13. května 2024

Do rubriky Manažer testuje tentokrát zavítaly dva plug-in hybridní modely, které se ale svou filozofií snad nemohou více lišit. Mercedes a Cupra představují dva světy s rozdílnými zákazníky.

Plug-in hybridní Mercedes GLC 400e 4Matic představuje alternativu k sedanům a kombi třídy C. Jeho čtyři kola pohání přeplňovaný zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,0 litru a výkonu 185 kW, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 100 kW. To umožnuje systémový výkon až 280 kW. V základu přijde na 1 824 680 korun, dobře vybavená testovaná verze s řadou doplňků přišla na 2 352 793 korun.

Hodnocení Jana Poppa

Automobil si vyzkoušel flotilový manažer Jan Popp ze společnosti Orlen Unipetrol RPA.

Já osobně nejsem příznivcem vozidel kategorie SUV, ale tento model se mi dostal pod kůži,“ říká Jan Popp a dodává, že zakulacenější karoserie působí robustněji, než skutečně je.

Současné GLC je delší (celková délka 4716 mm, rozvor 2888 mm) než předchozí model a nabízí také prostornější interiér. Více místa pro nohy i na šířku v úrovní loktů najdou cestující ve druhé radě.

S vnitřním prostorem pro posádku jsem byl nadmíru spokojený. Je dostatečný i pro dlouhé a pohodlné cestování,“ říká Jan Popp a dodává, že hybridní verze má kvůli baterii menší zavazadlový prostor, který je zároveň trochu nepraktický.

Umístěním baterie vznikla na podlaze zkosená hrana, která je dost nepraktická, a pokud má člověk vozidlo plně naloženo, tak věci mají tendenci po otevření vypadnout ven. Interiér vozu je na první pohled přehlídkou techniky a luxusu. Kožené čalounění, panoramatická střecha a stylové LED osvětlení interiéru zaručují pěkný wow efekt,“ říká Jan Popp a dodává, že díky vyššímu posezu je z vozidla také lepší výhled.

Pro komunikaci s posádkou slouží středový dotykový displej s uhlopříčkou 11,9 palce, místo kontrolních analogových přístrojů je před řidičem druhý LCD displej s vysokým rozlišením a uhlopříčkou 12,3 palce.

V tomto ohledu se automobil drží aktuálních trendů. Vše se nastavuje přes centrální displej nebo tlačítky na volantu. Oceňuji hlasové ovládání, které mi pomohlo nastavit některé funkce rychleji než přes infotainment,“ říká Jan Popp.

Mercedes byl vybaven nepřeberným množstvím jízdních asistentů a špičkovými světlomety Matrix, které umí promítat důležité informace na vozovku.

Vedení v jízdních pruzích je opravdu spolehlivé a vůz se pohybuje bez nutnosti zásahu řidiče do řízení,“ říká Jan Popp, který se však občas dostával s touto autonomní funkcí do konfliktu. „Pokud jsem ale chtěl na situaci reagovat rychleji než vozidlo, trochu jsme se prali o volant. V noci jsem žasl, jak fungují světlomety.“

Jan Popp s mercedesem najezdil přes 800 km. „Rychle mne padl do ruky. Vyzkoušel jsem jak hybridní, tak cistě elektrický režim a dosáhl během týdne průměrné spotřeby 4,4 litry benzinu a 11,2 kWh elektrické energie na 100 km.

Podle něj je kombinovaný výkon obou motorů více než dostatečný a řidič nemá problém v jakékoliv situaci. Lithium-iontový akumulátor s kapacitou 31,2 kWh zajištuje dojezd přes 100 km. To se Janu Poppovi líbilo stejně jako skutečnost, že automobil lze na veřejných nabíjecích stanicích dobíjet u DC stojanu výkonem až 60 kW.

Na druhou stranu mě zamrzelo, že vnitřní AC nabíječka zvládne jenom 11 kW. Protože se jedná o prémiový segment a automobil stojí přes dva miliony, měl by nabídnout špičkovou kvalitu bez kompromisu. Až na pár uvedených drobností to GLC plní znamenitě.“

O firemní flotile

Skupina Orlen Unipetrol je největší rafinérskou a petrochemickou společností v Česku a zaměstnává bezmála 5000 lidí. Do skupiny spadají rafinérie v Litvínove a Kralupech nad Vltavou, pardubické Paramo, neratovická Spolana a dvě výzkumná centra v Litvínově a Brně. Součástí skupiny je i síť čerpacích stanic Orlen Benzina. Ve flotile společnosti je přibližně 600 vozidel, která jsou z velké části financována operativním leasingem. Dominuje Škoda Octavia a Scala s benzinovými motory, zastoupen je také Ford nebo Toyota. Ve flotile najdeme i čtyři vodíková vozidla Toyota Mirai.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit