| Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem | 2,75 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem | 7,4 l/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +7 °C | 47 km |
Vlajkovou lodí španělského výrobce je Seat Tarraco. Tomu se povedl husarský kousek, když jako jediný koncernový model nabízí i verzi plug-in s výkonem 180 kW. Volkswagen Tiguan Allspace ani Škoda Kodiaq s ním zatím nepočítají.

Základem tarraca je, stejně jako u Škody Kodiaq a Volkswagenu Tiguan Allspace, platforma MQB v provedení A2. Je ale zajímavé, že plug-in dostal pouze Volkswagen Tiguan, nikoli větší Tiguan Allspace. A srovnatelná Škoda Kodiaq plug-in zatím také nenabízí. Nicméně platformy jsou pro zástavbu plug-inu připraveny.
Této výhody tedy zatím využívá jen Seat. V útrobách Tarraca e-Hybrid najdeme osvědčenou koncernovou techniku, známou třeba ze Škody Octavie RS iV. Pod kapotou pracuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 TSI (110 kW), kombinovaný s elektromotorem o výkonu 85 kW, který čerpá svoji energii z lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh. Celkový výkon tohoto ústrojí činí 180 kW a 400 Nm.
Vestavba hybridního pohonu se ale neobešla bez omezení. Akumulátory částečně zasahují do zavazadlového prostoru, a tak tarraco přišlo o část dvojité podlahy. Základní objem zavazadlového prostoru se tak zmenšil o 150 litrů. Hodnota 610 litrů je ale stále nadprůměrná. S tímto omezením souvisí i skutečnost, že plug-in hybrid nelze pořídit se třetí řadou sedadel a nelze ani volit pohon všech kol. Naopak cena je s ohledem na výkon 180 kW a solidní výbavu přívětivá.
Na elektřinu 47 km
Aby byly výsledky objektivní, u plug-inů měříme spotřebu paliva vždy se zcela vybitými akumulátory. Pokud známe dojezd na elektřinu, který je u tarraca 47 km, lze zjistit reálnou spotřebu.

Při jízdě s vybitým akumulátorem jsme naměřili kombinovanou spotřebu 7,4 l/100 km. Pokud tedy plug-in nabijeme každých 100 km, budeme jezdit za 3,9 l/100 km. Když dobíjecí cyklus protáhneme na 200 km, počítejme s 5,7 l/100 km. Pokud se plug-in nabije jednou za 400 km, vyrovná se spotřeba vznětovému motoru 2.0 TDI (6,5 l/100 km).
Solidní zůstatkové hodnoty, rozumné TCO a záruka 5 let
Protože Seat Tarraco má mnoho společného se Škodou Kodiaq a Volkswagenem Tiguan Allspace, podobné je to i s celkovými TCO. Náklady jsou v rámci sourozenců srovnatelné, v rámci konkurence reprezentují průměrné hodnoty.

Zůstatkové hodnoty tarraca jsou v daném segmentu lehce nadprůměrné. Je zajímavé, že plug-inu trh věří, protože mu společnost Eurotax oproti klasickým spalovacím motorům predikuje nejvyšší zůstatkovou hodnotu. Potěší také prodloužená záruka výrobce na 5 let nebo 100 000 km.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Seat Tarraco e-Hybrid 180 kW |
|
| Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec zdvihového objemu 1395 cm3 (110 kW při 5000 1/min, 250 Nm) spojený s třífázovým synchronním elektromotorem (85 kW; 330 Nm) pohání přední kola. Souhrnný výkon pohonu je 180 kW při 5000–6000 1/min; 400 Nm při 1550–3500 1/min. Samočinná šestistupňová převodovka DSG. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4735/1839/1658 mm, rozvor 2790 mm. Zavazadlový prostor 0,610 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1868/522 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2000/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 205 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 1,6–2,0 l/100 km. Emise CO2 37–46 g/km. Kapacita akumulátorů 13 kWh. |
| CENA | 1 124 900 Kč |
| SPOTŘEBA BENZINU V RÁMCI TESTU – JÍZDA S VYBITÝM AKUMULÁTOREM (l/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 7,3/6,1 | 5,7/7,9 | 7,4 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 90 000 | 3 roky | 49,22 % |
| 150 000 | 3 roky | 43,52 % |
| 210 000 | 3 roky | 37,82 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Mimořádně prostorný interiér | Plug-in nenabízí pohon 4×4 ani 7místný interiér |
| Nadprůměrná výbava i u nejlevnější verze | Absence dvojité podlahy – o 150 litrů menší zavazadlový prostor |
| Zůstatková hodnota, TCO | |
| Schopnost tahat přívěsy o hmotnosti 2 t | |




























