Škoda Auto dosáhla významného milníku, když vyrobila čtyřmiliontý vůz SUV. Tento údaj potvrzuje dlouhodobý a rostoucí zájem zákazníků o kategorii, která dnes tvoří více než polovinu všech dodávek značky. Prvním novodobým SUV byl model Yeti z roku 2009, na nějž navázala postupně rozšiřovaná paleta vozů až na současných sedm modelových řad. Do nabídky patří indické modely Kylaq a Kushaq, evropská trojice Kamiq, Karoq a Kodiaq, a také plně elektrické Elroq a Enyaq, včetně verze Enyaq Coupé.

SUV jsou dnes nejdůležitějším pilířem portfolia Škody. Z dvanácti současných modelových řad jich sedm spadá právě do této kategorie a podílejí se více než 55 % na celkových dodávkách. Statistika za první pololetí letošního roku ukazuje, že Kodiaq se 64.800 dodanými vozy obsadil druhou příčku v rámci celé značky a hned za ním následoval kompaktní Kamiq s 64.100 kusy. Novější modely zatím své prodejní možnosti naplno neukázaly. Čistě elektrický Elroq, uvedený teprve před rokem, se stal nejprodávanějším elektromobilem v Evropě v dubnu i červenci a do konce srpna jej objednalo přes 100.000 zákazníků. Nová generace modelu Enyaq, představená letos, přispěla jen za první pololetí k dodávkám 72.000 elektrických SUV na evropském trhu.
Růst značky je patrný i v mimoevropských regionech. V Indii hrají zásadní roli lokálně vyvinuté modely Kylaq a Kushaq, přizpůsobené specifickým požadavkům tamního trhu. Právě tyto vozy stojí za výrazným zvýšením odbytu v regionu. Kushaq se kromě Indie vyváží i na další trhy a od letošního roku se montuje také ve Vietnamu z rozložených sad CKD. Produkce SUV Škoda dnes probíhá nejen v České republice, ale také v Indii, na Ukrajině, ve Vietnamu a od roku 2024 i v Kazachstánu.

Portfolio SUV značky se bude dále rozšiřovat. Nedávno Škoda představila showcar modelu Epiq, který se příští rok dostane do sériové výroby jako plně elektrický vstupní crossover s příznivou cenou. V roce 2026 pak dorazí i vrcholné SUV až pro sedm cestujících, vycházející z koncepční studie Vision 7S.

Podle člena představenstva Škoda Auto pro výrobu a logistiku Andrease Dicka je úspěch SUV důkazem správné produktové strategie a globálního výrobního zázemí, které dokáže reagovat na odlišné potřeby zákazníků po celém světě – od kompaktních čtyřmetrových vozů až po velká rodinná SUV včetně čistě elektrických variant.




























