Kompaktní Jeep Avenger je prvním modelem připravovaného portfolia schopných, plně elektrických vozidel pro Evropu a představuje klíčovou součást globální strategie elektrifikace, jako i zásadní krok k tomu, aby se Jeep stal světovou jedničkou v oblasti SUV s nulovými emisemi.

Nový Avenger je vyráběn ve vysoce moderním závodě Stellantis v polských Tychách. Standardně je vybaven systémy SelecTerrain a Hill Descent Control, které spolu s vynikajícími úhly nájezdu a sjezdu, jako i světlou výškou přinášejí do daného segmentu působivé schopnosti.
Nositel nového poslání
Nový Avenger byl vyvinutý s ohledem na specifické potřeby evropských zákazníků. Jedná se o kompaktní SUV, které svou délkou čtyři metry spadá do rychle rostoucího segmentu B-SUV, tedy do druhého největšího evropského segmentu z hlediska objemu.

Očekává se, že v roce 2023 segment B-SUV dosáhne celkového ročního objemu 2,2 milionu vozidel, což představuje jedno z pěti vozidel prodaných v Evropě. Nový Avenger velikostně stojí pod modelem Renegade a doplňuje nabídku značky Jeep v segmentu B-SUV. Očekává se, že do roku 2024 se stane nejprodávanějším modelem v portfoliu.
Jeep Avenger dorazí do showroomů značky Jeep začátkem příštího roku, ale zákazníci si již mohou předběžně rezervovat exkluzivní, plně vybavenou verzi Launch Edition (tato možnost předběžné rezervace není pro český trh dostupná).
Nové elektrické srdce
Jeep Avenger využívá novou generaci elektrického pohonu, který kombinuje nový elektromotor a novou baterii. Druhá generace 400voltového elektrického hnacího ústrojí je prvním produktem společnosti Emotors, joint venture podniku společností Stellantis a Nidec Leroy-Somer Holding. Systém poskytuje výkon 115 kW odpovídající 156 k a točivý moment 260 Nm.

Nová 54 kWh baterie vyráběná skupinou Stellantis je složená ze 17 modulů a 102 článků s lithium-iontovou technologií NMC 811 a poskytuje dojezd 400 km v cyklu WLTP a 550 km v městském cyklu. Baterie, která byla testována na více než 2 miliony kilometrů, je extrémně kompaktní a uložená pod předními a zadními sedadly a středovým tunelem. Při jízdě v terénu je navíc chráněná vysokou světlou výškou a kryty podvozku.
Dobíjení nového modelu Avenger je extrémně jednoduché. Pomocí 100 kW kabelu Mode 4 na stejnosměrný proud a rychlé veřejné nabíjecí stanice lze vůz nabít na 30 km dojezd za pouhé 3 minuty. Za 24 minut se pak baterie nabije z 20 na 80 %.

Vzhledem k tomu, že evropští uživatelé ujedou denně v průměru 30 km, je pravděpodobné, že s vozidlem budou moci bez nabíjení jezdit několik dní. Pomocí 11 kW kabelu Mode 3 pro střídavý proud a připojeného Wallboxu či veřejné nabíjecí stanice lze vůz nabít z 0 na 100 % za 5,5 hodiny.
Přirozené schopnosti v terénu
Nový Avenger je prvním vozidlem značky Jeep s pohonem předních kol, který je standardně vybaven systémy Selec-Terrain a Hill Descent Control, což z něj spolu s působivými úhly nájezdu a sjezdu, jako i velkorysou světlou výškou činí měřítko segmentu.

Systém Selec-Terrain nabízí šest režimů: „Normal“ pro každodenní jízdu; „Eco“ pro zvýšení dojezdu; „Sport“ pro více zábavy z jízdy; „Snow“ pro maximální trakci na zledovatělých cestách nebo stezkách; „Mud“ pro optimalizaci výkonu a zlepšení přilnavosti v blátě; a „Sand“, jež eliminuje riziko uvíznutí na písčité půdě.
Nový Avenger je pouze 4,08 m dlouhý, což je o 16 cm méně než u modelu Renegade. Jeho proporce dokonale zvýrazňují krátké převisy karoserie vpředu a vzadu. Jeho přítomnost na silnici umocňují větší kola, než by se od vozidla této velikosti dalo očekávat.

Díky kombinaci krátkých převisů a velkých kol nabízí Avenger nejlepší světlou výšku ve své kategorii (200 mm), stejně jako vynikající úhly nájezdu (20°), přejezdu (20°) a sjezdu (32°), které jsou nezbytné pro jízdu v terénu, ale určitě jsou užitečné i v městském provozu, například při jízdě přes parkovací rampu.
360stupňová ochrana
Pro snížení poškození při nárazech v nízkých rychlostech, což představuje 70 % kolizí v Evropě, je nový Avenger vybaven ochrannými kryty, lištami kolem celé karoserie a zapuštěnými světlomety.

Přední světlomety jsou zapuštěné a posazené poměrně vysoko, což je chrání v případě nárazů v nízkých rychlostech. Ochranné kryty nového SUV jsou vyrobené z probarveného lisovaného polymeru.
To v praxi znamená, že při poškrábání není poškození viditelné. Více exponovaná místa, včetně dveří, disponují vyšším obložením, což zaručuje špičkovou ochranu.
Praktický a prostorný interiér
Po usednutí do vozidla upoutá pozornost horní část palubní desky s jedním horizontálním prvkem, který zahrnuje všechny výdechy ventilace, ambientní osvětlení a centrální 10,25palcový dotykový displej umožňující sledování řidičem i spolujezdcem. Spodní strana palubní desky nabízí širokou odkládací schránku.

Nový Avenger je charakteristický řadou detailů, které jsou pro tuto třídu vozidel jedinečné, například částečně koženými sedadly s elektrickým nastavením a masážní funkcí, vícebarevným ambientním osvětlením, jež snižuje namáhání očí při noční jízdě, a širokým střešním oknem (k dispozici později). Směrová světla zůstávají viditelná i po otevření zadních výklopných dveří, což dále zvyšuje celkovou bezpečnost.
Středová konzola byla navržená tak, aby maximalizovala využitelný prostor pro řidiče a spolujezdce. Při konstrukci nového modelu Avenger tvůrci sledovali maximalizaci úložných prostor v kompaktní karoserii. U předních sedadel je tak k dispozici celkem 34 litrů úložného prostoru, což je vzhledem k průměru v segmentu (15 litrů) působivá hodnota.

Tohoto mimořádného výsledku bylo dosaženo optimalizací všech prostor a vytvořením funkčních a prostorných úložných přihrádek, které jsou dostatečné pro uložení obsahu celého letadlového palubního zavazadla.
Středový tunel byl navržený s ohledem na flexibilitu a modularitu a pomocí posunutí jej lze přizpůsobit velikosti různých předmětů. Jeho úplným odstraněním se pak vytvoří místo pro větší předměty. Další užitečný prostor je k dispozici pod ovladači automatické převodovky, kde je chráněn sklopným magnetickým krytem. V tomto prostoru lze nabíjet mobilní telefon a zároveň zde odložit 1,5litrovou láhev vody.

Pravidla funkčního designu byla aplikovaná také na zavazadlový prostor. Jeho objem patří k nejlepším v segmentu (380 litrů) a špičková funkčnost je patrná například v menší výšce ložní hrany (o 720 mm nižší), šířce zadních výklopných dveří, která dosahuje více než metr a volitelné funkci hands-free elektrického ovládání zadních výklopných dveří, což je v daném segmentu dost neobyčejný prvek.
Stále online
Všechny verze jsou vybavené rádiem Uconnect s 10,25palcovým displejem kombinovaným s plně digitálním přístrojovým panelem ve dvou variantách (7 a 10,25 palce).

Infotainment Uconnect se může pochlubit grafikou podobnou chytrému telefonu. Umožňuje vytvoření vlastního rozhraní (až dvanáct widgetů na stránku, celkem šest stránek) a využití integrované navigace TomTom s vylepšeným rozpoznáváním hlasu a bezdrátovou aktualizací.
Nový Jeep Avenger nabízí sadu služeb a funkcí, které mohou uživatelé využívat na dálku. Díky aplikaci Jeep Mobile mohou lokalizovat polohu svého vozidla přímo na chytrém telefonu. Mohou rovněž zamykat a odemykat dveře, kontrolovat stav baterie, nastavovat funkce klimatizace, nabíjet vozidlo a komunikovat s Avengerem prostřednictvím hlasového asistenta.
Pokročilé bezpečnostní funkce
Jeep Avenger nabízí celou škálu bezpečnostních prvků. Pochlubit se může autonomním řízením 2 úrovně, které prostřednictvím adaptivního tempomatu a systému udržování v jízdním pruhu automaticky upravuje rychlost a trajektorii vozidla.

Nový Avenger nabízí systém rozpoznávání dopravního značení, který čte a interpretuje dopravní značky, automatické nouzové brzdění s rozpoznáním chodců a cyklistů, které s cílem zabránit nebo zmírnit následky nehody zpomalí vozidlo, a to až do úplného zastavení. Dále nabízí funkce jako je asistent pozornosti řidiče, který sleduje ospalost řidiče a doporučuje přestávku na odpočinek, monitoring mrtvých úhlů pro sledování slepých míst vedle vozidla, asistent jízdy v jízdním pruhu, který zabraňuje nechtěnému opuštění jízdního pruhu, 360° parkovací senzory s aktivním parkovacím asistentem a 180° zadní kameru s pohledem z ptačí perspektivy.




























