Program certifikovaných ojetých vozů Škoda Plus i v roce 2024 potvrdil, že čeští motoristé při nákupu ojetého vozidla dávají přednost prověřené kvalitě značkových prodejců. Autorizovaní partneři sítě Škoda Plus loni prodali téměř 54 tisíc automobilů, což představuje více než 9% nárůst oproti roku 2023.

Za celý rok 2024 se v síti Škoda Plus prodalo 53 734 motorových vozidel. To je o významných 9,1 % více než rok předtím. Do programu Škoda Plus smějí být zařazeny jen automobily s prokazatelnou servisní historií. Více než čtvrtina prodaných vozů byla stále v tovární záruce, u dalších více než 38 % byla k dispozici prodloužená záruka Škoda Plus. Přes 92 % z nich bylo bez oprav na nosných částech karoserie a více než 93 % všech prodaných vozů mělo český původ.
V kategorii Roční vozy, která zahrnuje automobily do stáří 18 měsíců a 30 000 ujetých kilometrů, se realizovalo 26,4 % obchodů. Roční vozy mají plnou tovární záruku a poskytují nejvyšší jistotu bezvadného technického stavu i garanci skutečného kilometrového nájezdu. V kategorii Vyzkoušené vozy (stáří 2–5 let s historií doloženou certifikátem) nakoupilo automobil 38,3 % zákazníků a zbývajících 35,3 % se rozhodlo pro ojetý vůz starší 5 let. Průměrná prodejní cena činila 483 865 Kč, průměrné stáří bylo 4 roky a průměrný nájezd 67 514 km.

Nejpopulárnějším modelem v programu Škoda Plus byla loni Škoda Octavia, pro niž se rozhodlo 23,8 % kupujících. Následovaly další modely domácí značky – Škoda Fabia (17,2 %) a Škoda Scala (14,0 %). Postupně stoupá zájem o elektromobily, které se začínají v síti Škoda Plus objevovat ve stále větších počtech. U nich je jasná historie mimořádně důležitá. Program Škoda Plus zahrnuje pouze elektromobily Škoda Enyaq v tovární záruce, s doloženou historií servisní péče a certifikátem o stavu baterie.
Fleety opět tíhnou k novým vozům
V rámci celého programu Škoda Plus podíl firemní klientely neevidujeme. Statistika financování, které poskytujeme ve spolupráci s Volkswagen Financial Services, ukazuje od roku 2019 dlouhodobě podíl fyzických osob podnikajících kolem 15 %, Podíl právnických osob kolem 30 %.

Tento poměr se výrazně změnil v období pandemie Covid 19, kdy zejména firemní klientela ve významné míře využila nabídky mladších ojetých vozů namísto vozů nových. Tento trend vyvrcholil v roce 2022, kdy podíl právnických osob ve zmíněném financování dosáhl 47 %. Od té doby však znovu klesá a za první dva měsíce letošního roku vykazuje 32,8 %.




























