Ekologie

Opel Mokka přichází s novým názvem a vylepšenou elektrickou verzí. Ta prodejům dominuje

>Redakce Redakce
22 prosince, 2022

Atraktivní elektromobil Opel Mokka-e vyjíždí do nového modelového roku s novým označením a výrazně vylepšenými parametry. Držitel titulu „Zlatý volant 2021“  a nejprodávanější německý elektromobil třídy B-SUV za měsíce říjen a listopad se propříště bude jmenovat Opel Mokka Electric a je výkonnější i efektivnější. 

Stylové SUV bylo nejen prvním Opelem, který nosil novou tvář značky Opel Vizor, ale byl to také první Opel s plně digitalizovaným kokpitem Pure Panel. Kromě toho to byl první Opel dostupný hned od začátku prodeje jak s vysoce účinnými spalovacími motory benzin/nafta, tak i s plně elektrickým pohonem. To zákazníkům dává svobodnou volbu ve výběru pohonu, který jim bude nejlépe vyhovovat. Překvapivě elektrická verze v listopadu tvořila 65 % objednávek.

Nová Mokka Electric se chlubí dojezdem až 406 kilometrů (dle WLTP), což je asi o 20 procent delší akční rádius než doposud. Energie je uložena v nové Li-Ion baterii o kapacitě 54 kWh. Stejně, jako u všech plně elektrických modelů automobilky Opel, je i 54 kWh baterie nové Mokky Electric prakticky instalována přímo do podvozkové platformy, takže nijak neomezuje prostor pro cestující ani pro zavazadla. Nízko umístěné těžiště se navíc pozitivně projevuje ve výborných jízdních vlastnostech. S výkonem 115 kW/156 k a maximálním točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě po prvním sešlápnutí plynového pedálu, vyniká Mokka Electric svižným startem a zrychlením z 0 na 100 km/h za méně než 10 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h.

V závislosti na svých preferencích mohou řidiči Mokky Electric volit jeden ze třech jízdních režimů: Eco, Normal a Sport. V režimu Eco je elektrické SUV energeticky nejúspornější v zájmu co nejdelšího dojezdu. Díky nejmodernějšímu brzdovému systému s rekuperací dokáže Mokka Electric získávat energii při zpomalování nebo brzdění. V těchto situacích elektromotor přeměňuje setrvačnou energii na elektřinu.

Pokud navíc řidič přepne převodovku do režimu „B“ zvýší se výrazně stupeň rekuperace a tedy i brzdný účinek. A když už musí kompaktní elektrické SUV “tankovat” u nabíječky, lze jeho akumulátor o kapacitě 54 kWh nabít na 100 kW DC stanici z nuly na 80 procent kapacity za přibližně 30 minut. Kromě nabíjení stejnosměrným proudem na veřejných stanicích mohou řidiči Opelu Mokka Electric díky palubní nabíječce o výkonu 11 kW nabíjet také třífázovým střídavým proudem, a to např. z wallboxu nebo přímo z domácí zásuvky.


 Efektivita a komfort jsou u Mokky Electric samozřejmostí. Vyspělé technologie a systémy – od standardního tepelného čerpadla až po praktickou aplikaci myOpel, kterou lze použít k např. k programování dálkově ovládané klimatizace – zajišťují útulnou atmosféru v interiéru hned od startu, což je příjemné zejména v chladnějších měsících roku.

 Mokka Electric s větším výkonem a delším dojezdem je dalším příkladem toho, jak Opel systematicky pokračuje ve své elektrické ofenzivě. Již dnes Ope nabízí dvanáct elektrifikovaných modelů, včetně celé řady lehkých užitkových vozů. Do roku 2024 bude Opel nabízet v každé modelové řadě také elektrifikovanou verzi a v horizontu roku 2028 bude Opel v Evropě plně elektrickou značkou.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit