19. května 2024
Finance, Novinky

BMW Group loni pokořila řadu důležitých milníků. Připravuje se na změnu obchodní strategie

>Redakce Redakce
24 ledna, 2023

 BMW Group v roce 2022 opět výrazně zrychlila svůj vstup do světa elektromobility. Jak bylo již dříve oznámeno, BMW Group dokázala od roku 2021 více než zdvojnásobit (+107,7 %) své prodeje čistě elektrických modelů, přičemž zákazníkům dodala celkem 215 755 čistě elektrických vozů BMW a MINI. Významného milníku bylo dosaženo, když BMW Group koncem loňského roku předala novému majiteli půlmiliontý čistě elektrický vůz.

BMW Group dodala v roce 2022 zákazníkům po celém světě celkem 2 399 636 vozů BMW, MINI a Rolls-Royce (–4,8 %). Bylo to v roce, kdy všechna odvětví čelila nepříznivým vlivům v podobě omezení dodávek, pandemických výluk v Číně a války na Ukrajině. Hlavní dopad se projevil v prvních šesti měsících roku, kdy dodávky oproti předchozímu roku nejvíce poklesly. Ve druhé polovině roku 2022 se prodeje postupně zvyšovaly. Ve čtvrtém čtvrtletí BMW Group vykázala výrazný nárůst prodejů, o +10,6 %, přičemž zákazníkům dodala 651 798 vozů.

BMW Group je optimistická, co se týká příštího roku. „V roce 2023 udržíme náš kurz ziskového růstu. Jednoznačně se zaměříme na pokračující nárůst elektromobility. Dalším milníkem pro rok 2023 je, aby 15 % našich celkových prodejů tvořily čistě elektrické vozy. Uvedením BMW i5 na trh koncem tohoto roku učiníme další důležitý krok na cestě k elektrifikaci naší modelové řady,“ uvedl Nota.

V Evropě prodala BMW Group v roce 2022 celkem 877 369 vozů BMW a MINI (–7,5 %). Ve čtvrtém čtvrtletí dodala společnost zákazníkům 247 551 kusů, což představuje nárůst o 10,9 %. V Německu bylo za celý rok registrováno 252 087 vozů BMW a MINI.

Změna obchodního konceptu

Současně se prosazuje další digitalizace prodeje a marketingu. V budoucnu bude BMW Group na 24 evropských trzích spoléhat na přímý prodej, přičemž agenti budou plnit funkci obchodních zástupců, což vytvoří nezbytné podmínky pro plynulý přechod mezi online a offline zákaznickou zkušeností.

Jasným cílem nového modelu prodeje bude zvýšení spokojenosti zákazníků, posílení jejich zážitku z prémiové značky a oslovení nových cílových skupin zákazníků, kteří se orientují na svět internetu. Nový agenturní model BMW Group rovněž vytvoří cenovou transparentnost a zajistí, že zákazníci budou mít stejnou a konzistentní nabídku ve všech prodejních kanálech. V letošním roce budou zavedeny podmínky, které umožní MINI začít s tímto modelem v roce 2024, BMW bude následovat v roce 2026. Implementace bude probíhat v úzké spolupráci s dealery.

BMW si udržuje první místo v globálním prémiovém segmentu

Značka BMW prodala v loňském roce celosvětově celkem 2 100 692 vozů 
(–5,1 %) a udržuje si pozici globální jedničky v prémiovém segmentu. Zaznamenala silný růst také v oblasti elektrifikovaných vozů. Jejich prodeje (elektrické a plug-in hybridní modely) za celý rok vzrostly oproti předchozímu roku o +35,6 % na 372 956 vozů.

Atraktivní produktové portfolio značky se u zákazníků těší mimořádné oblibě. To se odráží ve vysokém počtu nových objednávek na modely jako BMW X1, iX1, i4, iX a i7. Ještě letos BMW Group rozšíří svoji nabídku elektrických modelů o BMW i5.

BMW M oslavuje 50. výročí rekordním rokem

Navzdory problémům spojeným s omezenými dodávkami zakončilo BMW M GmbH svůj jubilejní rok novým rekordním výsledkem. BMW M vykázalo nárůst prodejů oproti předchozímu roku o +8,4 % a prodalo 177 257 vozů. K úspěšnému konci roku významně přispělo uvedení prvních dvou čistě elektrifikovaných modelů BMW M Performance, i4 M50 a iX M60, prvního elektrifikovaného vysokovýkonného modelu BMW XM a nového M240i Coupé. K růstu prodejů v loňském roce významně přispěla také nová edice BMW M2 a nedávno uvedené BMW M3 Touring.

Souběžně s těmito novinkami zaznamenalo BMW M v roce svého 50. výročí také pokračující silnou poptávku po svých vrcholných vysokovýkonných modelech M3 a M4 a po dlouhodobě úspěšných modelech řady X. Výhled na rok 2023 je proto pro BMW M GmbH velmi pozitivní a slibuje další rekordní výsledky.

MINI Electric je nejprodávanější variantou modelu MINI

Prémiová automobilová značka MINI prodala v loňském roce 292 923 vozů 
(–3,0 %). Pozitivně se vyvíjel prodej elektrifikovaných modelů MINI: počet prodaných elektrifikovaných modelů MINI (včetně plug-in hybridů) se zvýšil o +14,3 % na 60 839 vozů a v roce 2022 tak tvořil přibližně 21 % celkových celosvětových prodejů MINI.

Čistě elektrické MINI Cooper SE zůstalo i v roce 2022 nejprodávanějším modelem své značky. V loňském roce se celosvětově prodalo celkem 43 744 vozů MINI Cooper SE, což představuje nárůst o +25,5 % oproti předchozímu roku.

Rolls-Royce Motor Cars dosáhl historického maxima

V roce, kdy Rolls-Royce Motor Cars představil model Spectre, první ultra-luxusní elektrické superkupé světa, vykázala společnost také nejvyšší prodeje ve své 118leté historii – zákazníkům po celém světě dodala 6 021 automobilů (+7,8 %). V mnoha regionech bylo dosaženo historicky nejvyšších prodejů.

Celosvětová poptávka zůstává napříč celým produktovým portfoliem vysoká, největší zájem je o modely Cullinan a Ghost. Počet objednávek všech modelů prakticky naplňuje celý rok 2023, přičemž po velmi úspěšné světové premiéře v říjnu byly velmi silné předběžné objednávky také na nový čistě elektrický Spectre. Mimořádně pozitivní reakce zákazníků na Spectre přichází v době, kdy se značka připravuje na výrobu pouze čistě elektrických vozů, což plánuje od konce roku 2030.

BMW Motorrad zažil nejvyšší prodeje v historii 

S celkovým počtem 202 895 motocyklů a skútrů dodaných zákazníkům, což představuje meziroční nárůst o +4,4 %, vykázalo BMW Motorrad nejvyšší prodeje ve své historii.

Zejména regiony Evropy, Ameriky a Asie zaznamenaly nová prodejní maxima a zásadně přispěly k rekordním prodejům BMW Motorrad.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit