7. prosince 2025
Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh 1,07 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 16,4 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +13 °C 470 km

V anketě FLEET DERBY se Flotilovým elektromobilem roku 2025 stal Volkswagen ID.7. Rozhodla o tom odborná porota flotilových manažerů, která ocenila především TCO, dojezd, spotřebu, rychlost nabíjení, jízdní vlastnosti, vysoký výkon základního motoru (210 kW), ale i cenu.

Nejlevnější elektrická verze passatu vyjde na 1 349 900 Kč. Má obstojnou základní výbavu a výkon elektromotoru 210 kW. Oproti této základní verzi ID.7 se zadním pohonem lze postavit Passat 2.0 TSI, 150 kW s předním pohonem za cenu 1 277 900 Kč. Základní výbava passatu je o něco bohatší, nabízí ale nižší výkon motoru, i když temperament znatelně lehčího passatu za ID.7 až tak nezaostává. Na stokilometrovou rychlost se dostane o sekundu později.

Nová vlajková loď

Volkswagen ID.7 je díky vyspělé technice, napěchované základní výbavě a téměř pětimetrové délce označován za novou vlajkovou loď značky. K dispozici je jak v elegantní verzi liftback s praktickými výklopnými dveřmi, tak jako kombi.

S ohledem na téměř pětimetrovou délku je překvapující obrovitý rejd. Poloměr otáčení je jen 10,9 m, což je o 1,1 metru méně než u Volkswagenu Passat. Pokud bychom oba modely srovnali rozměrově, je ID.7 nepatrně větší. Nejvíce narostl rozvor (+125 mm), výška (+32 mm) a délka (+24 mm).

Nápadně nízká spotřeba na dálnici

O pohon se stará druhá generace elektromotoru APP550, který je integrován do zadní nápravy. Výkon se podařilo zvýšit ze 150 na 210 kW a točivý moment stoupl z 310 na 545 Nm. Hmotnost elektromotoru se přitom zvýšila jen o 8 kg (98,5 kg).

Vrcholem je verze GTX s pohonem všech kol. Má o 9 kWh větší akumulátor, dva motory, ale i znatelně vyšší cenu (1 886 900 Kč).

Testovaná jednomotorová varianta je příjemně temperamentní, stokilometrovou rychlost pokoří za 6,5 sekundy, 150 km/h zvládne za 13 sekund. Po dosáhnutí nejvyšší rychlosti 180 km/h se pak výkon motoru sníží z krátkodobého na trvalý. Kapacita akumulátoru je 77 kW. Kdo chce ujet o 56 km dál, musí si připlatit 87 000 korun za verzi s 86kWh akumulátorem.

O nízkém koeficientu čelního odporu 0,23 svědčí i spotřeba, která je při dálniční rychlosti 130 km/h pouhých 20,6 kWh/100 km. To je v našem testu rekordně nízká hodnota. Této hodnotě se přiblížil jen Hyundai Ioniq 6 (21,1 kWh/100 km) a nízká dálniční spotřeba se propsala i do kombinované spotřeby 16,4 kWh/100 km a tak jsme na jedno nabití s lehce zapnutým topením ujeli 470 km. V praxi lze s vypnutou ventilací po okreskách a městě ujet lehce přes 500 km. Pak už nastupuje jízdní styl, který nemá s běžným provozem moc společného. Naopak v mrazech se zapnutým topením dojezd klesá na 400 až 430 km.

Nabíjet je možné výkonem až 175 kW u stejnosměrného a 11 kW u střídavého proudu. Z 10 na 80 % se akumulátor s aktivovanou tepelnou přípravou nabije za 28 minut. Větší akumulátor dokáže krátkodobě přijmout až 200 kW a z 10 na 80 % se nabije do 30 minut.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
VOLKSWAGEN ID.7 ProLimited
Motor, převodovka Vzadu uložený elektromotor s permanentním magnetem pohání zadní kola, výkon 210 kW, točivý moment 500 Nm. Stálý redukční převod.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4961/1862/1538 mm, rozvor 2966 mm. Zavazadlový prostor 0,532 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2188/442 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1000/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 180 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Spotřeba 14,3–16,1 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 700 km (WLTP), využitelná kapacita akumulátoru 77 kWh.
CENA s DPH 1 349 900 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
16,1/15,1 14,8/20,6 16,4
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
30 000 3 roky 62,500%
90 000 3 roky 55,800%
150 000 3 roky 48,700%
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Komfortní a tiché cestování Cena verze 4×4
Dojezd, mimořádně nízká spotřeba při 130 km/h Nevýrazný design
Zůstatkové hodnoty, cena základní verze Nižší hmotnost přívěsu (1000 kg)
Rychlé nabíjení DC 175 kW  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit