4. prosince 2025
Ekologie, Novinky

Suzuki jde na evropský trh s prvním elektromobilem! Nabídne dvě baterie i pohon všech kol s “uzávěrkou diferenciálu”

>Redakce Redakce
14 listopadu, 2024

Značka Suzuki představila v italském Miláně svůj první sériově vyráběný elektrický model (BEV), SUV e Vitara. Výroba v indickém závodě Suzuki Motor Gujarat začne na jaře v roce 2025. Zahájení prodeje v mnoha částech světa včetně Evropy, Indie a Japonska, se předpokládá v létě 2025. V České republice se předpokládá spuštění prodeje na podzim roku 2025.

Model e Vitara vychází z konceptu eVX, který byl představen v lednu 2023 na výstavě Auto Expo v Indii a na Japan Mobility Show v říjnu téhož roku. Jedná se o první globálně strategický model elektromobilu od Suzuki.

Exteriér se vyznačuje výrazným designem s pneumatikami o velkém průměru a dlouhým rozvorem. Interiéru dominuje integrovaný displej s pokročilými funkcemi a robustně působící obložení kabiny a středovou konzolí, což odráží zmíněné téma „High-Tech & Adventure“.

Elektrický pohon využívá vysoce efektivní jednotku eAxle, která zahrnuje elektromotor a invertor, v kombinaci s lithium-železo-fosfátovou baterií zkonstruovanou s důrazem na bezpečnost a spolehlivost. Pohonné ústrojí dosahuje charakteristické hbité akcelerace z klidu a ostré odezvy při zrychlování napříč celým spektrem rychlosti a při předjíždění.

„ALLGRIP-e“ je elektrický systém pohonu všech kol, který tvoří dvojice nezávislých jednotek eAxle, jedna pro přední a druhá pro zadní kola. Systém zajišťuje nejen přesvědčivý výkon, ale také precizní řízení trakce a excelentní odezvu. Navíc je doplněn o režim Trail mode, který přibrzďováním protáčejících se kol a přesunem točivého momentu na protilehlé kolo (simulace uzávěrky diferenciálu) pomáhá při průjezdu náročným terénem.

Nově zkonstruovaná platforma „HEARTECT-e“ je navržena specificky pro použití v elektromobilech. Vyznačuje se lehkou konstrukcí, ochranou vysokonapěťového vedení a díky krátkým převisům karoserie také prostorným interiérem. Prostřední část podlahy se obejde bez výztuh, a tak pojme baterii o větší kapacitě, než by bylo možné u konvenční konstrukce.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit