V nové dotační výzvě je připraveno z rozpočtu Státního fondu životního prostředí ČR 100 milionů korun stejně jako v loňské výzvě, kdy se pro velký zájem prostředky vyčerpaly ještě o měsíc dříve a výzva musela být předčasně ukončena.
„Až 90 z vyhrazených 100 milionů korun jsme se rozhodli poslat na podporu elektromobilů a plug-in hybridů, u nichž jsou emise do ovzduší nejnižší a přínos pro životní prostředí tudíž nejvyšší. Současně byl o ně i největší zájem. Zároveň jsme rozšířili okruh možných žadatelů o státní příspěvkové organizace a veřejné výzkumné organizace. Úplnou novinkou je dotace na nástěnné dobíjecí stanice tzv. smart wallboxy. Na ně obdrží zájemci současně s dotací na elektromobil nebo plug-in hybrid až 20 tisíc korun,” vypočítává hlavní novinky ministr Richard Brabec.
Ekologická auta s výraznou slevou
„Například u nejvíce pořizovaných malých nákladních aut do 3,5 tuny na elektropohon je dotace nově stanovena na půl milionu korun, v případě plug-in hybridu 200 tisíc a u CNG 100 tisíc korun. Na osobní elektromobil přispíváme 250 tisíc korunami a na pořízení minibusu do 7,5 tuny dokonce až 1 milionem korun. O podporu mohou požádat ale i zájemci o malé užitkové vozy, nákladní auta do 12 tun či motocykly na alternativní pohon,” vypočítává k výši dotací ředitel Státního fondu životního prostředí ČR Petr Valdman.
O příspěvky mohou žádat státní i výzkumné organizace
Žádostí přijímá Státní fond životního prostředí ČR v průběžné jednokolové výzvě od 2. ledna do 30. září 2019 nebo do vyčerpání alokace. Vozidla pak musí být pořízena nejpozději do konce roku 2020.
| Typ vozidla / Podpora | Maximální výše dotazce na jedno vozidlo | |||
|---|---|---|---|---|
| CNG | Elektromobil | Plug-in hybrid | Hybrid | |
| M1 (osobní) | 50 tis. Kč | 250 tis. Kč | 200 tis. Kč | 50 tis. Kč |
Na co můžete dotaci získat?
Nákup nových vozidel či pronájem vozidel formou operativního leasingu na tyto alternativní pohony:
- CNG – automobil, který má alespoň jednu pohonnou jednotku na zemní plyn,
- plug-in hybrid (PHEV) – vozidlo s více pohonnými jednotkami, které má elektrický pohon a lze jej dobíjet z externího zdroje,
- hybrid (FHEV) – vozidlo s plně hybridním pohonem vybavené elektromotorem,
- elektromobil – vozidlo výhradně s elektro pohonem.
Spolu s nákupem nebo pronájmem vozidel lze čerpat příspěvek i na pořízení chytrých dobíjecích stanic pro elektricky poháněná vozidla, tzv. smart wallboxů.
Kdo může žádat?
- Uzemní samosprávné celky (obce a kraje) a městské části hl. m. Prahy
- Svazky obcí
- Státní příspěvkové organizace
- Veřejné výzkumné instituce
- Příspěvkové organizace obcí a krajů
- Společnosti vlastněné z více než 50 % obcemi či kraji
Termíny
Zahájení příjmu žádostí: 2. 1. 2019
Ukončení příjmu žádostí: 30. 9. 2019
Ukončení realizace podpořených projektů: 31. 12. 2020
Výše příspěvku
- na vozidlo – 20 tisíc až 1 milion Kč
- na chytrou dobíjecí stanici – 20 tisíc Kč
Výše dotace na jedno vozidlo či dobíjecí stanici je až 40 % z celkových způsobilých výdajů, maximálně do výše uvedené fixní částky dle typu vozidla.
Podmínky pro získání dotace
- Podpora se nevztahuje na elektromobily, plug-in hybridy a hybridy, které využívají hlavní trakční baterii na bázi olova a kadmia.
- U každého elektromobilu či plug-in hybridu lze podpořit maximálně jednu chytrou dobíjecí stanici.
- Podpořená vozidla ve třídě M2, M3 není možné využívat k zajištění dopravní obslužnosti jako veřejné služby v přepravě cestujících.
- Vozidla a chytré dobíjecí stanice musí žadatel či příjemce podpory aktivně využívat nejméně po dobu 3 let od dokončení projektu
Mitsubishi Outlander PHEV – kandidát pro každou situaci
Představuje unikátní kombinaci 2 elektromotorů pohánějících přední a zadní nápravu a spalovacího benzinového motoru s generátorem. Díky tomu dokáže jezdit úsporně a ekologicky ve městě a současně dosahuje vynikající kombinovaný dojezd až 880 km. Dosahuje maximálního výkonu až 224 koňských sil a kombinované spotřeby jen 1,8 l/100km.
Pohonný systém disponuje inteligentním systémem jízdních režimů – čistě elektrické jízdy s dojezdem více než 50 km, sériového generátorem podporovaného a paralelního výkonného hybridního pohonu. Pro tyto vlastnosti je nový Mitsubishi Outlander PHEV vhodný pro každodenní městské cestování i aktivní využití mimo město.




























