4. prosince 2025

Peugeot 508 po nedávné modernizaci stále drží krok s nejnovější konkurencí. Zapůjčenou verzi poháněl výkonnější hybridní pohon o výkonu 225 koní v nejvyšší výbavě GT, která vyjde na 1 230 000 korun. Akumulátor s kapacitou 12,4 kWh by měl vystačit na ujetí 40 km.

Peugeota vyzkoušel Petr Markuci ze společnosti Makam

Peugeot loni v únoru představil facelift řady 508. V nabídce zůstal jak elegantní liftback, tak praktičtější kombi ve dvou výbavách a dvou motorizacích. Poznávacím znakem faceliftovaného modelu je nová příď s esteticky povedenou maskou a novými světlomety, které disponují technologií Matrix LED a diodami pro denní svícení, kterému se u Peugeotu oficiálně říká lví drápy. „Francouzský design hraje na emoce. Je velmi povedený. Během testování jsem si všiml, že se za ním pootáčeli především muži,“ říká Petr Markuci. 

V interiéru se toho moc nezměnilo. Vylepšen byl přístrojový štít a také největší peugeot dostal nejmodernější infotainment i-Connect Advanced s navigací Tom Tom a hlasovým ovládáním.

Vnitřek je luxusně vybavený. Červené kožené čalounění mu vysloveně sluší. S ovládáním jsem neměl problém, protože vychází ze společného konceptu s Citroënem C5 Aircross, na který jsem zvyklý. Prostor vpředu je velkorysý, sedadlo řidiče je nastavitelné všemi možnými směry a obsahuje další ovladače pro nastavení pohodlí včetně možnosti prodloužení sedáku. Prostor pro sezení vzadu je také dostatečně velký, takže ani při své výšce 189 cm nemám obavy, že bych se tam nevešel. Také zavazadlový prostor objemu 530 litrů je více než dostatečný.

Modely 508 aktuálně pohání pouze plug- -in hybridní pohonná jednotka. Pokud vynecháme sportovní verzi PSE s pohonem 4×4 o výkonu 265 kW, můžete si vybrat ze dvou výkonových verzí s pohonem předních kol. Přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru vždy doplňuje elektromotor o výkonu 81 kW. U základní verze dosahuje spalovací motor výkonu 110 kW, v testované variantě 132 kW. To umožňuje kombinovaný výkon až 165 kW a točivý moment 360 Nm. Kombi s tímto pohonným ústrojím dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 8,0 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Jízda s tímto automobilem je velmi pohodová. V případě nutnosti se zároveň můžete spolehnout na velmi dobré zrychlení. Spotřeba benzinu se v hybridním režimu jízdy pohybovala mezi 4,5 až 5 l/100 km. V případě jízdy na elektrickou energii se naplnily předpoklady, automobil opravdu ujel deklarovaných 40 km.

Petr Markuci si jednou vyzkoušel nabíjení trakčního akumulátoru z běžné domácí zásuvky 230 V, které trvalo šest hodin, ale většinou nabíjel u wallboxů na sídlištních trafostanicích (PRE) nebo na nabíjecím stojanu nákupního střediska (ČEZ).

Ovládat nabíjení jsem se naučil okamžitě – není to nic složitého a měl jsem štěstí, až na jeden případ, že volné místo bylo vždy k dispozici. Vybitý akumulátor se v tomto případě dobíjel nejvýše dvě hodiny.“ A my jen dodejme, že testovací Peugeot 508 disponoval příplatkovou jednofázovou nabíječkou o výkonu 7,4 kW.

Rozšíření flotily o vozidlo s plug-in hybridní pohonnou jednotkou Petr Markuci nevylučuje: „Automobil s hybridním pohonem má v naší firmě větší šanci na uplatnění než čistě elektrický vůz. Jezdíváme dlouhé trasy, při kterých by zdržování s vyhledáváním nabíječky, která nemusí vždy ležet příznivě na trase, a pak samotný čas nabíjení nenaplňovaly naše potřeby.

O firemní flotile

Společnost Makam se zabývá dodáváním technologie na úpravu vody (pitné i užitkové) s pomocí přírodní energie. Firemní flotila disponuje SUV značek Citroën a Nissan, všechny zatím pohání spalovací motory na naftu nebo benzin. Při nákupu vozů využívá financování úvěrem.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit