Nová volva řady 90 nabízejí mimořádně luxusní interiér s přelomovým ovládáním funkcí vozu, nové technologie a unikátní bezpečnostní systémy. Nejlevnější modely jsou navíc vybaveny poloautomatickým řízením.

Ani sedan, ani kombi designem nezapře severskou příslušnost

Sedan S90 i kombi V90 používají novou modulární konstrukční platformu SPA určenou pro velké modely automobilky Volvo. Její zvláštností je využití pouze čtyřválcových motorů posílených přeplňováním a v případě nejsilnějších modelů hybridním pohonným ústrojím. Tato platforma se stane základem také budoucí menší modelové řady 60.

 

Vypadá skvěle a jezdí skvěle

Design je v typickém švédském stylu. Neotřelý, reprezentativní, robustní a velmi jednoduchý. Volvo V90 již není typicky hranatým švédským kombi s takřka svislou zádí jako jeho předchůdci. Samostatnou kapitolou jsou jízdní vlastnosti. Zatímco s Volvem XC90 se příliš nesvezete, sedan i kombi je zcela o něčem jiném. Vyšší hmotnost je při jízdě zapomenuta, auto se na své poměry vrhá do zatáček s chutí a řízení si více užijete. Podvozek je i u nejlevnějších verzí skvěle naladěný a mimořádně komfortní.

Přes velký dotykový displej se ovládá téměř vše. K dispozici je pouze pár klasických tlačítek.

Se čtyřválci za 8,5 l benzinu

Šesti, natož osmiválce, jsou ve velkých volvech historií. Volva S90 i V90 pohánějí výhradně přeplňované benzinové i naftové dvoulitrové čtyřválce s výkony od 110 do 235 kW, což vůbec nevadí. Na samotném vrcholu je plug-in hybrid, který se chlubí výkonem 320 kW. Temperament tedy těmto volvům nechybí a na rozdíl od vyššího a těžšího SUV XC90 se u benzinových verzí dostanete bez problémů se spotřebou pod 9 l/100 km. Při defenzivním jízdním stylu se menší objem na spotřebě podepisuje znatelně a lze atakovat i hranici 8 l/100 km.

 

Ohlídá si ostatní auta i příkop

Volva S90 a V90 mají jako vůbec první ve standardní výbavě takzvané semi-autonomní řízení. Tato funkce vychází z asistenčního systému pro jízdu v kolonách, který jemnými zásahy do řízení směruje vůz v daném jízdním pruhu s rozeznatelným vodorovným dopravním značením a udržuje od ostatních vozidel nastavený odstup hlídaný radarem. Systém funguje až do rychlosti 130 km/h.

Standardně se dodává také systém kontroly pozornosti řidiče, rozpoznáváním dopravních značek a s ním spolupracujícím omezovačem rychlosti a systémem proti neúmyslnému sjetí z vozovky, jedné z nejčastějších příčin nehod, ve kterých figuruje jediné vozidlo. Systém funguje v rychlostech 65 až 140 km/h, a pokud rozpozná, že hrozí riziko opuštění silnice, zásahem do řízení a použitím brzd se snaží auto na vozovce udržet, dokud kontrolu nad ním nepřevezme řidič.

Bezpečnostní systém City Safety, který od rychlosti 4 km/h zabrání nárazu do vozidla vpředu, nebo alespoň zmírní následky. Systém funguje také v noci a jeho kamera s radarem rozpoznají cyklisty, chodce, a dokonce i velká zvířata. City Safety také zabrání kolizi v křižovatce. Pokud se řidič chystá odbočit do cesty protijedoucímu vozidlu, volvo začne automaticky brzdit, aby kolizi odvrátil nebo zmírnil její následky.

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit