Ekologie

Plug-in hybridní Mercedes-Benz třídy C ujede na baterie přes 100 km

>Redakce Redakce
01 listopadu, 2021

Krátce po uvedení nové generace Třídy C na trh lze nyní objednávat také první verze s externě nabíjitelným hybridním pohonem (Plug-in Hybrid) v karosářských verzích sedan i kombi.

Sedany jsou již uváděny na trh, kombi se objeví u prodejců v prosinci. Oba modely jsou standardně vybaveny vzduchovým odpružením zadní nápravy s udržováním stálé světlé výšky. Ceny začínají od 1 487 124 Kč (C 300 e), resp. 1 527 054 Kč (C 300 e kombi). Verze Plug-in Hybrid se vznětovým motorem budou následovat.

Vzhledem k dojezdu na elektrický pohon, prodlouženému na více než 100 kilometrů, a výkonu elektromotoru 95 kW (129 k) lze většinu tras v každodenním provozu překonávat výhradně elektricky bez použití spalovacího motoru. Tím je dvoulitrová varianta velmi moderního zážehového čtyřválce M 254. Díky rekuperaci dochází k zpětnému získávání kinetické energie při zpomalování nebo jízdě ze svahu. Rekuperační výkon přesahuje 100 kW.

Inteligentní provozní strategie na základě průběhu trasy počítá s režimem elektrického pohonu pro úseky, na nichž je nejsmysluplnější. Zohledňuje mimo jiné data navigačního systému, topografii trasy, omezení rychlosti jízdy a stav dopravy pro celou plánovanou cestu. Výkon rekuperace lze ovlivňovat ve všech jízdních režimech kromě modu SPORT, a to ve třech stupních, přímo páčkami za volantem. V provozním režimu D- může řidič řídit vůz jedním pedálem. Po uvolnění pedálu plynu zajišťuje elektromotor tak intenzivní zpomalení vozidla, že nejsou nohou ovládané hydraulické provozní brzdy často vůbec zapotřebí. Provozní strategie komunikuje se senzory asistenčních systémů, a efektivně tak podporuje řidiče v mnoha jízdních situacích.

V porovnání s předchozí generací má umístění sady akumulátorů v nových modelech Třídy C významné výhody v každodenním provozu. Díky novému uspořádání už není v podlaze zavazadlového prostoru žádný schod a novinkou je i možnost přepravy dlouhých předmětů. Tento pokrok je mimořádně patrný u karosářské verze kombi. Délka zavazadlového prostoru se zvětšila o 63 mm na 1043 mm. Vysoké přepravky s nápoji lze bez problémů uložit pod schránku samonavíjecího krytu a dělicí sítě zavazadlového prostoru. Oproti předchůdci vzrostl objem zavazadlového prostoru o 45 litrů na 360 litrů, se sklopenými opěradly zadních sedadel pojme kombi dokonce 1375 litrů (plus 40 litrů).

Technické údaje a ceny

 

 

C 300 e

sedan

C 300 e
kombi

Zdvihový objem

cm³

1999

Nejvyšší výkon, zážehový motor

kW/k/ot. min.

150/204/6100

Nejvyšší točivý moment, zážehový motor

N.m/ot. min.

320/2000-4000

Nejvyšší výkon, elektromotor

kW/k

95/129

Nejvyšší točivý moment, elektromotor

N.m/ot. min.

440/2100

Nejvyšší výkon, celkový

kW/k

230/313

Nejvyšší točivý moment, celkový

N.m

550

Nejvyšší rychlost

km/h

245

240

Nejvyšší rychlost, elektrický pohon

km/h

140

Zrychlení 0-100 km/h

s

6,1

6,2

Kombinovaná spotřeba paliva, vážený průměr (WLTP)1

l/100 km

0,8-0,6

0,8-0,6

Kombinované emise CO2, vážený průměr (WLTP)1

g/km

17-13

19-14

Kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr (WLTP)1

kWh/100 km

23,3-20,8

24,1-21,6

Dojezd s elektrickým pohonem (ekvivalent elektrického dojezdu v kombinovaném cyklu) (WLTP)1

km

99-111

95-107

Cena od

1 487 124

1 527 054

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit