4. prosince 2025
Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem 2,75 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem 7,4 l/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +7 °C 47 km

Vlajkovou lodí španělského výrobce je Seat Tarraco. Tomu se povedl husarský kousek, když jako jediný koncernový model nabízí i verzi plug-in s výkonem 180 kW. Volkswagen Tiguan Allspace ani Škoda Kodiaq s ním zatím nepočítají.

Základem tarraca je, stejně jako u Škody Kodiaq a Volkswagenu Tiguan Allspace, platforma MQB v provedení A2. Je ale zajímavé, že plug-in dostal pouze Volkswagen Tiguan, nikoli větší Tiguan Allspace. A srovnatelná Škoda Kodiaq plug-in zatím také nenabízí. Nicméně platformy jsou pro zástavbu plug-inu připraveny.

Této výhody tedy zatím využívá jen Seat. V útrobách Tarraca e-Hybrid najdeme osvědčenou koncernovou techniku, známou třeba ze Škody Octavie RS iV. Pod kapotou pracuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 TSI (110 kW), kombinovaný s elektromotorem o výkonu 85 kW, který čerpá svoji energii z lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh. Celkový výkon tohoto ústrojí činí 180 kW a 400 Nm.

Vestavba hybridního pohonu se ale neobešla bez omezení. Akumulátory částečně zasahují do zavazadlového prostoru, a tak tarraco přišlo o část dvojité podlahy. Základní objem zavazadlového prostoru se tak zmenšil o 150 litrů. Hodnota 610 litrů je ale stále nadprůměrná. S tímto omezením souvisí i skutečnost, že plug-in hybrid nelze pořídit se třetí řadou sedadel a nelze ani volit pohon všech kol. Naopak cena je s ohledem na výkon 180 kW a solidní výbavu přívětivá.

Na elektřinu 47 km

Aby byly výsledky objektivní, u plug-inů měříme spotřebu paliva vždy se zcela vybitými akumulátory. Pokud známe dojezd na elektřinu, který je u tarraca 47 km, lze zjistit reálnou spotřebu.

Při jízdě s vybitým akumulátorem jsme naměřili kombinovanou spotřebu 7,4 l/100 km. Pokud tedy plug-in nabijeme každých 100 km, budeme jezdit za 3,9 l/100 km. Když dobíjecí cyklus protáhneme na 200 km, počítejme s 5,7 l/100 km. Pokud se plug-in nabije jednou za 400 km, vyrovná se spotřeba vznětovému motoru 2.0 TDI (6,5 l/100 km).

Solidní zůstatkové hodnoty, rozumné TCO a záruka 5 let

Protože Seat Tarraco má mnoho společného se Škodou Kodiaq a Volkswagenem Tiguan Allspace, podobné je to i s celkovými TCO. Náklady jsou v rámci sourozenců srovnatelné, v rámci konkurence reprezentují průměrné hodnoty.

Zůstatkové hodnoty tarraca jsou v daném segmentu lehce nadprůměrné. Je zajímavé, že plug-inu trh věří, protože mu společnost Eurotax oproti klasickým spalovacím motorům predikuje nejvyšší zůstatkovou hodnotu. Potěší také prodloužená záruka výrobce na 5 let nebo 100 000 km.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Seat Tarraco e-Hybrid 180 kW
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec zdvihového objemu 1395 cm3 (110 kW při 5000 1/min, 250 Nm) spojený s třífázovým synchronním elektromotorem (85 kW; 330 Nm) pohání přední kola. Souhrnný výkon pohonu je 180 kW při 5000–6000 1/min; 400 Nm při 1550–3500 1/min.  Samočinná šestistupňová převodovka DSG.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4735/1839/1658 mm, rozvor 2790 mm. Zavazadlový prostor 0,610 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1868/522 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2000/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 205 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 1,6–2,0 l/100 km. Emise CO2 37–46 g/km. Kapacita akumulátorů 13 kWh. 
CENA 1 124 900 Kč
SPOTŘEBA BENZINU V RÁMCI TESTU – JÍZDA S VYBITÝM AKUMULÁTOREM (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
7,3/6,1 5,7/7,9 7,4
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 49,22 %
150 000 3 roky 43,52 %
210 000 3 roky 37,82 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Mimořádně prostorný interiér Plug-in nenabízí pohon 4×4 ani 7místný interiér
Nadprůměrná výbava i u nejlevnější verze Absence dvojité podlahy – o 150 litrů menší zavazadlový prostor
Zůstatková hodnota, TCO  
Schopnost tahat přívěsy o hmotnosti 2 t  

 

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit