4. prosince 2025
suv, Testy

TEST: Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic

>Redakce Redakce
12 listopadu, 2025

Nedávný facelift modelu GLE pomohl udržet krok s mladší konkurencí. Navíc přináší výrazný technologický trumf – jako jediný v segmentu nabízí plug-in hybrid se zážehovým i vznětovým motorem, což je dnes rarita.

Model GLE dlouhodobě patří mezi nejprodávanější vozy Mercedesu v Česku, a to navzdory tomu, že jde o velké luxusní SUV. Reprezentuje kategorii luxusních SUV nejen výbavou, ale i rozměry. S délkou 4924 mm a šířkou blížící se dvěma metrům pojme bez problémů pětičlennou rodinu. Vzadu nabízí šířku interiéru v úrovni loktů 148 cm a ramen 161 cm, což je o 5 až 8 cm více, než je v této třídě běžné. Zavazadlový prostor plug-inu je kvůli prostorově náročné technice omezen na 490 litrů, přesto si zachovává pravidelný tvar a rovnou plochu i po sklopení opěradel. Kvůli konstrukci pohonu však nenabízí sedmimístné uspořádání.

Palubní deska je typickým příkladem mercedesovské elegance: dvě sdružené obrazovky, čtyři centrální výdechy ventilace a kolébkové přepínače doplňují kvalitní materiály. Standardem je umělá kůže, za příplatek lze získat přírodní useň nebo luxusní Nappu. Interiér může být vykládaný dřevem, černým klavírním lakem nebo karbonem z nabídky AMG. Fantazii se meze nekladou — limitem je spíše rozpočet kupujícího.

Pohonné ústrojí a technika

V době, kdy vznětové motory mizí z nabídky, je dieselový plug-in hybrid výjimečnou volbou. K dispozici je i zážehová varianta s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem, která však při jízdě s vybitým akumulátorem spotřebuje o více než 3 l/100 km více než diesel.

Testovaný vznětový plug-in kombinuje čtyřválec s výkonem 145 kW a elektromotor na zadní nápravě s výkonem 115 kW. Celkový systémový výkon činí 245 kW a točivý moment dosahuje 750 Nm. Pohon všech kol je řešen bez mechanického propojení –zadní elektromotor zajišťuje trakci samostatně.

Velkou předností je akumulátor s kapacitou 25,3 kWh, z níž je pro elektrickou jízdu využitelných 19,6 kWh. Podle WLTP má elektrický dojezd až 106 km a kombinovanou spotřebu elektřiny 19,6 kWh/100 km. V našem testu jsme na elektřinu ujeli 95 km ve městě a na okresních silnicích s naplno zapnutou klimatizací, včetně dálnice pak 84 km. Spotřeba elektřiny v kombinovaném režimu dosáhla 22,8 kWh/100 km. Celková spotřeba nafty závisí hlavně na ochotě majitele pravidelně dobíjet.

GLE podporuje nabíjení akumulátoru střídavým proudem o výkonu 11 kW, což není u plug-in hybridů samozřejmost. Navíc umožňuje stejnosměrné nabíjení až 60 kW, díky čemuž lze akumulátor nabít z 10 na 80 % za 29 minut.

Mercedes tradičně nabízí i vzduchové odpružení, byť za příplatek. Výbavový seznam je mimořádně rozsáhlý – zahrnuje například průhlednou kapotu, tedy funkci, která pomocí kamer a displeje simuluje pohled skrz kapotu na terén pod vozem.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic SUV 
Motor, převodovka Vpředu podélně uložený vznětový čtyřválec pohání přední kola, zdvihový objem 1993 cm3, výkon 145 kW při 3600 1/min, elektromotor umístěný vzadu pohání zadní kola, výkon  115 kW. Celkový výkon sestavy 245 kW, 750 Nm, pohon všech kol. Samočinná devítistupňová  převodovka. 
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4924/1947/1795 mm, rozvor 2995 mm. Zavazadlový prostor 0,490/1,915 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2710/580 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 3500/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 210 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP: nafta 2,3 l/100 km, elektřina 19,6 kWh/100 km. Emise CO2 kombinované 60 g/km.
CENA S DPH 2 155 010 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU PŘI JÍZDĚ S VYBITÝM AKUMULÁTOREM (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
7,3/5,6 5,2/7,4 6,5

 

ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAX 
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
90 000 km 3 roky 51,30 %
150 000 km 3 roky 45,90 %
210 000 km 3 roky 40,50 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Vnitřní prostor Vyšší provozní hmotnost (2,7 tuny)
Mimořádně komfortní podvozek U PHEV o 130 l menší zavazadlový prostor a absence třetí řady sedadel
Spotřeba, dojezd na elektřinu Nelze seřizovat úhel sklonu opěradel vzadu
Široká nabídka příplatkové výbavy  
Hmotnost brzděného přívěsu – 3,5 t  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit