12. května 2024
Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh 1,46 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 22,5 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +10 °C 400 km

Začalo to limuzínami, pak se ale Mercedes-Benz rozhodl na zvláštní elektrické platformě postavit i SUV. Bylo to logické rozhodnutí, právě tento segment patří k nejprodávanějším a nejziskovějším.

Po limuzínách EQS a EQE se tak objevila stejně pojmenovaná SUV, jen se v jejich názvu objevuje právě i zkratka pro sportovně-užitková vozidla.

Podobně jako tomu je u dalších Mercedesů EQ, má i EQE SUV velkou konkurenční výhodu v provedení interiéru. Palubní desku může tvořit „hyperobrazovka“, tedy technologie zvaná MBUX Hyperscreen. Stojí 216 000 korun a sdružuje obrazovku místo přístrojové desky, multimediální systém a OLED obrazovku před spolujezdcem. Všechny tři displeje jsou propojené navzájem, což dává pocit, že palubní deska je zkrátka jen jedna velká obrazovka.

Co budou někteří elektromobilisté brát těžko, je absence frunku, tedy prostoru pod přední kapotou. Mimochodem přední kapotu ani nelze běžně zdvihnout. Tento úkon smí provést jen autorizovaný servis. A tak například vodu do ostřikovačů lze nalévat speciálním hrdlem, které se vyklápí z předního blatníku.

Na českém trhu je EQE SUV k dispozici hned v šesti různých variantách. Většina má shodnou využitelnou kapacitu baterie na úrovni 90,6 kWh (pouze verze 300 SUV a 350 4Matic SUV mají 89 kWh) a rovněž je lze nabíjet maximálně 170 kilowatty stejnosměrným, respektive 22 kilowatty střídavým proudem. Z deseti na osmdesát procent kapacity se tak akumulátor na rychlonabíječce dostane za půlhodinu.

Základ tvoří dvě zadokolky: verze 300 SUV má 180 kilowattů a má dle WLTP ujet až 542 kilometrů. Cena startuje na 2,26 milionu korun, verze 350+ SUV má 215 kilowattů a má ujet 580 kilometrů.

Následují čtyřkolky 350 4Matic SUV s výkonem 215 kilowattů, respektive 500 4Matic s výkonem 300 kilowattů a dojezdem 541 kilometrů. Vrchol představují dvě verze s odznáčkem AMG, slabší 43 AMG má 350 kilowattů, silnější 53 AMG má 460 kilowattů a mají ujet 451 kilometrů. Je úctyhodné, když mohutné SUV zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 vteřiny a 200 km/h pokoří za 12 vteřin!

Spotřebou překvapí!

I když elektromobily kategorie SUV kritizujeme za nehospodárnost a plýtvání s energií, musíme uznat, že nás testovaná verze 350 4Matic SUV s výkonem 215 kilowattů a pohonem všech kol dojezdem i spotřebou zaskočila. Náš předpoklad byla kombinovaná spotřeba vysoko nad hranicí 25 kWh/100 km. Ale světe, div se, dokonce ani s verzí AMG o výkonu 350 kW jsme se na našem testovacím okruhu nedostali přes 25 kWh/100 km. Dokonce i při dálniční rychlosti 130 km/h se spotřeba drží lehce pod 30 kWh/100 km, což je na takto mohutné a těžké SUV vynikající výsledek. Reálný dojezd této sportovní verze je tak lehce přes 350 km.

A nejlevnější verze s pohonem všech kol je ještě úspornější. EQE SUV 350 4Matic dokáže v reálném kombinovaném provozu, tedy včetně dálničních úseků jezdit za 23,9 kWh/100 km a ujet 400 km na jedno nabití. Přesné výsledky jsou uvedeny v příslušné tabulce.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

Mercedes-Benz EQE SUV 350 4Matic
ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Motor, převodovka Dva elektromotory pohánějí všechna kola, systémový výkon 215 kW, točivý moment 765 Nm. Jednostupňová samočinná převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4863/1940/1685 mm, rozvor 3030 mm. Zavazadlový prostor 520/1675.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2580/515 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1800/750 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 210 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h 6,6 s. Spotřeba kombinovaná 18,7–22,4 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 462–549 km (WLTP), kapacita akumulátoru 89 kWh.
CENA s DPH 2 417 580 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
18,8/18,5 17,1/27,7 23,9
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX (2.0 TSI)
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 56,30 %
150 000 3 roky 49,10 %
210 000 3 roky 42,10 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Bohatá standardní výbava, komfortní jízdní vlastnosti Průměrná spotřeba, dojezd i nabíjení
Podvozek akceptuje sportovnější svezení, limituje ho provozní hmotnost (2,6 tuny) Hmotnost brzděného přívěsu u verzí se zadním pohonem (jen 750 kg)
Hmotnost brzděného přívěsu u verzí 4×4 (1800 kg)  
Prostornost interiéru  
Vysoké zůstatkové hodnoty  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit