelník pak nabídne 326 litrů.

Pohodlí na cestách zajišťuje nadprůměrné odhlučnění, tepelné čerpadlo a dlouhý seznam standardní jízdní podpory převzaté z Meganu E-Tech. Najdete v ní hlídání jízdy v pruhu, asistent pro couvání, sledování bdělosti řidiče, bezpečné opuštění vozidla a systémy autonomního řízení 2. úrovně. Přednastavené jízdní profily se volí tlačítkem na volantu.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit