Ekologie, Novinky

Renault představuje klíčové SUV svého portfolia. Nabídne vše, co si moderní řidič může přát

>Redakce Redakce
09 března, 2022

Renault oživuje nabídku v kategorii SUV ambiciózním modelem, kterým je Nový Renault Austral. Stane se jedním z pilířů opětovného dobytí segmentu C, jádra světového automobilového trhu. 

Nová platforma, nový styl. Nový Austral jako první vůz značky Renault založený na nejnovější platformě CMF-CD Alliance, realizuje velmi moderní stylistické zásady. Designéři Renaultu použili pro Austral klíčové prvky, které činí SUV přitažlivým z hlediska proporcí, převisu karoserie (925 mm vpředu a 917 mm vzadu) a rozměrů kol (až 20 palců a průměr 720 mm), a přidávají mu světlou výšku 170 mm. Výška 1,62 metru, šířka 1,83 metru a délka 4,51 metru s rozvorem 2,67 metru jsou ideálními proporcemi, pro vůz dané třídy.

Kompaktní reflektory v sobě mají až 7 high-tech diodových modulů, schopných přizpůsobovat rozložení světla . Toto multifunkční osvětlení je nabízeno ve třech verzích: LED Pure Vision, LED Adaptative Vision a LED Matrix Vision s dynamickými blinkry. Zadní světla mají rovněž tvar C a je pro ně charakteristická mikro-optická technologie, použitá poprvé u Nového Megane E-Tech 100% elektrický.

Nový Austral je nabízen v sedmi elegantních barvách karoserie: bílá Glacier, bílá Nacré, červená Flamme, modrá Iron, černá Etoilé a v nové barvě šedá Schiste. Ve verzi Esprit Alpine je k dispozici i exkluzivní barva šedá Schiste Satin, která zdůrazňuje jeho sportovní vzhled. Vrcholná verze za účelem personalizace vozu a vytříbení jeho siluety předkládá sériově dvoubarevnou verzi (k dispozici na přání také u verze Techno), která ladí střechu s barvou černá Etoilé včetně antény ve tvaru žraločí ploutve, krytů zpětných zrcátek, nasávacích otvorů na předním nárazníku a prahů. Vůz podtrhuje svůj impozantní vzhled koly s ráfky 17 až 20 palců, vesměs s diamantovým vzorem. Na všech se uprostřed objevuje nové logo Renault v povrchovém provedení broušený hliník.

Jeden z největších displejů na trhu

Displej OpenR byl poprvé použit u Nového Megane E-Tech Electric a je jedním z největších displejů na automobilovém trhu. Jako základní součást kabiny Nového modelu Austral, ve tvaru obráceného L kombinuje digitální přístrojovou desku a multimediální displej na středové konzole. 

V designu interiéru Australu vyniká vysoká a široká středová konzole, nazvaná „console grand confort“, zcela v tradici velkých cestovních vozů. Tato konzole disponuje elegantní povrchovou úpravou. Je potažena měkčeným materiálem s dvojitým prošíváním již od úrovně výbavy Techno. Je zbavena všech ovládacích prvků, neboť přepínače a tlačítka byly přeneseny do blízkosti volantu a displeje OpenR, podobně jako páka automatického řazení s elektrickým ovládáním „e-shifter“.

Živý interiér

Na základě cirkadiánního cyklu, tj. biologického rytmu lidského těla během 24 hodin, se dokáže přizpůsobit venkovnímu světlu a každých 30 minut automaticky měnit barvu. Díky plynulým přechodům mezi barvami působí ambientní osvětlení jako živé. Řidič si může přizpůsobit intenzitu barvy osvětlení  a vybírat ze 48 odstínů.

Zvláštní péče byla věnována čalounění vozu. V základní vybavě jsou sedadla opatřena recyklovanou šedou látkou použitou i na dveřních panelech, částech palubní desky a komfortní středové konzole. U verze Techno čalounění kombinuje textilii s povrchovou úpravou Titanium Black a čalouněním, které se jemně rozjasňuje od černého sedáku až po světle šedou opěrku hlavy. Ve verzi Iconic ladí textilní čalounění s titanově černou vrstvou s vřesově šedou látkou. Sedadla jsou rovněž čalouněná a opatřena prošíváním Warm Titanium, které se nachází rovněž na výplních dveří a na komfortní středové konzoli. U této verze je k dispozici také varianta prošívané a mikroperforované kůže Titanium Black s prošíváním Warm Titanium.

Zázemí na dlouhé cesty

Vpředu má každý cestující ergonomickou a pohodlnou pozici (šířka loktů 150 cm a šířka boků 137 cm) s větším prostorem ve středové konzoli a pod palubní deskou. Stranou nezůstávají ani zadní cestující. Prostor pro kolena dosahuje 27,4 cm a prostor mezi sedákem a střechou je přes 90 cm.  Pro více projasněný interiér je k dispozici panoramatická střecha. Celkem má Austral 35 l úložného prostoru ve verzi s automatickou převodovkou a 31 l u verze s manuální převodovkou.

Nový Austral nabízí v závislosti na verzi sklopnou zadní lavici ve dvou částech, 2/3-1/3. Každá část se může samostatně posunout o 16 cm. Opěradla jsou nastavitelná v úhlech 25°, 27° a 29°.

Ve verzi Mild hybrid nebo Mild hybrid Advanced s pevnou zadní lavicí má zavazadlový prostor objem 500 dm3 VDA (430 dm3 VDA ve verzi E- Tech hybrid). S posuvnou lavicí dosahuje až 575 dm3 VDA (555 dm3 VDA ve verzi E- Tech hybrid). Sklopením zadního opěradla se dostupný objem zvětší na 1 525 dm3 VDA (1 455 dm3 VDA ve verzi E- Tech hybrid).

Výkonné a efektivní pohony 

Nový Austral uvádí do provozu zcela nový samonabíjecí „ full hybrid “ motor E- Tech, zdokonalený tak, aby poháněl vozidla vyšší třídy a generoval vyšší výkon a potěšení z jízdy při současném omezení spotřeby paliva a emisí CO2. Má kombinovaný výkon až 200 koní. Hybridní pohon E- Tech obsahuje nový 1,2litrový přeplňovaný 3válcový zážehový motor s výkonem 96 kW a točivým momentem 205 Nm. Je spojen s výkonnějším a silnějším elektromotorem (50 kW a 205 Nm), lithium-iontovou baterií s větší kapacitou (1,7 kWh / 400 V). Kombinovaný točivý moment činí 350 Nm u varianty s výkonem 160 koní a 410 Nm u výkonnější 200 koňové verze.

Nový motor Mild hybrid Advanced 130 koní je alternativa k dieselové verzi. Kombinuje nový 1,2litrový přeplňovaný 3válcový zážehový motor s 48V lithium-iontovou baterií a startér- alternátor. Ten pomáhá spalovacímu motoru v jeho energeticky nejnáročnějších fázích, při rozjezdu nebo akceleraci, aby dodal více výkonu a zároveň vykazoval dobrou spotřebu. Pohon umožňuje Novému Renault Austral dosahovat spotřeby paliva a emise CO2 na nejlepší úrovni ve své kategorii (od 5,3 l/100 km a 123 g/km).

První úroveň hybridizace, motor Mild hybrid, je založen na 1,3litrovém čtyřválcovém přeplňovaném zážehovém motoru s přímým vstřikováním, který je již k dispozici u části řady Renault. Je k dispozici s automatickou převodovkou X-TRONIC (s funkcí automatického volnoběhu) typu CVT s výkonem 160 koní a s 6stupňovou manuální převodovkou ve verzi 140 koní. 

Dvě verze podvozku

Podvozek Renault Austral je k dispozici ve dvou verzích: vlečená ramena spojená torzní příčkou pro modely se dvěma řízenými koly a víceprvková zadní náprava pro verze vybavené 4CONTROL Advanced se čtyřmi řízenými koly. U verze s řízením dvou kol je poloměr otáčení 11,5 metru. Ve verzi s řízením všech čtyř kol klesá na 10,1 metru čím nabídne obratnost identickou s městským autem. 

Balíčky jízdních asistentů

Nový Austral, vybavený nejnovější generací technologie MULTI-SENSE a 4CONTROL, představuje to nejmodernější z dostupných technologií, nabízí 32 asistentů řízení a inovativní prvky pasivní bezpečnosti.  Nový Renault Austral představuje zcela nový Head-up displej o velikosti 9,3’’. 

Active Driver Assist také využívá geolokační data a specifické mapování, které zahrnuje kruhové objezdy a ostré zatáčky. Kromě signalizace těchto událostí na palubní desce je tak Austral schopen automaticky zpomalit při přiblížení se ke kruhovému objezdu a poté zrychlit na maximální povolenou rychlost, jakmile jím projede. Dále je k dispozici funkce udržování vozu ve středu jízdního pruhu. 

Nový Austral je vybaven 3D kamerovým systémem 360°. Funkce Full Automatic Parking vylepšuje poloautomatický parkovací systém Easy Park Assist, kdy po aktivaci funkce musí řidič pouze sledovat okolí vozidla a sešlápnout plynový pedál, aby zařadil a upravil rychlost manévru. 

Vysoká aktivní bezpečnost

Díky své nové verzi ELKA (hlídání mrtvého úhlu a zabránění opuštění jízdního pruhu v případě předjíždění) se tato funkce stává účinnější než kdy dříve. Díky technologii, která kombinuje data z přední kamery a bočních senzorů, se vozidlo při pokusu o předjíždění automaticky zařadí zpět do svého jízdního pruhu v případě možného vybočení z jízdního pruhu nebo rizika čelní nebo boční kolize. Tento asisten řízení je doplněn o „realistický“ výhled z palubní desky, který je vyhotoven ve 2D a v reálném čase modeluje trasu jízdního pruhu a také polohu vozu i ostatních účastníků silničního provozu.

Další tři nové asistenty řízení mají chránit ostatní účastníky silničního provozu, zejména chodce a cyklisty. Systém nouzového automatického brzdění je protějškem k systému nouzového automatického brzdění při couvání v rychlosti od 3 do 10 km/h. Varování na blížící se vozidlo při couvání detekuje vozidla pohybující se rychlostí vyšší než 4 km/h. Kromě toho systém bezpečného výjezdu upozorní řidiče při otevření dveří k výstupu, pokud se blíží jiné vozidlo, motocykl nebo cyklista. 

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit