SEAT k 75. výročí upravil dvojici klíčových modelů pro městskou mobilitu, Ibizu a Aronu. Facelift cílí na konkrétní změny v designu, interiéru a výbavě a zachovává stávající nabídku benzinových motorů. Oba vozy vznikají v Martorellu a na trh vstoupí v lednu 2026.

Zvenku dostaly oba modely novou šestiúhelníkovou masku s kosočtvercovou mřížkou v matném či leštěném provedení, užší světlomety Full LED a přepracovaný přední nárazník, přičemž senzory a mlhovky jsou soustředěny do černých ploch. Ibiza má navíc nový zadní nárazník a společně s Arónou nese název modelu v odstínu tmavého hliníku.
Výbava FR přidává laserované logo FR na sloupku B. Paleta kol se rozšiřuje na rozměry od 16″ do 18″ s novými vzory (u Ibizy dvě sedmnáctky a dvě osmnáctky, u Arony nové šestnáctky a osmnáctky) a přibývají laky karoserie Liminal, Oniric a Hypnotic, přičemž Arona může mít kontrastní střechu v černé Midnight nebo nové šedé Manhattan.

Interiér posouvají výš nové reliéfní tkaniny, měkčené materiály, černé čalounění stropu, dveřní výplně jsou obšité textilií a výdechy ventilace mají decentní dekory. Při uvedení na trh budou verze FR sériově osazené skořepinovými sedadly, která zlepšují oporu bez ztráty každodenní použitelnosti. Technika zahrnuje audiosystém SEAT Sound se šesti reproduktory, subwooferem a 300W zesilovačem a bezdrátové nabíjení 15 W s aktivním chlazením.
Pohon zůstává čistě benzinový a v souladu s EU7, nabídka pokrývá 1.0 MPI 80 k (59 kW) s pětistupňovou manuální převodovkou pouze pro Ibizu, 1.0 TSI 95 k s pětistupňovou manuální převodovkou, 1.0 TSI 115 k se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG a 1.5 TSI 150 k (110 kW) výhradně se sedmistupňovým DSG.

Produktový plán počítá s elektrifikací v postupných krocích: v roce 2027 dorazí mild-hybridní verze Ibizy a Arony, v roce 2028 se přidá hybridní pohon pro SEAT Leon a v roce 2029 proběhne další modernizace modelů Leon a Leon Sportstourer.




























