4. prosince 2025
Nepřehlédněte, Novinky

Nové BMW X3 je celkově větší a jízdně se zdokonalilo po všech stránkách. Za příplatek můžete mít prakticky cokoliv

>Redakce Redakce
01 července, 2024

BMW X3 dalo vzniknout segmentu středně velkých prémiových SAV a má klíčovou roli v celosvětovém úspěchu modelů BMW X. První generace BMW X3 byla představena před 20 lety a odstartovala nástup inteligentního systému pohonu všech kol BMW xDrive. 

Karoserie nového BMW X3 je o 34 milimetrů delší než jeho předchůdce a měří 4755 milimetrů. Je také o 29 milimetrů širší (nyní 1920 mm), což spolu s o 25 milimetrů menší výškou (nyní 1660 mm) vytváří mohutně působící a sportovní celek, který jasně naznačuje větší dynamické schopnosti vozu. Ty dále vylepšuje až o 16 milimetrů větší rozchod kol vpředu (1636 mm) a až o 45 milimetrů vzadu (1681 mm). Rozvor náprav tohoto SAV zůstává prakticky nezměněn a měří 2865 milimetrů.

Designově nově pojatá příď nese pozměněnou masku ledvinek, které mohou být podsvícené. V jejich spodní části se nacházejí aktivní aerodynamické klapky. Přepracované jsou také charakteristické dvojité světlomety BMW s výrazným světelným podpisem. K dispozici je i vyšší verze s technikou adaptující se okolním podmínkám a pozici ostatních vozidel. 

Nové BMW X3 lze objednat v jedné pastelové a osmi metalických barvách karoserie, na ráfcích o průměrech 18 až 19 palců. Volitelně jsou k dispozici také 20- a 21palcová kola z lehké slitiny. Lidem preferujícím sportovní vzhled je určený tradiční M paket s černými detaily a výraznějšími prvky karoserie. 

Více místa pro posádku i náklad

Větší rozměry se pozitivně odrážejí v klíčových aspektech interiéru. Cestující na zadních sedadlech si mohou užívat znatelně většího prostoru pro kolena a snadnějšího nastupování. Zároveň se zvětšil zavazadlový prostor jak na délku, tak na šířku a v pětimístném uspořádaní má objem 460 (X3 30e xDrive) až 570 litrů. Po sklopení druhé řady naroste na 1600 (X3 30e xDrive) až 1700 litrů.

Automatické ovládání víka zavazadlového prostoru je u nového BMW X3 součástí standardní výbavy, stejně jako bezdotykový přístup. Jako volitelná výbava je k dispozici elektricky ovládané tažné zařízení. Maximální povolená hmotnost brzděného přívěsu podle varianty činí až 2500 kg.

Progresivní a individuální kokpit.

Plně digitální uspořádání displejů je tvořeno 12,3palcovým přístrojovým panelem a 14,9palcovým kontrolním displejem. Systém funguje na nejnovějším operačním systému 9 s intuitivnějším prostředím a novými funkcemi. Obchod s vytlenými aplikacemi se neustále rozšiřuje, stejně jako další online služby.

Mezi další nové designové prvky patří standardně dodávaná BMW Interaktivní lišta integrovaná pod kontrolním displejem s ovládacími plochami pro proudění vzduchu a zapínání výstražných světel, stejně jako kontrastní světelné prvky na středové konzole a v přední části obložení dveří vpředu i vzadu.

Světelná lišta ve tvaru písmene U v přední části středové konzoly obklopuje nově řešenou otevřenou odkládací přihrádku s držáky nápojů a bezdrátovou nabíječkou pro kompatibilní telefony, která je rovněž součástí standardní výbavy. Exkluzivní vzhled dodává atraktivní ozdobný prvek s vyraženým označením „X3“ nebo logem M v případě modelů s M sportovním paketem.

Sportovní atmosféra v základu

Standardní výbava obsahuje nově navržená sportovní sedadla s elektrickým nastavováním a funkcí paměti pro sedadlo řidiče. Přední sedadla nového BMW X3 jsou také standardně vyhřívaná a volitelně je lze vybavit bederní opěrkou a aktivní ventilací. Na seznamu volitelné výbavy lze nalézt také vyhřívání zadních sedadel.

Nový design mají rovněž volanty a pádly řazení, které se nově vyznačují ve spodní části zploštělým věncem a ovládacími tlačítky s haptickou zpětnou vazbou. 

Nové BMW X3 je také prvním modelem značky, který lze volitelně vybavit palubní deskou, jejíž povrch je vyroben z recyklovaného polyesteru. Obložení středové konzoly je standardně provedeno v tmavém provedení Dark Graphite. Volitelná panoramatická prosklená střecha je do karoserie integrována jako pevný modul. 

Nová označení motorů

Přepracování portfolia pohonných jednotek souvisí se změnou označení modelů. Varianty se zážehovým motorem, které budou k dispozici od uvedení nového SAV na trh, ponesou označení BMW X3 20 xDrive a BMW X3 M50 xDrive, čímž z označení modelu zmizí písmeno „i“, které dříve znamenalo vstřikování (benzinu). V budoucnu se písmeno „i“ objeví pouze v názvech čistě elektrických modelů BMW.

Označení vznětových modelů bude i nadále zahrnovat písmeno „d“, jemuž bude předcházet dvoumístné číslo, jež například v případě nového BMW X3 20d xDrive označuje výkon příslušného modelu. Písmeno „e“ v názvu nového BMW X3 30e xDrive nadále označuje technologii BMW eDrive, která tento plug-in hybridní model pohání.

