Společnost Drivalia, specialista na operativní leasing a lídr ve správě firemních autoparků, vybudovala separátní servisní síť určenou pro lehká užitková vozidla (LCV). Drivalia se této kategorii automobilů začala systematicky věnovat ještě před vypuknutím pandemie, během které skokově stoupl zájem o služby rozvážkových firem, a tedy i o dodávková auta.
Dnes lehké užitkové vozy tvoří zhruba 15 % z více než 30tisícové zákaznické flotily společnosti v České republice. Svou nabídku v této oblasti Drivalia představila na LCV setkání specialistů, které uspořádala v polovině března v Praze.
„Klientům nabízíme ucelené portfolio služeb, které řidičům užitkových vozů zajišťují stejný komfort, jaký u nás mají klienti jezdící osobními auty. Péče o flotily dodávkových vozidel ale vyžaduje v řadě činností specifický přístup. Proto jsme se rozhodli jít cestou samostatné servisní sítě,“ říká Jan Petráň, specialista Drivalia pro sféru LCV.
Společnost do sítě vybírá pouze osvědčené servisy, které zohledňují přirozené odlišnosti LCV od osobních aut, tedy zejména velikost a hmotnost užitkových automobilů, ale také nástaveb či agregátů. Síť pokrývá celou republiku a Drivalia ji průběžně doplňuje. Zároveň kontroluje kvalitu jednotlivých partnerů, a to i prostřednictvím zpětné vazby od klientů.
Rozdílnosti mezi provozem osobních a užitkových vozidel se promítají také do dalších oblastí.
„Důležitá už je samotná úvodní specifikace LCV vozů včetně jejich nástaveb a agregátů tak, aby optimálně odpovídala skutečným potřebám daného zákazníka. Patří sem i výběr ideálního pohonu. Mimochodem – na trhu už jsou k mání i velice zajímavé elektrické modely,“ upozorňuje Jan Petráň.
Zvláštní přístup je nezbytný také při řešení nehod a poruch. Drivalia například dokáže pro klienty zorganizovat náhradní LCV vozidlo srovnatelné kategorie.
„Je to ale logisticky obtížnější než u osobních automobilů. A totéž lze říci i pro poskytování asistenčních služeb. Jeden příklad za všechny: nepojízdné LCV vozidlo může mít celkovou hmotnost až 3,5 tuny. Tomu pak musí odpovídat vyslaný odtahový vůz,“ vysvětluje Jan Petráň.
Firma zákazníkům pomůže také v dalších činnostech souvisejících s provozem LCV. Ať už jde o prověření cenových nabídek prodejců, koordinaci výroby automobilu včetně montáže nástaveb a agregátů anebo o zapsání nástaveb a vestaveb do osvědčení o registraci vozidla.
„Pro firemní flotilové manažery je péče o LCV vozidla mimořádně náročná, protože je s ní spojen bezpočet povinností a pravidel, které je třeba neustále hlídat. Spolupráce s profesionálním správcem jim může ušetřit řadu starostí, ale také peníze, to když nějaký předpis přehlédnou a pak své opomenutí musí složitě napravovat,“ dodává Jan Petráň ze společnosti Drivalia.