Zcela nové Niro zhmotňuje zasazení značky Kia o rozvoj udržitelnější budoucnosti. Nový model, který je nedílnou součástí stále se rozšiřující nabídky ekologických modelů Kia, reaguje na komplexní nároky spotřebitelů prosazujících udržitelnost.

Vývoj od základů přepracovaného Nira je inspirován koncepčním crossoverem Habaniro z roku 2019 a spojením s přírodními materiály i barvami. Široký zadní sloupek, volně přecházející v zadní světla ve tvaru bumerangu, usnadňuje proudění vzduchu ve prospěch lepší aerodynamiky.
U nového Nira se mění i ikonická ‚tygří maska‘ Kia, která nyní sahá od kapoty až po spodní nárazník. Moderní design přední partie završují ‚pulsující‘ LED světla denního svícení.

Vzhled zadní partie Nira staví na spojení jednoduché povrchové úpravy s dynamickými prvky s cílem zdůraznit modernu a oslovit zákazníka dalším líbivým aspektem.
Život v “zelené zóně”
Účinná aerodynamika jde ruku v ruce s udržitelnými materiály prostřednictvím soudržného designu. Tato kombinace pak stojí za velkorysou prostorností při zachování vzhledu SUV. Kia krom toho představuje ‚Jízdní režim pro zelené zóny‘ (Greenzone), jenž automaticky přepíná plug-in hybrid (nebo hybrid) do režimu čistě elektrické jízdy (EV) v souladu s nároky na řešení trvale udržitelné mobility. Během jízdy v bezemisních zónách, např. v rezidenčních čtvrtích nebo blízko škol a nemocnic, je vozidlo automaticky poháněno samotnou elektřinou dle pokynů navigace a historie jízd. Kromě toho dokáže rozpoznat řidičova oblíbená místa (např. domácnost a pracoviště), zaregistrovaná v navigaci jako zelené zóny.

Po celé kabině zcela nového Nira najdeme nové recyklované materiály coby jednoznačný doklad zasazení značky Kia o trvalou udržitelnost s poukazem na budoucí vývoj modelů. Čalounění stropu kabiny je vyrobeno z recyklovaných tapet a k výrobě sedadel se používá bio polyuretan a tkanina Tencel z celulózových vláken eukalyptu. Na výplních dveří je použit lak bez obsahu BTX s cílem minimalizovat dopady na životní prostředí a omezit tvorbu odpadu.
Kolem předních pasažérů se stáčí asymetrická přístrojová deska s vodorovnými a diagonálními křivkami ve vzájemném protikladu, který vyvolává uklidňující a současně nezvyklý efekt. Stylový středový panel nabízí snadné ovládání včeetně elektronického voliče převodovky v podobě otočného kolečka. Jeho umístění na širokém leskle černém panelu přispívá k jednoduchému a modernímu vzhledu interiéru. Do diagonálních mezer moderně pojaté přístrojové desky je začleněn displej multimédií a výdechy ventilace; k nabuzení smyslů dále přispívá ambientní náladové osvětlení.

Na vzdušném prostředí mají podíl i moderní sedadla, s odlehčenou konstrukcí. Na zadní straně hlavových opěrek najdeme praktické věšáky.
Zcela nové Niro bude k vidění na přehlídce Seoul Mobility Show od 25. listopadu do 5. prosince. Prodej v Evropě vč. České republiky bude zahájen od příštího roku s různými typy pohonu jako hybrid, plug-in hybrid a čistý elektromobil.




























