Zcela novým vozem Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ představuje značka první plně elektrickou variantu své terénní ikony. Zcela nová elektrická Třída G zůstává věrná charakteru modelu a zachovává si svou hranatou siluetu včetně všech ikonických prvků. Stejně jako u konvenčně poháněných variant je karoserie vozu uložena na žebřinovém rámu.
Zcela nová elektrická Třída G navazuje svou hranatou siluetou na designovou tradici slavné modelové řady. Nechybějí důvěrně známé detaily, jako jsou kulaté přední světlomety, vystouplé kliky dveří a ukazatele směru na blatnících.

Maska chladiče obsahuje čtyři vodorovné lamely. Panel masky chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou standardně provedeny v barvě karoserie. S volitelnou maskou chladiče s černým panelem získává zcela nová elektrická Třída G obzvláště nápadný vzhled. Součástí jsou zatmavené světlomety, animovaný světelný pás z LED diod a chromovaný rámeček. Jako elegantní volitelný doplněk lze světelný diodový pás aktivovat jako denní osvětlení. Při zamykání a odemykání vozidla se spouštějí působivé světelné efekty.
Mezi další designové prvky, které charakterizují plně elektrický model, patří mírně zvýšená kapota a takzvané vzduchové clony v lemech zadních podběhů. Spolu s novým opláštěním sloupku A a odtrhovou hranou na střeše přispívají k optimalizaci aerodynamiky. V kombinaci s novými izolačními materiály se zlepšil i akustický komfort.

Dalším jedinečným prvkem zcela nové elektrické Třídy G je volitelná stylová schránka na zadních dveřích. Lze do ní snadno uložit věci jako nabíjecí kabely, nářadí nebo sněhové řetězy. Uvnitř je pásek na suchý zip a dvě síťky na zavazadla (jedna ve víku a jedna v samotném boxu). Zákazníci se mohou rozhodnout i pro tradiční náhradní kolo s krytem.
Unikátní systém pohonu
Se čtyřmi individuálně ovládanými elektromotory v blízkosti kol nabízí zcela nová elektrická Třída G jedinečné jízdní vlastnosti na silnici i v terénu. Jedná se o první sériově vyráběný vůz koncernu Mercedes-Benz s odděleným pohonem jednotlivých kol. Čtyři motory jsou integrovány do žebřinového rámu – po dvou na přední a zadní nápravě. Jsou poháněny krátkými poloosami. Každý z elektromotorů vyvine nejvyšší výkon 108 kW, dohromady tedy poskytují celkový výkon 432 kW. Nejvyšší celkový točivý moment činí 1 164 Nm. Díky inovativní koncepci pohonu zrychlí zcela nový Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h.

Zcela nová elektrická Třída G využívá vektorování točivého momentu, aby tak vytvořila virtuální uzávěrky diferenciálů. Tato technologie umožňuje přesně dávkovat točivý moment na jednotlivá kola.
Akumulátor je integrován do žebřinového rámu z oceli o tloušťce až čtyři milimetry. Využitelná kapacita baterie činí 116 kWh. Zcela nový Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ tak podle WLTP poskytuje dostatek energie pro ujetí až 473 km.

Při nabíjení střídavým proudem, například z wallboxu, činí maximální nabíjecí výkon až 11 kW. Pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem je na palubě rychlonabíjecí systém s výkonem až 200 kW. V tomto případě se doba nabíjení z 10 na 80 % kapacity akumulátoru pohybuje kolem 32 minut. Zcela nová elektrická Třída G má tři nabíjecí programy – Standardní, Práce nebo Domov. Uživatelé mohou nastavit odlišné parametry, jako je čas odjezdu, ovládání klimatizace a maximální úroveň nabití. Nabíjecí programy Domov a Práce se mohou aktivovat s pomocí lokalizačních služeb.
Důležité součásti na spodní části karoserie je navíc nutné chránit před poškozením kameny, prachem a pískem. Ochrana podvozku u zcela nové elektrické Třídy G je vyrobena z pokročilé směsi materiálů, která zahrnuje i karbon. Spodní ochranný panel má tloušťku 26 milimetrů, váží 57,6 kilogramu a k žebřinovém rámu je připevněn více než 50 ocelovými šrouby.
Špičkové předpoklady pro zdolávání terénu
Žebřinový rám byl pro elektrický model upraven a zesílen, přičemž si zachoval kombinaci nezávislého zavěšení předních kol s dvojitými lichoběžníkovými rameny a tuhé zadní nápravy. Zadní náprava je typu De Dion a byla kompletně přepracována. Elektromotory jsou připevněny k žebřinovému rámu a spojeny s koly pomocí kloubových hřídelí.

Třída G zaujem světlou výškou 250 mm, maximální brodivostí 850 mm a ohromujícími nájezdovými úhly (přední nájezdový úhel 32°, zadní nájezdový úhel 30,7°,přejezdový úhel 20,3°). K dispozici je také mód redukčního převodu 2:1 aktivní do 80 km/h. mezi další prvky patří řízené zmenšení poloměru otáčení a schopnost otočit se kolem osy jako pásové vozidlo.

Aktivní tlumiče kompenzují nerovnosti terénu lépe než pasivní. Díky tomu vůz nabízí ještě větší jistotu v terénu. Systém stabilizace náklonu a sklonu plynule reguluje charakteristiku tlumičů v závislosti na jízdní situaci a omezuje pohyby karoserie.
Exkluzivní provedení Edition One
Od uvedení zcela nové elektrické Třídy G na trh bude k dispozici speciální varianta EDITION ONE. Exkluzivní provedení je k dispozici v pěti barevných provedeních: modré metalíze MANUFAKTUR south seas magno, černé metalíze obsidian, bílé metalíze MANUFAKTUR opalite magno, zářivě bílé MANUFAKTUR opalite bright a šedé MANUFAKTUR classic. Vnější ochranná lišta má modrý ozdobný prvek.

Brzdové třmeny jsou rovněž v modré barvě a mají vpředu nápis Mercedes-Benz. Designová schránka na zadních dveřích je vyvedena v barvě karoserie a černé. Zákazníci si mohou pro EDITION ONE místo toho zvolit náhradní kolo. V této speciální edici se z vnějších zpětných zrcátek promítá na asfalt světelný nápis „Stronger Than Time“. EDITION ONE je standardně vybavena maskou chladiče se čtyřmi vodorovnými lamelami. Na přání je k dispozici černá maska.

Součástí standardní výbavy verze EDITION ONE jsou rovněž Linie AMG Exteriér a Sada Night. Díky tomu vůz obsahuje černě lakovaná a aerodynamicky optimalizovaná 20palcová 10paprsková litá kola AMG a zatmavené světlomety. Tlačítka u klik dveří s emblémem G a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou vyvedeny v černé barvě. Boční nástupní prahy jsou standardně stříbrné a volitelně černé. Interiér čalouněný kůží nappa se dodává v nové barevné kombinaci stříbrná perleť/černá. Multifunkční sportovní volant v tříramenném designu s dotykovými ovládacími prvky je rovněž potažen kůží nappa. Modré detaily exteriéru se odrážejí v interiéru verze EDITION ONE v podobě modrých ozdobných prvků z karbonu a v modrém prošívání.




























