Volkswagen pokračuje v hybridní ofenzivě a ve fázi předprodeje začíná svým zákazníkům nabízet dvě nové verze modelu Touareg. Nové hybridní modely Touareg eHybrid a Touareg R umožňují externí nabíjení sady lithium-iontových akumulátorů, jejíž kapacita postačí k ujetí až 47 kilometrů s nulovými emisemi na jedno nabití. Řidiči nových vrcholných verzí mají k dispozici nejvyšší výkon 280 kW/381 k (eHybrid), resp. 340 kW/462 k (R). Nový Touareg eHybrid lze objednávat za ceny od 2 018 900 Kč, sportovně laděný Touareg R stojí 2 212 900 Kč.

Hybridní Volkswagen Touareg je nabízen ve třech výbavových liniích. Méně výkonnou variantu eHybrid mohou zákazníci objednávat ve výbavových stupních stupních Atmosphere a Elegance za ceny od 2 018 900 Kč. Pro výkonnější verzi je vyhrazena sportovně laděná linie R s cenou od 2 212 900 Kč.
Hybridní varianty Atmosphere a Elegance se od konvenčně poháněných verzí odlišují mimo jiné rozšířenou sériovou výbavou, která zahrnuje digitalizovanou přístrojovou desku „Innovision Cockpit“, panoramatické posuvné a výklopné střešní okno, 4zónovou automatickou klimatizaci „Air Care Climatronic“ a 19“ kola „Tirano“ z lehké slitiny. Z prvků výbavy na přání nejsou dostupné akční pakety, pakety R-Line a R-Line Black Style a náhradní kolo. Podvozek se vzduchovým odpružením se dodává pouze ve verzi bez řízení všech kol.

Vrcholnou verzi Volkswagen Touareg R připravili specialisté ze sportovní divize Volkswagen R. Jedná se o historicky první model R s externě nabíjitelným hybridním pohonem a aktuálně nejvýkonnější model značky Volkswagen. Verze R dává svůj výkonový potenciál jasně najevo 20“ koly „Braga“ z lehké slitiny, černými exteriérovými prvky R Black Style a logy R na masce chladiče a zadním výklopném víku místo nápisu Touareg.
Sériová výbava modelu Touareg R obsahuje nad rámec výbavové linie R-Line mimo jiné interaktivní světlomety „IQ.LIGHT – Matrix LED“, přístrojovou desku „Innovision Cockpit“ s digitálními přístroji, panoramatické posuvné a výklopné střešní okno, 4zónovou automatickou klimatizaci „Air Care Climatronic“ a vyhřívaný sportovní multifunkční volant s věncem obšitým kůží, logem R a páčkami pro manuální řazení. Sedadla jsou čalouněna kůží „Vienna R“ se stříbrným prošíváním. Cestující při nastupování do útulného interiéru vítají osvětlené prahové lišty s logem R a textilní rohože s modrým prošíváním a logem R. Mezi možnostmi individualizace zaujme především nové čalounění kůží „Puglia R“, exkluzivní lak karoserie v odstínu modrá Lapiz a atraktivní kola s průměrem ráfku až 22 palců.

Hybridní pohon s možností externího nabíjení pro model Volkswagen Touareg kombinuje přeplňovaný zážehový motor TSI 3.0 V6 o výkonu 250 kW/340 k a elektromotor vyladěný na 100 kW/136 k. Další součástí systému je sada lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 17,9 kWh (z toho je využitelných 14,3 kWh) a 8stupňová automatická převodovka Tiptronic. Hybridní soustava jako celek poskytuje nejvyšší výkon 280 kW/375 k a maximální točivý moment 600 N.m. U verze R je to dokonce 340 kW/462 k a 700 N.m. Velké SUV s pohonem všech kol 4MOTION dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy (eHybrid), resp. 5,6 sekundy (R). Podle metodiky WLTP je kombinovaná spotřeba paliva a elektrické energie 2,6 l/100 km a 24,2 kWh/100 km (Touareg eHybrid), resp. 2,7 l/100 km a 24,4 kWh/100 km (Touareg R).

Řidič má k dispozici různé provozní režimy, které volí tlačítky vedle páky voliče automatické převodovky. V režimu „E-Mode“ s nejvyšší rychlostí 140 km/h obstarává pohon pouze elektromotor, zatímco mód „GTE“ klade důraz na maximální jízdní dynamiku současným využíváním obou zdrojů hnací síly. Vůz se při dostatečně nabitých akumulátorech rozjíždí vždy s elektrickým pohonem.
Zatímco ve městě a při každodenním dojíždění lze pohon vozidla kompletně svěřit elektromotoru, přichází na dlouhých trasách ke slovu dokonalá souhra elektrického pohonu a spalovacího motoru. Akumulátory jsou při zpomalování a v klesáních nabíjeny rekuperací kinetické energie a spalovací motor se vypíná. Spolupráci elektromotoru a šestiválce přivádí k dokonalosti předvídavá strategie řízení hybridního pohonu. Obě verze hybridního Touaregu k tomu využívají GPS a mapové podklady navigačního systému. Díky zohlednění údajů o průběhu trasy je zaručena nejnižší možná spotřeba i při cestování na delší vzdálenosti. Celkový dojezd modelů Touareg eHybrid a Touareg R je až 810 kilometrů.

Vůz je vybaven dvěma nabíjecími kabely pro nabíjení z běžné elektrické zásuvky, nástěnné nabíječky nebo veřejných nabíjecích stanic. Stav nabití se zobrazuje na displeji informačního a zábavního systému. Řidič má v režimu „Hybrid“ navíc možnost stav nabití udržovat, nebo jej zvýšit, resp. snížit až na požadovanou úroveň.
Obě hybridní verze si poradí s přívěsem o hmotnosti až 3500 kg, a to i v režimu výhradně elektrického pohonu, což je v segmentu hybridních vozidel výjimečné. Stejně neohroženě se mohou majitelé hybridního Touaregu vydat se svým vozem i do neschůdného terénu.

Touareg patří v celosvětovém měřítku mezi nejmodernější automobily ve své třídě. Jako první Volkswagen umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 250 km/h v rámci systémových limitů asistenční funkce „Travel Assist“, která zajišťuje automatické řízení vozidla v podélném i příčném směru. Touareg přitom reaguje nejen na vpředu jedoucí vozidla, ale také na omezení rychlosti jízdy, zatáčky, kruhové objezdy, křižovatky a podobně. Touareg je rovněž prvním modelem značky Volkswagen, který umožňuje automatizované zaparkování vozu i vyjetí z parkovacího místa prostřednictvím nového parkovacího asistenta „Park Assist Plus s dálkovým ovládáním“ ve spojení s aplikací na chytrém telefonu. Tento systém navíc u nových modelů Touareg eHybrid a Touareg R funguje i v režimu „E-Mode“ s výhradně elektrickým pohonem. To samé platí i pro „Trailer Assist“, který výrazně usnadňuje couvání s přívěsem.




























