4. prosince 2025

Peugeot 408 se vymyká konvencím. Existuje řada automobilů, které se vydaly podobnou cestou, ale brzy se okoukaly a morálně zestárly. Peugeot se nesnažil být výstřední za každou cenu. Nabízí vyvážený styl, který snoubí eleganci, inovace a praktičnost.

Peugeot 408 považujeme za jeden z nejpovedenějších modelů značky. Zákazník může vybírat mezi různými systémy pohonu. Škoda jen že žádný z nich nenabízí verzi 4×4. Model staví na zcela nové platformě, kterou využívá také sesterský Citroën C5 X. Oproti citroënu nabízí Peugeot 408 jistější jízdní vlastnosti s tužším, ale méně komfortním odpružením.

Kvůli dříve se svažující střeše je omezený prostor nad hlavou cestujících vzadu. Není to však nijak dramatické – pohodlně se tam usadí osoby s výškou do 180 cm. Naopak velmi příjemně překvapí prostor pro kolena, který je v tomto ohledu nejštědřejší ze všech současných modelů značky. Zavazadlový prostor hybridní verze nabízí nadprůměrných 536 litrů. Plug-in hybrid kvůli většímu akumulátoru přišel o dvojitou podlahu, a tak se objem zmenšil o 65 litrů na 471.

Elektromobil je oproti plug-inu levnější

V Peugeotu 408 jsme stihli vyzkoušet všechny tři dostupné pohonné jednotky. Základní zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 96 kW už z nabídky zmizel kvůli emisním regulacím. Prodával se za cenu 680 000 korun. Netřeba však zoufat – hybridní verze se prodává za podobnou částku (699 000 Kč) a navíc nabízí nižší spotřebu.

Hybrid využívá stejný tříválec, naladěný na 100 kW, který spolupracuje s elektromotorem o výkonu 16 kW. Kombinovaný výkon činí 107 kW. Elektromotor zkrátil sprint na 100 km/h o jednu sekundu na 9,4 sekundy a jeho pomoc je v praxi skutečně znatelná.

Hybrid lépe reaguje na přidání plynu a působí pružněji. Elektrická asistence se pozitivně odrazila i na spotřebě, která je nižší o necelý litr – v kombinovaném režimu lze jezdit do 6,0 l/100 km. Elektromotor čerpá energii z lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 890 Wh, z čehož je pro jízdu využitelných 432 Wh.

Další možností je plug-in hybrid, který je o 300 000 korun dražší, o 300 kg těžší, ale znatelně výkonnější. Kombinuje zážehový čtyřválec 1.6 PureTech o výkonu 132 kW s elektromotorem o výkonu 81 kW. Celkový výkon činí nadprůměrných 165 kW. K dispozici je výhradně osmistupňová samočinná převodovka a pohon předních kol.

Z hlediska spotřeby je plug-in hybrid při jízdě s vybitým akumulátorem o 0,5 l/100 km žíznivější než hybridní verze. V kombinovaném režimu lze jezdit za 6,5 l/100 km. Návratnost investice do plug-in hybridu závisí na tom, jak často bude řidič externě nabíjet. Na akumulátor o kapacitě 12,4 kWh lze bez zapnutého topení ujet až 49 km. Po dálnici rychlostí 130 km/h jsme ujeli jen 35 km – stejně jako v mrazivém počasí.

O něco levnější je čistě elektrická verze (899 000 Kč) o výkonu 157 kW. Na akumulátor s kapacitou 60 kWh lze v praxi ujet 350 až 380 km, v zimě pak dojezd klesá na přibližně 310 km.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Peugeot 408 Hybrid
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový tříválec pohání přední kola, zdvihový objem 1199 cm3, výkon 100 kW při 5500 1/min, výkon elektromotoru 16 kW. Souhrnný výkon obou motorů 107 kW, točivý moment 360 Nm. Samočinná osmistupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4687/1859/1478 mm, rozvor 2787 mm. Zavazadlový prostor 471/1545 l.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1781/439 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1400/750 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 205 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 5,1 l/100 km, CO2 115 g/km. Kapacita akumulátoru 890 Wh (využitelná 432 Wh). 
CENA s DPH 699 000 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
6,8/5,7  5,3/7,0 5,9
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY 
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 56,20 %
150 000 3 roky 49,80 %
210 000 3 roky 43,55 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Design, jízdní vlastnosti, vnitřní prostor Absence verze 4×4 
Náklady na provoz, spotřeba Lehce zmenšený prostor nad hlavou
Zůstatkové hodnoty Přístroje i-cockpit nad volantem nemusí sedět každému

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit