Manažer testuje

MANAŽER TESTUJE: Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic

>Redakce Redakce
06 února, 2022

Do naší rubriky „Manažer testuje“ se tentokrát dostalo prémiové SUV ze Stuttgartu. Z trochu matoucího označení lze vyčíst, že se jedná o plug-in hybrid, který kombinuje vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 2,0 litru o výkonu 143 kW a točivém momentu 400 Nm s elektromotorem o výkonu 100 kW a točivém momentu 440 Nm. V základní výbavě stojí Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic 1 973 510 korun.

  Systémový výkon hybridního mercedesu dosahuje hodnoty 235 kW a celkový točivý moment posílaný na všechna čtyři kola může být až 700 Nm. Nelze se proto divit, že z klidu na 100 km/h se tenhle více než půldruhé tuny vážící obr dostane za 6,8 s a pokračovat může až do rychlosti 210 km/h. Jen na elektromotor přitom můžete po dálnici svištět „stosedmdesátkou“. To však není žádoucí, protože se vám tím výrazně zkrátí dojezd na plně nabitou lithium-iontovou baterii, která má kapacitu 31,2 kWh. Mercedes uvádí, že podle metodiky NEDC by měl v elektrickém režimu ujet až 106 km, v praxi s ním Pavlína Svobodová ujela 100 km.

Mercedes hodnotila Pavlína Svobodová, fleetová manažerka společnosti Festo

Přestože Pavlína Svobodová neměla s elektromobily delší zkušenost, fungování plug-inu se jí zalíbilo. „Přednastavený režim elektro pro městský provoz mi vyhovoval od první minuty. Ticho a jen zvuk odvalování pneumatik je nesmírnou výhodou jízdy v čistě elektrickém režimu. Ani zapnutí spalovacího motoru ve městě nebylo většinou znatelné. Až na dálnici byl motor ve vyšších rychlostech slyšitelný. Různou dynamiku jízdy jsem si vyzkoušela díky volbě jízdních režimů. Ve finále mi nejvíce vyhovoval sportovní režim.“

Čistě na elektřinu 100 km

Jen na elektřinu ujela Pavlína Svobodová kolem 100 km. Mezi současnými plug-iny má mercedes díky velkému akumulátoru (31 kWh) nejvyšší dojezd. „Problém jsem měla s dobíjením, protože doma mi nabití prázdného akumulátoru z běžné zásuvky trvalo přes 11 hodin. Vyzkoušela jsem i jeden firemní wallbox. U něho se baterie dobila za necelé čtyři hodiny.“

Pavlíně Svobodové, která je z domova zvyklá na americký Dodge Durango, se líbily i další vlastnosti velkého mercedesu. „Chválím velmi prostorný interiér pro všech pět cestujících, který je doplněn neméně prostorově neskromným kufrem, takže s nedostatkem místa by zde neměl mít problém nikdo.“

Během týdne Pavlína Svobodová kromě pravidelného dojíždění do práce využila mercedes i ke služební cestě do Olomouce. „Během této cesty jsem se snažila rekuperovat elektrickou energii, ale výsledných 13 km podle údajů palubního počítače mi přijde málo,“ říká a dodává, že spotřeba nafty je při jízdě s vybitým akumulátorem vyšší, protože ho výrazně ovlivňuje vysoká hmotnost překračující 2,6 tuny.

Celkově auto hodnotím velmi pozitivně, a to jak z pohledu samotných jízdních vlastností, tak i z pohledu skvěle fungujících jízdních asistentů a elegantního skloubení elektrického a spalovacího pohonu. Vlastně mě nezklamalo vůbec ničím. Je to krásné luxusní auto pro vyšší management.“

O flotile společnosti:

Společnost Festo je předním celosvětovým dodavatelem průmyslové a procesní automatizace. Jedná se o globálně orientovanou a nezávislou rodinnou firmu s ústředím v německém Esslingenu, která je přes 60 let špičkou ve svém oboru.

České zastoupení má pestrý vozový park. Dominují značky Škoda a Volkswagen, je zde ale i řada fordů, opelů a seatů. Vrcholový management využívá modely značek Mercedes a BMW.

Jen 10 procent vozového parku je financováno z vlastních zdrojů, zbytek vozidel se pořizuje na operativní leasing. Partnery Festa jsou v tomto ohledu společnosti Arval, Business Lease, ČSOB Leasing a LeasePlan.

Modely s alternativními pohony zatím u společnosti Festo nenajdete. „Celkové TCO je u plug-inů nebo elektromobilů zatím příliš vysoké. Na naftu jezdí přibližně polovina vozového parku, druhá pak spaluje benzin,“ dodává Pavlína Svobodová.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit