Řidiči vozů Škoda budou moci již brzy komunikovat se svým vozem pomocí hlasového asistenta Alexa od Amazonu, díky službám Škoda Connect, ve francouzském jazyce. Po německém a anglickém jazyce zavádí společnost Škoda Auto třetí jazyk přesně v okamžiku zahájení pařížského autosalonu v říjnu 2018. Aplikace Škoda Connect Alexa Skill, která propojí Alexu se službami Škoda Connect, bude také dostupná po celém světě.
Po úspěšné pilotní fázi v Německu a Velké Británii mohou řidiči vozů Škoda po celém světě v budoucnu využívat novou službu v anglickém a německém jazyce. Třetím nabízeným jazykem je francouzština. Automobilka tak soustavně usiluje o to, aby pomocí nejnovějších technologií a nabídek služeb ulehčila zákazníkům každodenní používání vozu a jeho ovládání.
Trh s hlasovými asistenty rapidně roste a Amazon patří s funkcí Alexa k prvním poskytovatelům a inovátorům v této oblasti technologií. Česká automobilka sází v oblasti tohoto nového způsobu komunikace na již celosvětově rozšířeného hlasového asistenta, kterého lze propojit s vozem. Alexa se aktivuje pomocí jednoduchých dotazů a následně informuje majitele o jeho voze. Aktuálně je možné zjistit celkový počet ujetých kilometrů, obsah paliva v nádrži, informaci o tom, zda jsou okna a dveře zavřené, zda je vozidlo zamčeno nebo kde se nachází. Kromě toho umí Alexa hlásit průměrnou spotřebu, průměrnou rychlost nebo ujetou vzdálenost podle denního počitadla kilometrů.
Přístup k informacím o vozidle je možný u všech vozů Škoda, které mají služby Škoda Connect a jsou připojeny k internetu pomocí SIM karty. Podmínkou k používání funkce Alexa je založený účet na Amazonu, přes který se aplikace Alexa Skill aktivuje. Vlastník vozidla musí tento účet propojit s vlastním uživatelským účtem Škoda Connect.




























