9. července 2025
Bezpečnost

Škoda v nárazových testech excelovala se dvěma modely. Jeden z nich je dokonce druhým nejbezpečnějším vozem roku 2024

>Redakce Redakce
17 července, 2024

Nejvyšší hodnocení pro nové modely Škoda Kodiaq a Superb: oba vozy byly oceněny maximálním možným počtem pěti hvězdiček v nezávislém referenčním testu bezpečnosti Euro NCAP. Škoda Kodiaq dosáhla 84 % a Škoda Superb získala 87 % z celkového maximálního počtu bodů. Každý nový model Škoda od roku 2008 byl oceněn pěti hvězdičkami.

Nové modely Škoda Kodiaq a Škoda Superb získaly pětihvězdičková hodnocení za ochranu dospělých a dětských cestujících. Škoda Kodiaq dosáhla 84 % z celkového maximálního počtu bodů, přičemž získala 89 % za ochranu dospělých cestujících, 83 % za ochranu dětských cestujících, 82 % za ochranu zranitelných účastníků silničního provozu a 78 % za asistenční bezpečnostní systémy. Škoda Superb dosáhla 87 % z celkového maximálního počtu bodů, 93 % získala za ochranu dospělých cestujících, 87 % za ochranu dětských cestujících, 82 % za ochranu zranitelných účastníků silničního provozu a 80 % za asistenční bezpečnostní systémy. Toto hodnocení činí z modelu Superb druhý nejbezpečnější vůz v žebříčku Euro NCAP pro rok 2024. Pětihvězdičkové hodnocení získal i Volkswagen Passat, vyvíjený po boku modelu Superb společností Škoda Auto v rámci projektu Beta+.

Karoserie modelů Kodiaq a Superb byla navržena podle nejnovějších norem a obsahuje za tepla tvarované prvky z vysokopevnostní oceli. Tato ocel je použita především na A- a B-sloupcích, příčce oddělující motorový prostor od prostoru pro cestující a středovém tunelu. V případě nehody jsou cestující v obou modelech chráněni nejen pevnou karoserií a velkorysými deformačními zónami, ale také až deseti airbagy v modelu Škoda Superb a až devíti airbagy v modelu Škoda Kodiaq, včetně centrálního airbagu mezi předními sedadly v obou vozech.

Řada nejmodernějších asistenčních systémů v obou modelech upozorňuje řidiče v mnoha situacích na potenciální kolize a pomáhá jim aktivně předcházet nebo minimalizovat jejich následky. Mezi tyto systémy patří Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů, asistent změny jízdního pruhu včetně asistenta pro vyparkování, stejně jako antikolizní asistent, asistent při odbočování, asistent průjezdu křižovatkou a funkce varování při vystupování z vozu. Asistovaná jízda řidiči aktivně pomáhá s řízením v podélném a příčném směru a vedle adaptivního tempomatu rovněž zahrnuje adaptivní vedení v pruhu s detekcí práce na silnici, proaktivní ochranu cestujících, asistenta při jízdě v kolonách a také nouzového asistenta. 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit