Ekologie

Peugeot rozšiřuje nabídku užitkových dodávek o elektrický e-Expert

>admin admin
18 května, 2020

Nový Peugeot e-Expert se má stát nepostradatelným pracovním nástrojem pro mnoho různých profesí. Usnadňuje každodenní život, poradí si v mnoha různých situacích, přináší nejnovější technologie a výrazný design. Mezi jeho výhody patří i možnost vjezdu do městských center, kde platí ekologická omezení, bezplatné parkování či jiná privilegia, která mohou využívat vozy s elektrickým pohonem. Má všechny vlastnosti vozu Peugeot Expert bez jakýchkoliv kompromisů, a navíc vykazuje nulové emise.

 Vývoj trhu elektromobilů

Evropský trh s kompaktními dodávkami představuje více než 750 000 vozidel ročně, přičemž Peugeot Expert už od roku 2016, kdy byl uveden, svůj podíl na tomto trhu zvyšoval.

Peugeot Expert, jehož modelová řada je přizpůsobena specifickým potřebám firem a podnikatelů, nedávno přešel na emisní normu Euro6 a nyní se představuje v elektroverzi jako Peugeot e-Expert.

Vzhledem k tomu, že téměř 80 % řidičů užitkových vozů najede v průměru méně než 200 km denně, je elektrická verze vozu Peugeot Expert jasnou volbou. Přispívá k tomu i skutečnost, že do center měst je stále omezenější vjezd a některá města jej umožňují výhradně 100% elektrickým vozům. Nový elektromobil má stejné přednosti jako Peugeot Expert včetně kompaktní verze, která je v tomto segmentu jedinečná a uživatelé ji ocení zejména při jízdě v  úzkých uličkách a přetížených městských centrech.

V případě ještě specifičtějších potřeb mohou karosářské firmy provést přestavby vozů pro různé účely např. chladicí nástavby, vozy pro přepravu osob se sníženou pohyblivostí aj.

Střídmé a funkční změny

Exteriér vozu se od běžné verze liší specifickou maskou chladiče a perleťovými logy lva doplněnými plaketkou e-Expert. Na levém blatníku najdeme dvířka nabíjecí zásuvky. 

V interiéru se změnily především elektronické prvky. Přístrojová deska byla uzpůsobena pro elektrický pohon a specifická je i grafika centrálního dotykového displeje s on-line 3D navigací TomTom Traffic, která nyní zahrnuje informace o dostupných nabíjecích stancích a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu. Spárování s chytrými telefony zajišťuje rozhraní MirrorScreen kompatibilní s protokoly Apple CarPlay a Android Auto.

Zajímavá je i funkce odložení doby nabíjení. Krom toho lze zobrazit dostupné nabíjecí stanice a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu nebo naprogramovat čas pro přednastavení požadované teploty v kabině.

Na středovém najdeme nový ovladač automatické převodovky „e-Toggle“, elektrickou parkovací brzdu a ovladač režimu jízdy pro přepínání mezi režimy Eco, Normal nebo Power (Eco (60 kW, 190 Nm – optimalizace dojezdu),  Normal (80 kW, 210 Nm – optimální pro každodenní provoz), Power (100 kW, 260 Nm – optimalizace výkonu při přepravě těžkých nákladů).

O příjemnou teplotu v kabině se stará výkonný elektrický ohřívač s možností přednastavení teploty programovatelné prostřednictvím dotykového displeje  nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot. Tato funkce umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd (rychlejší dosažení nastavené teploty během fáze startování) a rychleji dosáhnout optimální teploty pro baterii. Pokud by to nestačilo, k dispozici jsou i vyhřívané sedačky. 

Čistě elektrická technologie

Peugeot e-Expert je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Peugeot e-Expert nabízí 100% elektrický motor s  maximálním výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.

Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-208 a nového SUV Peugeot e-2008. Došlo však k  úpravě převodovky, která je kratší, aby lépe vyhovovala potřebám zátěže užitkových vozů. V režimu Power dokáže e-Expert zrychlit z 0 na 100 km/h za 13,1 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 130 km/h. Pružné zrychlení z  80 na 120 km/h zvládne za 12,1 sekund. Ve městě se při jízdě vpřed i vzad do rychlosti 30 km/h ozývá zvukový signál varující chodce.

Nový e-Expert je prvním elektrickým vozem značky Peugeot, který nabízí dva různé dojezdy.  Kapacita lithium-iontových baterií je v závislosti na potřebách 50 kWh a 75 kWh.

Verze L1, L2, L3, které jsou k dispozici s baterií o kapacitě 50 kWh, umožňují dosahovat dojezdu až 230 km podle certifikačního protokolu WLTP.

Verze L2 a L3 mohou být také vybaveny baterií o kapacitě 75 kWh umožňující dosahovat podle stejného certifikačního protokolu dojezdu až 330 km. Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.

Hmotnost přívěsu  byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 1 000 kg. Užitečný objem 6,6 m³ je přesně stejný jako u spalovacích motorů, užitečné zatížení 1275 kg je specifické pro elektromotory.

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají všechny způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení přes jednofázový proud 7,4 kW a za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení přes třífázový proud 11 kW.

Režimy nabíjení jsou flexibilní

  • standardní zásuvka (8A): plné nabití během 31 hodin (baterie 50 kWh) nebo 47 hodin (baterie 75 kWh);
  • zesílená zásuvka (16A): plné nabití během 15 hodin (baterie 50 kWh) nebo 23 hodin (baterie 75 kWh);
  • Wall Box 7,4 kW: plné nabití během 7,5 hodiny (baterie 50 kWh) nebo 11 hod. 20 min. (baterie 75 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
  • Wall Box 11 kW: plné nabití během 5 hodin (baterie 50 kWh) nebo 7,5 hodiny (baterie 75 kWh) pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW);
  • veřejná rychlodobíjecí stanice: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh).

Nabíjení lze naprogramovat přes displej on-line navigace nebo pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot® (v závislosti na úrovni výbavy). Tento systém také umožňuje dobíjení kdykoli spustit nebo odložit nabíjení a zkontrolovat stav nabití.

Eko-systém by Peugeot

Značka Peugeot spouští nabídku nových služeb, aby podpořila zákazníky v přechodu na nové zdroje energie. Služby se opírají o tři pilíře:

Easy-Charge aneb jak zákazníkům usnadnit přístup k různým řešením nabíjení:

  • nabídka řešení nabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall box, Smart Wall box, …), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace;
  • nabídka veřejného nabíjení prostřednictvím Free2Move Services, včetně dobíjecí karty umožňující přístup k síti více než 150 000 dobíjecích stanic po celé Evropě: předvýběr stanic v  závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení. On-line navigace se postará o navedení ke zvolené dobíjecí stanici.

Easy-Move aneb jak zajistit mobilitu zákazníků za všech okolností:

  • Trip planner: nástroj plánování a organizace dlouhých cest prostřednictvím služby Free2Move; návrh nejlepších tras při zohlednění zbytkového dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě. Odeslání trasy do navigace s připojením umožní použít tuto naplánovanou trasu během cesty;
  • Mobility Pass: rozšířená mobilita zaručená díky paušálu zahrnutého do ceny pronájmu vozu. Mobility Pass umožňuje mít podle potřeb kdykoliv vůz k dispozici.

Serenity aneb jak zákazníkům dodat jistotu při seznamování se s vozem a umožnit jim, aby si ho užívali bez starostí:

  • nové digitální simulátory a trasy, které pomáhají seznámit se na internetových stránkách značky Peugeot s používáním elektromobilů;
    • smlouvy o poskytování služeb a asistence na cestách obsažené v jednom paušálu;
    • certifikát o kapacitě baterie jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu;
    • baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

Moderní koncepce neomezuje nákladový prostor

V Peugeotu e-Expert jsou baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení stejně příjemné jako u verzí se spalovacím motorem. Komfort odpružení je zaručen, použité specifické tlumiče a pružiny zajišťují nejlepší výkon při prázdném i naloženém voze.

Řidič ocení přednosti vozu díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení je totiž ovládání vozu snadnější. Průměr otáčení 11,3 m (stopový průměr u verze L1) a výška nepřesahující 190 cm zaručují vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť.

Nový Peugeot e-Expert je k dispozici ve stejných verzích jako Peugeot Expert se spalovacím motorem, tedy jako furgony (3 délky: L1/460 cm, L2/495 cm a L3/530 cm), Polocombi (5 nebo 6 pevných nebo sklopitelných sedadel, v délce L2 a L3) a plošina s kabinou (pro karosářské přestavby, délka L2)

Trojmístné uspořádání s přepážkou Moduwork nabízí možnosti modularity, které jsou v segmentu furgonů nadstandardní. Díky velkým otvoru v přepážce a možnosti nadzvednout pravé boční sedadlo je možné současně vepředu usadit 3 osoby a získat rovnou podlahu s prodloužením užitečné délky o 116 cm nebo větším prostorem vepředu a přepravovat 2 osoby. Otočný stolek ve sklopitelném prostředním sedadle vytvoří z kabiny mobilní kancelář.

Nový Peugeot e-Expert nabízí na míru širá řešení, takže dokáže uspokojit stále rostoucí potřeby zákazníků. Bude k dispozici v úrovních výbavy Pro a Premium, dále v stupních výbavy Asphalt (pro silniční přepravu) a Urban (použití ve městě).

Široka nabídka komfortní výbavy

100% elektrické verze, které jsou zárukou bezpečnosti a komfortu pro uživatele, mohou být vybaveny následujícími technologiemi a asistenčními systémy:

  • boční posuvné dveře s hands-free ovládáním,
  • bezklíčový přístup a startování,
  • Head-up displej,
  • Grip Control,
  • pomoc při rozjezdu do svahu,
  • Visiopark 1, Top Rear Vision kamera zobrazující zorné pole 180°,
  • tempomat / omezovač rychlosti,
  • systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
  • varování při riziku srážky,
  • Active Safety Brake,
  • systém sledování pozornosti řidiče,
  • automatické přepínání dálkových světel,
  • systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením,
  • rozšířené rozpoznání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy),
  • systém sledování mrtvého úhlu.

Nový Peugeot e-Expert bude uveden na evropský trh v druhé polovině roku 2020, jeho výroba bude probíhat ve Francii poblíž města Valenciennes.

    ELECTRIC
    COMPACT STANDARD LONG
GENERAL Electric motor technology Synchronous with permanent magnet (4 pairs)
Maximum power in kW (or bhp) / engine speed (rpm)  100 (136) / 3673 to 10 000
Maximum torque (Nm) 260
Gearbox single-speed gearbox
Tyres 215/65 R16
205/45 R17
         
  Maximum speed (kph) 130 km/h
  Accélération (secondes)      
PERFORMANCE • 1,000 m standing start 35,8
(driver only /  ½ payload) • 0 à 100 km/h              13,1
  In-gear acceleration (seconds)      
  • 80 à 120 km/h 12,1
         
AUTONOMY Autonomy WLTP 230 km / 330 km
Battery Capacity 50 kWh / 75 kWh
         
EXTERIOR DIMENSIONS  (m) Overall Lenght 4,609 4,959 5,306
Body width to handles / with door mirrors folded / open 1,920 / 2,010  / 2,204 1,920 / 2,010  / 2,204 1,920 / 2,010  / 2,204
Ride Height (standard payload) 1,900 1,900 1,900
Wheelbase 2,925 3,275 3,275
Front overhang / Rear overhang 0,881 / 0,803 0,881 / 0,803 0,881 / 1,153
Front Track / Rear Track 1,627 / 1,600 1,627 / 1,600 1,627 / 1,600
         
INTERIOR DIMENSIONS  (m) Maximun Floor loading lenght (without modularity)  2,162 2,512 2,862
Maximun Floor loading lenght (with modularity)  3,324 3,674 4,026
Loading witdth between wheel arches 1,258 1,258 1,258
Maximun loading width 1,628 1,628 1,628
Maximun loading height 1,397 1,397 1,397
Commercial Volume without modularity 4,6 5,3 6,1
Commercial Volume with modularity 5,1 5,8 6,6
Number of Euro-pallets 2 3 3
         
WEIGHT (kg) et LOAD (kg) Total minimum weight authorized under load (50 kWh / 75 kWh) 2830 / – 2865 / 3015 2890 / 3045
Empty minimum weight in running order (50 kWh / 75 kWh) 1900 / – 1937 / 2088 1965 / 2116
Payload 50 kWh (Standard-increased) / 75 kWh (standard)  1002-1275 / – 1001-1238 / 1002 1000-1210 / 1005

Braked maximum towable mass with load transfer
1 000 1 000 1 000
Roof Load 140 170 170
         
MANIABILITY (m) Turning diameter between sidewalks 11,30 12,40 12,40
Turning diameter between walls 11,80 12,90 12,90

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit