| Náklady na LPG při ceně 13,50 Kč/l: | 1,25 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba plynu v rámci testu: | 9,3 l/100 km |
| Skutečný dojezd na LPG před přepnutím na benzin: | 441 km |
Mitsubishi ASX je nejmenší SUV značky. K dispozici je jak s pohonem předních, tak všech kol a s nadprůměrně objemným čtyřválcem 2,0/110 kW. Poctivý a výkonný motor si o přestavbu na LPG přímo říká.

Mitsubishi v Evropě bohužel omezuje své aktivity. Hlavním důvodem jsou nesmyslně přísné emisní normy, a tak se značka bude raději věnovat americkému a asijskému trhu, kde se jí velmi daří. V Evropě pak pod svá křídla naopak přibere některé modely partnerského Renaultu. Model ASX tak na novou politiku zeštíhlení doplatí a letos se budou jen doprodávat skladové zásoby.
Je to ale obrovská škoda, protože ASX je velmi povedené, cenově dostupné, prostorné a poctivé auto. Oproti konkurenci nabízí řadu benefitů, jako je mimořádná spolehlivost, nadprůměrně dimenzovaný podvozek, neobvykle velký vnitřní prostor, a výtečnou trakci pohonu všech kol. Tím nejdůležitějším je v našem případě skutečnost, že přestavbu na LPG nabízí pro všechny výbavové stupně včetně verze 4×4. Zákazník může dále volit ručně řazenou nebo samočinnou bezestupňovou převodovku CVT. Cena přestavby je 35 900 korun a Mitsubishi i nadále uznává tovární pětiletou záruku na celý automobil. Dodavatelem přestavby je společnost Autogas Centrum Plus ze Strakonic, která u nás patří mezi největší a nejznámější společnosti a používá především italské a polské sety, které jsou špičkou v oboru.
LPG s řadou výhod
Z toho, jak přestavěné auto fungovalo, jsme měli radost a komfortem se téměř vyrovná i továrním přestavbám na CNG (zemní plyn). Oproti nim má ale řadu výhod. Je znatelně levnější, její návratnost se vrátí po ujetí 30 000 km. Palivové náklady na porpan-butan (LPG) jsou lehce nad 1 Kč/km, což je téměř stejně jako u zemního plynu (CNG). Další důležitou výhodou, kterou ale firemní flotily netrápí, je, že po skončení desetileté životnosti nádrže je montáž nové nádrže rychlá, bezproblémová a hlavně levná. Cena včetně práce vychází do 6000 korun. Životnost nádrží na CNG je sice delší, většinou 20 let, cena jedné ocelové nádrže je ale trojnásobná, v případě kompozitové nádrže často i více než pětinásobná.

Další výhodou je, že řidič může libovolně volit jízdu na benzin nebo plyn tlačítkem umístěným u řadicí páky. Ovladač sdružuje i „ledky“ informující o typu paliva, které motor momentálně spaluje, a o zbývajícím množství plynu v nádrži.
Verze 4×4 jezdí za 9,3 l/100 km
Nádrž na LPG je toroidní a je umístěná místo rezervního kola. Do nádrže lze natankovat 41 litrů, což vystačí na zhruba 440 km. Průměrná spotřeba tak vychází na 9,3 litrů plynu na100 km. Při jízdě na benzin je spotřeba o 1,3 l/100 km nižší.

Například srovnatelné Dacii Duster jsme na stejném okruhu naměřili v kombinovaném režimu o 0,8 plynu méně (8,5 l/100 km), má však pouze pohon předních kol. Duster 4×4 bohužel na LPG nelze objednat.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Mitsubishi ASX 4×4 |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový atmosférický čtyřválec pohání všechna kola. Zdvihový objem 1998 cm3, výkon 110 kW při 6000 1/min (99 kW při 6000 1/min při provozu na LPG), točivý moment 195 Nm při 4200 1/min. Samočinná bezestupňová převodovka CVT. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4365/1770/1640 mm, rozvor 2670 mm. Zavazadlový prostor 0,488/1,219 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnostt 1525/481 kg, hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1500/665 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 190 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,2 s, kombinovaná spotřeba dle WLTP 7,9–8,2 l/100 km (benzin). |
| CENA | 614 750 Kč |
| NAMĚŘENÁ SPOTŘEBA LPG V RÁMCI TESTU (L/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 9,9/7,4 | 7,0/9,8 | 9,3 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota |
| 90 000 km | 3 roky | 61,11 % |
| 150 000 km | 3 roky | 53,89 % |
| 210 000 km | 3 roky | 46,68 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Náklady na palivo (1,25 Kč/km) i celkové TCO | Oproti benzinu vyšší spotřeba plynu (+1,3 l/100 km) |
| Nezmenšený objem zavazadlového prostoru | Nižší výkon motoru při jízdě na plyn (cca -10 kW) |
| Platná tovární záruka na 5 let | Absence rezervního kola kvůli plynové nádrži |
| K dispozici verze 4×2 i 4×4 | Životnost nádrže LPG je 10 let |
| Plnohodnotná nádrž na benzin (60 l), celkový dojezd přes 1100 km! | |




























