4. prosince 2025
Technologie

Umělá ingerence Audi má šestý smysl na vaše přání. Ohledně osobních potřeb je diskrétní

>Redakce Redakce
28 června, 2024

Audi implementuje do svého informačního a zábavního systému chatbot ChatGPT, jehož základem je umělá inteligence, prostřednictvím služby Microsoft Azure OpenAI, a rozšiřuje tak možnosti hlasového ovládání.

Od letošního července si mohou zákazníci ve dvou milionech vozů Audi od modelového roku 2021, vybavených informačními a zábavními systémy na základě třetí generace modulární platformy MIB 3, nechávat předčítat za jízdy výsledky rešerší a komunikovat s vozem hovorovým jazykem. Nové vozy, například Q6 e-tron*, a budoucí modely s elektronickou architekturou E3 1.2 obdrží ChatGPT prostřednictvím nástroje Cerence Chat Pro jako rozšíření systému Audi assistant.

Pomocí rozšířeného hlasového ovládání lze nyní nejen ovládat informační a zábavní systém, navigační systém a klimatizaci, ale také zjišťovat odpovědi na nejrůznější dotazy. Možnost vyhledávat informace pomocí hovorového jazyka zvyšuje bezpečnost silničního provozu, protože řidič může nepřetržitě sledovat dopravní situaci. Chatbot ChatGPT je poskytován prostřednictvím služby Azure OpenAI. Základem této nové funkce pro zákazníky značky Audi je řešení Chat Pro od společnosti Cerence Inc. s integrací chatbotu ChatGPT v automobilové kvalitě.

Společník s užitečnými radami

V modelech s novou elektronickou architekturou E3 1.2, která oslavila svou premiéru v novém modelu Audi Q6 e-tron, rozšiřuje Audi dosavadního hlasového asistenta Audi assistant nadaného schopností učit se. Cestující mohou asistenta jako obvykle aktivovat zvoláním „Ahoj Audi“ nebo tlačítkem hlasového ovládání na volantu a položit mu příslušnou otázku.

Audi assistant přitom automaticky rozpozná, zda má aktivovat nějakou funkci vozidla, vyhledat cíl nebo například zjistit předpověď počasí. Až v případě, že systém značky Audi nedokáže odpovědět například na dotaz požadující všeobecné znalosti, dojde k jeho předání chatbotu ChatGPT.  Dotazy a odpovědi jsou po svém zpracování smazány, aby byla zaručena maximální možná ochrana dat. ChatGPT navíc nemá v žádném okamžiku přístup k datům vozidla.

V budoucnosti bude možné klást také dotazy týkající se vozidla, například ohledně správného tlaku v pneumatikách. Tyto a mnoho dalších případů využití zajistí nasazení tzv. velkých jazykových modelů například od společnosti Cerence.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit