| Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh | 1,16 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 17,9 kWh/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +10 °C | 300 km |
Elroq je pro mladoboleslavskou automobilku zásadním modelem. Stává se mimořádně úspěšným, v dubnu a květnu byl dokonce nejprodávanějším čistě elektrickým vozem v Evropě, když z trůnu sesadil dříve dominantní Teslu Model Y.

Elroq je druhým čistě elektrickým modelem. Z většího enyaqa sdílí systém pohonu, má nižší spotřebu a delší dojezd a je levnější. Startuje na částce 799 000 korun. Proporcemi je podobný „spalovacímu“ karoqu. Elroq je o 10 cm delší a o 4 cm širší, uvnitř se rozdíly téměř smazávají. Pro kolena cestujících nabízí elroq o 4 cm větší prostor, zavazadlový prostor je delší o 7 cm.
Pokud bychom ale mezi sebou srovnávali čistě elektrické verze, není nový elroq oproti enyaqu o tolik menší. Šířku v úrovni loktů má elroq o necelý centimetr kratší. V podélném směru jsou pak rozdíly o něco větší především na zadních sedadlech, kde mají cestující pro kolena o 8 cm méně místa. Další rozdíl je v délce zavazadlového prostoru, který je u elroqa o 10 cm kratší.
Nejlevnější verze ujede 317 km
Pro test jsme si vybrali nejlevnější verzi s nejmenším akumulátorem (55 kWh). V mrazivých dnech (-10 °C) bez předehřevu interiéru se reálný dojezd pohyboval mezi 260 a 280 km (21,8/20,3 kWh/100 km). Se stoupající teplotou (5 °C) se nájezdy zvyšují nad 300 km (18,9 až 17,2 kWh/100 km). Při zcela vypnutém topení lze v kombinovaném režimu ujet i lehce přes 350 km (16,2 kWh/100 km). Při jízdě po okresních silnicích a městě se lze dostat až na 400 km (14,2 kWh/100 km). Ale to už s reálným provozem nemá moc společného.
Uvedené spotřeby jsou počítány podle energie skutečně dodané nabíječkou, protože při nabíjení dochází ke ztrátám. Palubní počítač ukazoval o 1,6 kWh/100 km nižší spotřebu než byla skutečně dodaná elektrická energie z 50kW nabíječky. Při využívání vyššího výkonu nabíjení je pochopitelně nabíjecí ztráta ještě vyšší. V chladných dnech dojezd zvýší tepelné čerpadlo, které je za příplatek 30 500 korun.
Nejlevnější elroq nás sice nezklamal, ale stojí za úvahu připlatit si 83 000 korun a získat výkonnější elektromotor (150 kW) i větší akumulátor (63 kWh), který prodlouží dojezd o 50 km.
Testovaný Elroq 50 podporuje u stejnosměrného nabíjení výkon 145 kW a tak se z 10 % na 80 % nabije za 25 minut. Verze s větším akumulátorem pak mají nabíjecí výkon zvýšený na 175 kW, a tak se nabíjí za podobnou dobu. Je ale nutné využít funkci předehřevu akumulátoru.
Servis po dvou letech
Škodu Elroq v servisu jen tak neuvidíte. Servisní prohlídky má nastaveny po dvou letech bez ohledu na počet ujetých kilometrů. Každý servisní úkon se skládá z prohlídky vozu, výměny brzdové kapaliny a pylového filtru. Cena jedné prohlídky vyjde na 5654 Kč s DPH a servisní mechanik ji musí zvládnout za dvě normohodiny.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Škoda Elroq 50 |
|
| Motor, převodovka | Vzadu uložený elektromotor s permanentním magnetem pohání zadní kola, výkon 125 kW, točivý moment 310 Nm. Převodovka s reduktorem otáček s jedním převodovým poměrem. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4488/1884/1625 mm, rozvor 2765 mm. Zavazadlový prostor 0,470/1,580 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 2089/490 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 160 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,0 s. Spotřeba kombinovaná 15,7 kWh/100 km (WLTP), kapacita akumulátoru 55 kWh (využitelná 52 kWh). |
| CENA s DPH | 799 000 Kč |
| SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 15,8/16,3 | 15,7/21,9 | 17,9 |
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S |
||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota |
| 30 000 km | 3 roky | 64,40 % |
| 90 000 km | 3 roky | 57,70 % |
| 150 000 km | 3 roky | 50,60 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Spotřeba, cena | U nejlevnější verze jen průměrný dojezd |
| Náklady na servis | Tepelné čerpadlo jen za příplatek 30 500 Kč |
| Jízdní vlastnosti, vnitřní prostor | |
| Nadprůměrně vysoké zůstatkové hodnoty | |




























