| Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh | 1,07 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 16,4 kWh/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +13 °C | 470 km |
V anketě FLEET DERBY se Flotilovým elektromobilem roku 2025 stal Volkswagen ID.7. Rozhodla o tom odborná porota flotilových manažerů, která ocenila především TCO, dojezd, spotřebu, rychlost nabíjení, jízdní vlastnosti, vysoký výkon základního motoru (210 kW), ale i cenu.

Nejlevnější elektrická verze passatu vyjde na 1 349 900 Kč. Má obstojnou základní výbavu a výkon elektromotoru 210 kW. Oproti této základní verzi ID.7 se zadním pohonem lze postavit Passat 2.0 TSI, 150 kW s předním pohonem za cenu 1 277 900 Kč. Základní výbava passatu je o něco bohatší, nabízí ale nižší výkon motoru, i když temperament znatelně lehčího passatu za ID.7 až tak nezaostává. Na stokilometrovou rychlost se dostane o sekundu později.
Nová vlajková loď
Volkswagen ID.7 je díky vyspělé technice, napěchované základní výbavě a téměř pětimetrové délce označován za novou vlajkovou loď značky. K dispozici je jak v elegantní verzi liftback s praktickými výklopnými dveřmi, tak jako kombi.

S ohledem na téměř pětimetrovou délku je překvapující obrovitý rejd. Poloměr otáčení je jen 10,9 m, což je o 1,1 metru méně než u Volkswagenu Passat. Pokud bychom oba modely srovnali rozměrově, je ID.7 nepatrně větší. Nejvíce narostl rozvor (+125 mm), výška (+32 mm) a délka (+24 mm).
Nápadně nízká spotřeba na dálnici
O pohon se stará druhá generace elektromotoru APP550, který je integrován do zadní nápravy. Výkon se podařilo zvýšit ze 150 na 210 kW a točivý moment stoupl z 310 na 545 Nm. Hmotnost elektromotoru se přitom zvýšila jen o 8 kg (98,5 kg).

Vrcholem je verze GTX s pohonem všech kol. Má o 9 kWh větší akumulátor, dva motory, ale i znatelně vyšší cenu (1 886 900 Kč).
Testovaná jednomotorová varianta je příjemně temperamentní, stokilometrovou rychlost pokoří za 6,5 sekundy, 150 km/h zvládne za 13 sekund. Po dosáhnutí nejvyšší rychlosti 180 km/h se pak výkon motoru sníží z krátkodobého na trvalý. Kapacita akumulátoru je 77 kW. Kdo chce ujet o 56 km dál, musí si připlatit 87 000 korun za verzi s 86kWh akumulátorem.
O nízkém koeficientu čelního odporu 0,23 svědčí i spotřeba, která je při dálniční rychlosti 130 km/h pouhých 20,6 kWh/100 km. To je v našem testu rekordně nízká hodnota. Této hodnotě se přiblížil jen Hyundai Ioniq 6 (21,1 kWh/100 km) a nízká dálniční spotřeba se propsala i do kombinované spotřeby 16,4 kWh/100 km a tak jsme na jedno nabití s lehce zapnutým topením ujeli 470 km. V praxi lze s vypnutou ventilací po okreskách a městě ujet lehce přes 500 km. Pak už nastupuje jízdní styl, který nemá s běžným provozem moc společného. Naopak v mrazech se zapnutým topením dojezd klesá na 400 až 430 km.

Nabíjet je možné výkonem až 175 kW u stejnosměrného a 11 kW u střídavého proudu. Z 10 na 80 % se akumulátor s aktivovanou tepelnou přípravou nabije za 28 minut. Větší akumulátor dokáže krátkodobě přijmout až 200 kW a z 10 na 80 % se nabije do 30 minut.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE VOLKSWAGEN ID.7 ProLimited |
|
| Motor, převodovka | Vzadu uložený elektromotor s permanentním magnetem pohání zadní kola, výkon 210 kW, točivý moment 500 Nm. Stálý redukční převod. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4961/1862/1538 mm, rozvor 2966 mm. Zavazadlový prostor 0,532 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 2188/442 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1000/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 180 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Spotřeba 14,3–16,1 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 700 km (WLTP), využitelná kapacita akumulátoru 77 kWh. |
| CENA s DPH | 1 349 900 Kč |
| SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 16,1/15,1 | 14,8/20,6 | 16,4 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 30 000 | 3 roky | 62,500% |
| 90 000 | 3 roky | 55,800% |
| 150 000 | 3 roky | 48,700% |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Komfortní a tiché cestování | Cena verze 4×4 |
| Dojezd, mimořádně nízká spotřeba při 130 km/h | Nevýrazný design |
| Zůstatkové hodnoty, cena základní verze | Nižší hmotnost přívěsu (1000 kg) |
| Rychlé nabíjení DC 175 kW | |




