Od mild-hybridu k plug-in hybridu

Pátá generace technologie BMW eDrive pro plug-in hybridní pohon v novém BMW X3 30e xDrive nabízí ve srovnání s předchozím modelem mnohem razantnější nástup výkonu a zároveň výrazně delší dojezd na elektřinu.

Zážehový 2litrový motor nového BMW X3 30e xDrive dosahuje maximálního výkonu 140 kW/190 k a nejvyššího točivého momentu 310 Nm. Elektromotor je spolu s řídicí elektronikou součástí osmistupňové převodovky Steptronic Sport. K celkovému výkonu systému přispívá výkonem až 135 kW/184 k. Pro zvýšení maximálního točivého momentu elektromotoru z 250 Nm až na 400 Nm na vstupu do převodovky se používá předřazený redukovaný převod, který je výsledkem vlastního vývoje BMW. 

Kombinace obou pohonných jednotek zvyšuje celkový výkon nového BMW X3 30e xDrive na 220 kW/299 k, zatímco maximální kombinovaný točivý moment se oproti předchůdci zvýšil o 30 Nm na 450 Nm. Díky tomu nové BMW X3 30e xDrive zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,2 sekundy. Maximální rychlost činí 215 km/h, přičemž v čistě elektrickém režimu vůz dosáhne maximální rychlosti 140 km/h. V čistě elektrickém režimu pak ujede  81 až 90 km. 

Dvoulitrový zážehový čtyřválec z nové generace motorů dosahuje výkonu 153 kW/208 k a maximálního točivého momentu 330 Nm . Díky tomu nové BMW X3 20 xDrive zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,8 sekundy. Tento výkon není na úkor hospodárnosti, neboť kombinovaná spotřeba paliva činí 7,6–6,9 l/100 km a emise CO2 dosahují 172–156 gramů na kilometr v cyklu WLTP.

Vznětový čtyřválec nového BMW X3 20d xDrive je výkonnější a hospodárnější. Nový agregát dosahuje maximálního výkonu 145 kW/197 k, přičemž nejvyšší točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm. Nové BMW X3 20d xDrive zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy. Vynikající hospodárnost vozu se projevuje kombinovanou spotřebou paliva 6,5–5,8 litru na 100 kilometrů a emisemi CO2
171–153 g/km v cyklu WLTP.

Jistěji na všech čtyřech kolech

Rozsáhlým zdokonalením prošel i systém pohonu všech kol BMW xDrive, kterým jsou standardně vybaveny všechny varianty nového BMW X3. Nejnovější verze rozvodovky je schopna přenášet na přední kola ještě větší točivý moment. Kromě toho se podařilo snížit tepelné zatížení systému v extrémně dynamických jízdních situacích. Lepší provozní vlastnosti jsou rovněž předzvěstí nižší hmotnosti. 

V novém BMW X3 pomáhá zvýšená tuhost karoserie a pevné uložení podvozku k dosažení agilnější odezvy v zatáčkách a pocitu z řízení, který není ovlivněn hnacími silami. Jak přední náprava s oddělenými spodními rameny a svislou pružicí a tlumicí vzpěrou, tak pětiprvková zadní náprava mají navíc geometrii a elastokinematiku, které prošly rozsáhlými úpravami. 

Zvětšení rozchodu kol na zadní nápravě až o 45 milimetrů oproti předchozímu modelu je ideálním základem pro přesné vedení kol a jízdní dynamiku. Díky elastokinematickým vlastnostem vyplývajícím z pevnějších hydraulických silentbloků pomocného rámu zadní nápravy a pevnějších ramen se zadní náprava nového BMW X3 vyznačuje pozoruhodně vysokou tuhostí. Významně přepracované uložení zkrutného stabilizátoru v tuhých gumových lůžkách doplněných plastovými vložkami slibuje mimořádně přesné vedení kol i výrazné omezení náklonů karoserie při vysokých hodnotách bočního zrychlení. Nízká konstrukce zadní nápravy a umístění pružin a tlumičů více u krajů karoserie znamená menší prostorové nároky, a tudíž více místa pro zadní část interiéru a zavazadlový prostor.

Nové BMW X3 je nyní vybaveno protiprokluzovým systémem s blízko umístěnými regulačními členy, který maximalizuje agilitu a stabilitu v náročných jízdních situacích. Tento v daném segmentu jedinečný systém kontroly trakce je integrován do řídicí jednotky motoru, takže odpadají dlouhé cesty signálu k řídicí jednotce DSC. Integrovaná je také jednotky brzdového systému. 

Méně stresu za volantem

Nové BMW X3 přináší mnohem širší rozsah standardních a volitelných systémů pro poloautomatickou jízdu a parkování. Standardně je vybaveno systémem varování před čelní kolizí, upozorněním na nechtěné opuštění jízdního pruhu a ukazatelem rychlostních limitů, ale také souborem Driving Assistant, jehož součástí je rovněž upozornění při změně jízdního pruhu a manuální asistent rychlostních limitů. Parkovací asistent, který je rovněž součástí standardní výbavy, obsahuje například Couvací asistent a zadní kameru.

Na seznamu volitelné výbavy jsou kromě jiného asistent řízení a udržování v jízdním pruhu, stejně jako automatický asistent rychlostních limitů a funkce regulace rychlosti na trase při spuštěném aktivním systému udržování rychlosti s funkcí Stop&Go. Na přání dodávaný Parkovací asistent Professional umožňuje ovládání parkování a různých uložených manévrů zvenku vozu pomocí telefonu.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit