4. prosince 2025

Renault vrací Twingo do hry jako plně elektrický hatchback segmentu A. Staví na jednoduchosti a praktickém prostoru, přidává aktuální konektivitu a drží cenu pod hranicí 20 000 € (488 000 Kč). Dojezd podle WLTP má až 263 km, nabíjení zvládne z domácí zásuvky i na DC rychlonabíječce.

Nové Twingo E-Tech cílí na zákazníky, kteří chtějí malé, obratné a cenově dostupné auto do města, ale nechtějí slevovat z moderní techniky. Karoserie měří 3,79 m a díky prodlouženému rozvoru 2,49 m posouvá kola ke krajům, což prospívá jak stabilitě, tak vnitřnímu prostoru. Poloměr otáčení 9,87 m pomáhá při manévrování v hustém provozu i na parkovištích.

Interiér sází na plnou pětici dveří a čtyři plnohodnotná místa k sezení. Zadní sedadla jsou dvě samostatná, posuvná o 17 cm, s opěradly nastavitelnými ve třech polohách. Po sklopení opěradel vzadu a sedadla spolujezdce vzniká rovná ložná plocha až na 2 metry délky. Zavazadelník pojme až 360 l (305 dm³ VDA) a pod podlahou je dalších 50 l ideálních na uložení kabelů.

Infotainment přebírá aktuální systém OpenR Link s integrovaným Googlem: před řidičem 7″ přístrojový panel, uprostřed 10″ dotyková obrazovka, aktualizovaný plánovač tras pro elektromobily v Google Maps a bezdrátové Apple CarPlay/Android Auto. Přes aplikaci lze vzdáleně spravovat nabíjení i klimatizaci. Vůz nabídne sadu asistentů zaměřených na městské prostředí a parkování.

Pohon zajišťuje kompaktní elektromotor o výkonu 60 kW (82 k), který v lehké karoserii (cca 1,2 t ve verzi Evolution) zajistí svižné rozjezdy — z 0 na 50 km/h za 3,85 s. Baterie typu LFP s využitelnou kapacitou 27,5 kWh používá architekturu cell-to-pack; ve srovnání s koncepcí NMC snižuje závislost na kritických kovech a pomáhá držet cenu vozu. Homologovaný dojezd podle WLTP má činit až 263 km. Aerodynamické detaily (CdA 0,656, kryty podlahy, žebra zadních světel) cílí na nízkou spotřebu v reálném provozu.

Nabíjení je koncipované primárně na domácí či firemní režim. Standardem je palubní AC nabíječka 6,6 kW; s kabelem Mode 3 trvá dobití z 10 na 100 % přibližně 4 h 15 min (předhomologační údaj). Pro delší trasy a rychlejší doplňování energie je připraven balíček Advanced Charge: zvyšuje AC na 11 kW a přidává DC 50 kW. V tom případě proběhne AC 10–100 % asi za 2 h 35 min a DC 10–80 % zhruba za 30 min (předběžně). Součástí balíčku je i obousměrné nabíjení: funkce V2L umožní napájet 230V spotřebiče výkonem až 3 700 W, V2G je dostupné ve vybraných zemích a může snižovat náklady na energii při správné tarifikaci a wallboxu Mobilize PowerBox Verso.

K pohodě v zimě přispěje programovatelné předehřátí přes aplikaci My Renault. V hustém městském provozu se hodí rekuperace s více úrovněmi včetně režimu One-Pedal, který po uvolnění akcelerátoru výrazně zpomaluje vůz až do zastavení; při couvání se automaticky deaktivuje, aby zůstalo jemné dávkování brzd.

Renault zjednodušil konfiguraci kvůli rychlejší výrobě a příznivější ceně: při uvedení budou k dispozici čtyři barvy karoserie a rozumný výběr kol — standardně 16″, volitelně 18″. Výroba poběží v evropském závodě Novo Mesto ve Slovinsku s lokálním dodavatelským řetězcem.

Cenovka základní verze zůstane pod 20 000 € (bez státních pobídek). Zahájení prodeje je plánováno na začátek roku 2026 ve vybraných zemích; na český trh dorazí Twingo E-Tech ke konci roku 2026.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit