Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,20 Kč/kWh | 1,02 Kč/km |
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 16,4 kWh/100 km |
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +11 °C | 469 km |
Elektrická varianta Volkswagenu Passat v testu příjemně překvapila. I když jsme stejný systém pohonu testovali také ve Škodě Enyaq, v nízkém aerodynamickém volkswagenu s koeficientem čelního odporu pouhých 0,23 fungoval mimořádně efektivně a na stejný akumulátor ujel o 62 km více.
Volkswagen ID.7 je díky vyspělé technice, napěchované základní výbavě a téměř pětimetrové délce označován za novou vlajkovou loď značky. K dispozici je jak v elegantní verzi liftback s praktickými výklopnými dveřmi, tak jako kombi, které se dostane k zákazníkům na sklonku léta.
S ohledem na téměř pětimetrovou délku je překvapující obrovitý rejd. Poloměr otáčení je jen 10,9 m, což je o 1,1 metru méně než u Volkswagenu Passat. Pokud bychom oba modely srovnali rozměrově, je ID.7 nepatrně větší. Nejvíce narostl rozvor (+125 mm), výška (+32 mm) a délka (+24 mm).
Rekordně nízká spotřeba na dálnici
O pohon se stará druhá generace elektromotoru APP550, který je integrován do zadní nápravy. Výkon se podařilo zvýšit ze 150 na 210 kW a točivý moment stoupl z 310 na 545 Nm. Hmotnost elektromotoru se přitom zvýšila jen o 8 kg (98,5 kg). Objednávat už také lze nepatrně výkonnější verzi (250 kW) se dvěma motory a pohonem všech kol GTX. Cena je ale výrazně vyšší (1 845 900 Kč).
Jednomotorová varianta je příjemně temperamentní, stokilometrovou rychlost pokoří za 6,5 sekundy, 150 km/h zvládne za 13 sekund. Po dosáhnutí nejvyšší rychlosti 180 km/h se pak výkon motoru sníží z krátkodobého na trvalý.
Jediný je zatím také akumulátor s využitelnou kapacitou 77 kWh, papírově by s ní měl liftback urazit až 618 kilometrů bez potřeby nabíjet. V praxi lze s vypnutou ventilací bez větších problémů po okreskách a městě ujet lehce přes 500 km. Pak už nastupuje jízdní styl, který nemá s běžným provozem moc společného.
O nízkém koeficientu čelního odporu 0,23 svědčí i spotřeba, která je při dálniční rychlosti 130 km/h pouhých 20,6 kWh/100 km. To je v našem testu rekordně nízká hodnota. Této hodnotě se přiblížil jen Hyundai Ioniq 6 (21,1 kWh/100 km) a nízká dálniční spotřeba se propsala i do kombinované spotřeby 16,4 kWh/100 km, a tak jsme na jedno nabití s lehce zapnutým topením ujeli 470 km. Naopak v mrazech se zapnutým tepelným čerpadlem dojezd klesá na 400 až 430 km.
Brzy nabídku doplní ještě verze ID.7 Pro S, která nabídne větší akumulátor s využitelnou kapacitou 86 kWh. Podle metodiky WLTP má ujet 700 km, reálný dojezd se ale bude pohybovat kolem 570 km.
Nabíjet je možné výkonem až 175 kW u stejnosměrného a 11 kW u střídavého proudu. Z 10 na 80 % se akumulátor s aktivovanou tepelnou přípravou nabije za 28 minut. Větší akumulátor pak bude schopen přijmout až 200 kW a z 10 na 80 % by se měl stihnout nabít do 30 minut.
Velkou pochvalu zaslouží nový software multimediálního systému. Na rozdíl od předchůdců je rychlý a velice intuitivní.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Volkswagen ID.7 |
|
Motor, převodovka | Vzadu uložený elektromotor s permanentním magnetem pohání zadní kola, výkon 210 kW, točivý moment 500 Nm. Stálý redukční převod. |
Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4961/1862/1538 mm, rozvor 2966 mm. Zavazadlový prostor 0,532 m3. |
Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 2188/442 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1000/750 kg. |
Výkony | Nejvyšší rychlost 180 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Spotřeba 14,3–16,1 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 700 km (WLTP), využitelná kapacita akumulátoru 77 kWh. |
CENA s DPH | 1 329 900 Kč |
SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
16,1/15,1 | 14,7/20,6 | 16,4 |
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
90 000 | 3 roky | 60,100% |
150 000 | 3 roky | 52,600% |
210 000 | 3 roky | 45,200% |
CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
KLADY | ZÁPORY |
Komfortní a tiché cestování | Cena verze 4×4 |
Dojezd, rekordně nízká spotřeba při 130 km/h | Nevýrazný design |
Zůstatkové hodnoty | Nižší hmotnost přívěsu (1000 kg) |
Rychlé nabíjení DC 175 kW |