Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem 2,70 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem 6,3 l/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +10 °C 54 km

V rámci mezigenerační proměny udělala 308 výrazný posun. Patrné je to především na jízdních vlastnostech, řízení, použité technice, infotainmentu a designu. Je potěšitelné, že novou 308 lze pořídit s benzinovým, vznětovým a plug-in hybridním pohonem. A příští rok přibude také elektrický s dojezdem okolo 400 km.

Více prostoru jen pro zavazadla

Nový Peugeot 308 SW staví na platformě EMP2 výchozího hatchbacku, ale je o 269 milimetrů delší, přičemž 55 milimetrů patří prodlouženému rozvoru. V prostoru na zadních sedadlech se ale nárůst rozvoru bohužel neprojevuje a i nadále patří v tomto ohledu mezi stísněnější automobily nižší střední třídy. Jiné je to ale v zavazadlovém prostoru.

U kombi jsme naměřili o 28 cm delší ložnou plochu. Základní objem tak stoupl o znatelných 196 litrů, tedy na hodnotu 608 litrů, po sklopení sedadel pak na 1634. U plug-in hybridu je objem nižší, konkrétně 548 litrů v základním provedení a maximálně pak 1547 litrů po sklopení sedaček. Dodatečná hmotnost nad zadní nápravou si vyžádala jiné naladění odpružení, byť technicky je zadní náprava shodná.

Mimořádně dlouhý dojezd

Peugeot 308 SW je kromě konvenčních pohonů vybaven dvěma verzemi plug-in hybridního pohonu. Oba mají vpředu přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku doplněnou o elektromotor o výkonu 81 kW. Obě verze se však liší výkonem zážehového čtyřválce. Zatímco slabší provedení má 110 kW, silnější pak 132 kW. Dohromady pak má francouzské kombi do zásuvky 133 nebo 165 kW. Vždy jsou tedy poháněná přední kola, a to přes osmistupňovou samočinnou převodovku.

Obě verze pak mají stejný typ akumulátoru s kapacitou 12,4 kWh. Pro jízdu ale lze využít 9,9 kWh, což na našem testovacím okruhu vystačilo při jízdě po okresce a ve městě na 54 km (průměrná spotřeba 18,5 kWh/100 km). Pokud jsme pak jeli výrazně defenzivně s rychlostí do 80 km/h, ujeli jsme 58 km. Při jízdě po dálnici rychlostí 130 km/h pak kapacita vystačí na necelých 34 km (průměrná spotřeba 29 kWh/100 km. Dojezd je mezi plug-in hybridy tedy nadprůměrný.

Dobíjení je možné nejvýše 7,4 kW, pak je plná kapacita k dispozici za méně než dvě hodiny.

Vybitý akumulátor sníží dynamiku

Patrný je náhlý pokles temperamentu při zrychlování s vybitým akumulátorem. Testovali jsme výkonnější verzi plug-inu. Pro lepší představu uvádíme zrychlení do vyšších rychlostí. Zatímco s nabitým akumulátorem lze z 0 na 150 km/h zrychlit za 15,3 s, při vybitém akumulátoru se čas protáhne na 20,5 s. Při zrychlení z 0 na 200 km/h je pak zrychlení báječných 28,8 s, ale s vybitým akumulátorem o dlouhých 11 s delší.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Peugeot 308 Hybrid 225
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec pohání přední kola, objem 1598 cm3, výkon 132 kW při 6000 1/min, výkon elektromotoru  81 kW. Souhrnný výkon obou motorů 165 kW, točivý moment 360 Nm. Samočinná osmistupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4636/1852/1442 mm, rozvor 2732 mm. Zavazadlový prostor 0,548/1,574 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1762/408 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1450/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 235 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,6 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 1,2 l/100 km, CO2 36 g/km. Nabíjení až 7,4 kW. Kapacita akumulátoru 12,4 kWh (využitelná 9,9 kWh).
Cena s DPH 1 195 000 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU – jízda s vybitým akumulátorem (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,7/5,5 5,1/7,3 6,3
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
90 000 3 roky 51,70 %
150 000 3 roky 45,20 %
210 000 3 roky 38,70 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Spotřeba i dojezd v el. režimu Cena
Jízdní vlastnosti, temperament pohonu Oproti konvenční verzi o 57 l menší zavazadlový prostor
Zůstatkové hodnoty Stísněný prostor na zadních sedadlech

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit