4. prosince 2025
Testy

TEST reálné spotřeby: Škoda Elroq 50

>Redakce Redakce
26 září, 2025
Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh 1,16 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 17,9 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +10 °C 300 km

Elroq je pro mladoboleslavskou automobilku zásadním modelem. Stává se mimořádně úspěšným, v dubnu a květnu byl dokonce nejprodávanějším čistě elektrickým vozem v Evropě, když z trůnu sesadil dříve dominantní Teslu Model Y.

Elroq je druhým čistě elektrickým modelem. Z většího enyaqa sdílí systém pohonu, má nižší spotřebu a delší dojezd a je levnější. Startuje na částce 799 000 korun. Proporcemi je podobný „spalovacímu“ karoqu. Elroq je o 10 cm delší a o 4 cm širší, uvnitř se rozdíly téměř smazávají. Pro kolena cestujících nabízí elroq o 4 cm větší prostor, zavazadlový prostor je delší o 7 cm.

Pokud bychom ale mezi sebou srovnávali čistě elektrické verze, není nový elroq oproti enyaqu o tolik menší. Šířku v úrovni loktů má elroq o necelý centimetr kratší. V podélném směru jsou pak rozdíly o něco větší především na zadních sedadlech, kde mají cestující pro kolena o 8 cm méně místa. Další rozdíl je v délce zavazadlového prostoru, který je u elroqa o 10 cm kratší.

Nejlevnější verze ujede 317 km

Pro test jsme si vybrali nejlevnější verzi s nejmenším akumulátorem (55 kWh). V mrazivých dnech (-10 °C) bez předehřevu interiéru se reálný dojezd pohyboval mezi 260 a 280 km (21,8/20,3 kWh/100 km). Se stoupající teplotou (5 °C) se nájezdy zvyšují nad 300 km (18,9 až 17,2 kWh/100 km). Při zcela vypnutém topení lze v kombinovaném režimu ujet i lehce přes 350 km (16,2 kWh/100 km). Při jízdě po okresních silnicích a městě se lze dostat až na 400 km (14,2 kWh/100 km). Ale to už s reálným provozem nemá moc společného.

Uvedené spotřeby jsou počítány podle energie skutečně dodané nabíječkou, protože při nabíjení dochází ke ztrátám. Palubní počítač ukazoval o 1,6 kWh/100 km nižší spotřebu než byla skutečně dodaná elektrická energie z 50kW nabíječky. Při využívání vyššího výkonu nabíjení je pochopitelně nabíjecí ztráta ještě vyšší. V chladných dnech dojezd zvýší tepelné čerpadlo, které je za příplatek 30 500 korun.

Nejlevnější elroq nás sice nezklamal, ale stojí za úvahu připlatit si 83 000 korun a získat výkonnější elektromotor (150 kW) i větší akumulátor (63 kWh), který prodlouží dojezd o 50 km.

Testovaný Elroq 50 podporuje u stejnosměrného nabíjení výkon 145 kW a tak se z 10 % na 80 % nabije za 25 minut. Verze s větším akumulátorem pak mají nabíjecí výkon zvýšený na 175 kW, a tak se nabíjí za podobnou dobu. Je ale nutné využít funkci předehřevu akumulátoru.

Servis po dvou letech

Škodu Elroq v servisu jen tak neuvidíte. Servisní prohlídky má nastaveny po dvou letech bez ohledu na počet ujetých kilometrů. Každý servisní úkon se skládá z prohlídky vozu, výměny brzdové kapaliny a pylového filtru. Cena jedné prohlídky vyjde na 5654 Kč s DPH a servisní mechanik ji musí zvládnout za dvě normohodiny.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Škoda Elroq 50
Motor, převodovka Vzadu uložený elektromotor s permanentním magnetem pohání zadní kola, výkon 125 kW, točivý moment 310 Nm. Převodovka s reduktorem otáček s jedním převodovým poměrem.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4488/1884/1625 mm, rozvor 2765 mm. Zavazadlový prostor 0,470/1,580 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2089/490 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 750 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 160 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,0 s. Spotřeba kombinovaná 15,7 kWh/100 km (WLTP), kapacita akumulátoru 55 kWh (využitelná 52 kWh).
CENA s DPH 799 000 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
15,8/16,3 15,7/21,9 17,9

ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
30 000 km 3 roky 64,40 %
90 000 km 3 roky 57,70 %
150 000 km 3 roky 50,60 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Spotřeba, cena U nejlevnější verze jen průměrný dojezd
Náklady na servis Tepelné čerpadlo jen za příplatek 30 500 Kč
Jízdní vlastnosti, vnitřní prostor  
Nadprůměrně vysoké zůstatkové hodnoty  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit