| Skutečné náklady na palivo | 2,20 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba benzínu | 5,9 l/100 km |
SUV kupé jsou mezi prémiovými značkami velmi populární. Zřejmě nejznámější je BMW X4 či Mercedes GLC kupé. Renault tento typ auta nabízí v cenově dostupné mainstreamové kategorii de facto jako jediný.

SUV kupé má elegantní linii střechy, která se v prostoru zadních sedadel začíná výrazně svažovat. Elegance je zde ale v drtivé většině na úkor vnitřního prostoru. Arkana ale v tomto ohledu mile překvapí. Nad zadními sedáky nabízí 95 cm, což vystačí i pro cestující s výškou 190 cm. Je ale pravda, že sedáky jsou ukotvené níž nad podlahou, a tak nepodpírají nohy dospělého v celé své délce. Hodnotu 32 cm ale lze považovat za přijatelný kompromis.
Arkana nezklame ani zavazadlovým prostorem. Hybrid kvůli akumulátoru nabízí o 30 l méně, hodnota 480 l je pro zavazadla stále nadprůměrná.
Hybrid je levnější než benzinová verze
Cenová politika Renaultu je velmi zajímavá. Nové, sportovně střižené SUV pořídíte jako mild hybrid nebo hybrid. Nejlevnější verzi za 635 000 korun pohání zážehový čtyřválec 1.3 TCe o výkonu 103 kW, standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka EDC. Za příplatek 30 000 korun můžete mít výkonnější verzi tohoto přeplňovaného motoru (116 kW).

Cena hybridní verze E-Tech startuje na částce 655 000 Kč a leží mezi oběma benzinovými verzemi. Tento systém pohonu už známe z hybridního clia. Pohon kombinuje zážehovou atmosférickou šestnáctistovku (69 kW) s elektromotorem (36 kW) a startér-generátorem (15 kW). O sladění tří motorů se stará speciální převodovka se zubovými spojkami, se dvěma převody pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací agregát. Výsledkem spolupráce je kombinovaný výkon 105 kW. Oproti levnější verzi ale stokilometrovou rychlost pokoří o sekundu později (10,8 s). Dynamika je tedy jen průměrná, hybridní pohon E-Tech ale překvapí spotřebou.
Mimořádně úsporná
Hybridní arkaně jsme v kombinovaném režimu naměřili jen 5,8 l/100 km. Pokud byste ale jezdili jen po městě a okresních silnicích, budete jezdit za 4,7 l/100 km! Za tak málo by podobně velké SUV nejezdilo ani se vznětovým motorem. Po technické stránce tedy originální systém hybridního pohonu funguje famózně. Oproti klasické benzinové verzi je o více než 1 l/100 km úspornější. V chladných podzimních dnech jsme si u tohoto hybridu také všimli extrémně rychlého nástupu topení. Po ujetí 500 m je už cítit teplý vzduch.
Sportovně střižená arkana by ale měla umět nabídnout také výkonnější motorizaci, která by dokázala uspokojit i temperamentnější řidiče. Třeba se ho jednou dočká.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| TECHNICKÉ ÚDAJE Renault Arkana E-Tech Hybrid |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválc objemu 1598 cm3 (69 kW při 5600 1/min) společně s elektromotorem (36 kW) a startér-generátorem (15 kW) pohání přední kola. Kombinovaný výkon sestavy činí 105 kW. Samočinná multimódová převodovka se 2 převodovým stupni pro elektromotor a 4 stupni pro spalovací motor. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4568/1821/1576 mm, rozvor 2720 mm, světlá výška 200 mm. Zavazadlový prostor 0,480 m3. |
| Hmotnosti | Pohotovostní/užitečná hmotnost 1510/526 kg, brzděný/nebrzděný přívěs 760/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 172 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,8 s, spotřeba kombinovaná dle WLTP 4,8 l/100 km. Kapacita akumulátoru 1,2 kWh. |
| CENA | 655 000 Kč |
| NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA PALIVA V RÁMCI TESTU (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 6,4/5,2 | 4,9/7,2 | 5,9 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 90 000 | 3 roky | 57,72 % |
| 150 000 | 3 roky | 50,67 % |
| 210 000 | 3 roky | 43,62 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Technicky unikátní a vysoce efektivní plug-in | Jen průměrné zrychlení |
| Vysoká zůstatková hodnota | Chybí výkonnější motory i pohon 4×4 |
| Prostorný interiér | O 30 l menší zavazadlový prostor hybridu |




























