4. listopadu 2024
Finance

Peugeot má za sebou úspěšný rok. Rostoucí prodeje doprovázely klíčové premiéry

>Redakce Redakce
09 února, 2022

I přes komplikovanou situaci na automobilovém trhu se značce Peugeot v roce 2021 podařilo meziročně navýšit počet registrací, a to o 5 %. Prudký vývoj zaznamenal prodej elektrifikované řady Peugeot. Každý 6. vůz značky prodaný v Evropě v roce 2021 byl vybaven elektromotorem. Z hlediska úrovní výbav je patrný posun k vyšším kategoriím produktů. 

O rostoucí dynamice značky svědčí překonání rekordu z hlediska podílu od roku 2015 ve 37 zemích. Peugeot 208 se stal nejprodávanějším vozem na evropském trhu v rámci všech segmentů. Peugeot 2008 je nejprodávanějším malým SUV v Evropě. Zajímavé také je, že 34 % vozů má 3. a vyšší úroveň výbavy (+1,3 % oproti roku 2020). Lidé tak mají zájem stále o luxusnější a lépe vybavené vozy. Také si zvykli na automatické převodovky, které byly dodány u poloviny registrovaných automobilů (+4,4 % oproti roku 2020).

Celosvětově prodal Peugeot v loňském roce 1 214 851 osobních a lehkých užitkových vozů, což představuje oproti roku 2020 nárůst o 5 %. U 80 % osobních modelů řady Peugeot je nabízena elektrifikovaná verze, u užitkových vozů se jedná o 100 %, včetně vodíkového pohonu v případě vozu e-Expert Hydrogen.

Klíčovými událostmi loňského roku bylo představení nové identity značky a uvedení nových modelů 308 a 508 Peugeot Sport Engineered. Peugeot se s modely e-Partner, e-Expert Hydrogen pustil do vzrušujícího světa alternativních pohonů včetně vodíku. V červenci 2011 nám také ukázal hypercar Hypercar 9X8.

Prodej dle obchodních regionů:

Evropa a Eurasie: registrováno 943 805 vozů 
  • Peugeot si v roce 2021 polepšil o 2 místa a umístil se mezi 3 nejprodávanějšími značkami v Evropě1 (osobní + užitkové vozy);
  • Francie: poprvé lídr trhu osobních vozů, Peugeot 208 nejprodávanějším vozem; 
  • Portugalsko: poprvé lídr trhu (osobní + užitkové vozy); 9. rok po sobě automobilová značka, která je „první volbou spotřebitelů“;
  • Španělsko: 4. rok po sobě lídr trhu (osobní + užitkové vozy);
  • Rusko: 2. evropská značka v rámci užitkových vozů;
  • 12 zemí registruje nárůst tržních podílů: Německo, Velká Británie, Švédsko, Portugalsko, Irsko, Finsko, Řecko, Slovinsko, Chorvatsko, Bulharsko, Island a Kypr.
Střední východ a Afrika: registrováno 109 876 vozů, tj. + 20 % vs. 2020

Nárůst podílů na trhu zejména v:

  • Alžírsku: 24,3 % (+10 % vs. 2020);
  • Maroku: 7,4 % (+1,2 % vs. 2020);
  • Egyptě: 7 % (1,5 % vs. 2020).
Latinská Amerika: registrováno 83 429 vozů, tj. +52 % vs. 2020
  • Brazílie: Automobilová značka s největším růstem: +126 % vs. 2020;
  • Argentina: Peugeot 208 nejprodávanější vůz segmentu, u užitkových vozů došlo k nárůstu o 20 %. 
Čína: registrováno 37 815 vozů, tj. +36 % vs. 2020
Indie a Tichomoří: registrováno 28 637 vozů, tj. +20 % vs. 2020
  • Rekordní prodeje zejména díky Vietnamu, Tchaj-wanu, Austrálii a Japonsku;
  • Japonsko a Nový Zéland: nejlepší prodeje značky Peugeot od roku 2004;
  • Malajsie: továrna Gurun vyrábí modely Peugeot 2008, 3008 a 5008.
Severní Amerika: registrováno 11 829, tj. +17 % vs. 2020

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit