Citroën představuje modely C4 a C4 X ve verzi Hybrid 136. Tato hybridizace kombinuje výhody benzinového a elektrického pohonu.

Hybrid 136 nabízí jednoduchý a plynulý provoz, bez nutnosti dobíjení, vysokou úroveň komfortu a všestrannosti spolu se sníženou spotřebou paliva a emisí o téměř 20 % ve srovnání s ekvivalentní benzínovou verzí. Vůz je schopen absolvovat až 50 % jízd po městě v elektrickém režimu s nulovými emisemi . Hybrid 136 je k dispozici za cenu již od 529 900 Kč v případě C4 a 554 900 Kč v případě C4 X.
Hybridní pohon pod lupou
Technologie Hybrid 48V optimalizuje výkon a spotřebu paliva vozů C4 a C4 X, kdy průměrná úspora paliva činí 1 l/100 km (tj. 20 %) ve srovnání s benzínovým motorem PureTech 130 EAT8. Ve městě činí úspora paliva téměř 30 %. Pozitivní vliv má také na emise CO2, které byly ve srovnání s benzínovým motorem PureTech 130 S&S EAT8 sníženy až o 20 % na 107 g CO2/km.

Benzínový motor 1.2 PureTech nové generace je vyvinutý speciálně pro hybridizaci (40 % dílů je nových), se 3 válci a objemem 1 199 cm3, výkonem 136 k (100 kW) při 5 500 ot/min a točivým momentem 230 Nm při 1 750 ot/min. K jeho výkonu a robustnosti přispívá turbodmychadlo s proměnnou geometrií a rozvodový řetěz. Motor splňující normu Euro 6.4 a pracující v Millerově cyklu má lepší tepelnou účinnost spalování, která snižuje emise CO2.
Synchronní elektromotor s permanentními magnety je schopen vyvinout špičkový výkon 21 kW (28 k) a točivý moment 55 Nm. Pří nízké zátěži pohání vůz, stejně tak během pojíždění nebo parkování. Řemenový startér, napájený 48 V, slouží ke startování motoru.

Nová elektrifikovaná převodovka ë-DCS6, šestistupňová dvouspojková převodovka umožňuje změnu převodu bez přerušení točivého momentu, která je rovněž navržená speciálně pro hybridní technologii. Ve skříni převodovky je umístěn také elektromotor, měnič a řídicí jednotka, což optimalizuje prostor pod kapotou.
48 V lithium-iontová baterie s dostupnou kapacitou 432 Wh je instalována pod levým předním sedadlem, takže nijak neomezuje objem zavazadlového prostoru ani kabiny. Díky měniči napětí se navíc část elektřiny vyráběné 48V elektromotorem mění na 12 V pro napájení výbavy vozu, takže ve voze existují dvě oddělené elektrické sítě.




























