Finance

Citroenu se loni dařilo, nyní představuje smělé plány na rok 2021

>Redakce Redakce
15 ledna, 2021

V roce 2020 Citroën prodal celkem 5942 vozů (kombinovaný výsledek OA + LUV) a zaznamenal tak 11. místo mezi značkami a 2,7% podíl na trhu. Z celkového počtu prodaných aut této značky bylo 4524 osobních a 1418 lehkých užitkových vozidel, což na trhu LUV představuje 6. místo a 8,29% trhu.

V druhé polovině roku značka představila dvě zajímavé novinky – modernizovanou verzi oblíbeného modelu Citroën C3 a nízkoemisní verzi své vlajkové lodi – SUV C5 Aircross Hybrid. Pro tento rok chystá hned úvodem roku představení očekávaného kompaktního hatchbacku Citroën C4.

Osobní automobily

V segmentu osobních automobilů si udržel pozici bestselleru značky Citroën model Berlingo třetí generace s ročním prodejem 1992 ks, u nějž firemní i soukromí zákazníci oceňují zejména jeho multifunkčnost, technickou vyspělost a v neposlední řadě velký zavazadlový prostor, které jej odlišují od jiných podobně koncipovaných vozů. S kladnou zákaznickou odezvou se setkala také nabídka s homologací N1, která je k dispozici od loňského dubna a poskytuje klientům zvýšenou užitečnou hmotnost vozidla.

Velmi dobré prodeje si udržel model Citroën C3 s 1061 prodanými vozy, který je od července k dispozici v nové modernizované verzi a nabízí nový vzhled přední masky, lehce přepracovaný design a ještě větší pohodlí například díky sedadlům Advanced Comfort, které jsou obvykle určené pro vyšší segmenty a v této třídě se objevují  poprvé nebo díky 12 moderním technologiím asistenčních systémů řízení.

Nynější vlajková loď SUV Citroën C5 Aircross rozšířila v uplynulém roce nabídku motorů o nízkoemisní variantu a představila se i ve verzi C5 Aircross Hybrid.

Lehké užitkové vozy

V segmentu lehkých užitkových vozů byl i v roce 2020 nejúspěšnějším modelem Citroën Jumper s 946 prodanými vozy, čímž potvrdil svoji roli jasné jedničky v rámci nabídky užitkových vozů Citroën. Oproti předchozímu roku si v prodejích polepšila užitková verze Berlinga, která zaznamenala nárůst na 318 prodaných vozů.

Citroën se snaží vycházet vstříc potřebám firemní klientely, a proto rozšiřuje nabídku svých vozů o elektrifikované verze – v loňském roce tak představil ë-Jumpy, ë-Jumper a ë-SpaceTourer. Kromě obvyklých předností nabízejí elektrické verze plynulou jízdu a bezhlučný jízdní komfort a umožňují i volný vjezd do zón s regulovaným vjezdem se stanovenými limity emisí CO2 .

Jak ë-Jumpy, který spolu se svým koncernovými sourozenci získal prestižní ocenění „Mezinárodní dodávka roku 2021“, tak ë-SpaceTourer lze objednat v České republice.

Rok 2021

Citroën, který už více než 100 let dělá automobily dosažitelnými pro všechny, hodlá i v následujícím roce pokračovat ve své misi – zpřístupnit všem elektromobilitu. Hned úvodem roku tak představí dvě další novinky ë-Berlingo Van a ë-Berlingo. V České republice pak bude v únoru představen očekávaný nový model C4, který už bude rovnou k dispozici v benzínové, dieselové i elektrické verzi.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit