V rámci rubriky Manažer testuje přijela čerstvá vlajková loď domác Škody. Nový Superb poháněl základní zážehový čtyřválec 1,5 TSI.

Škodu Superb testoval Jiří Slavíček ze společnosti Sanofi-Aventis
Škoda Auto začala nabízet čtvrtou a zřejmě i poslední generaci modelu Superb. Novinka má hodně společného s novým passatem, bude i nadále k dispozici jako liftback a kombi a vedle luxusního a velmi prostorného interiéru nabízí i nejmodernější technologie. Základem nabídky je přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI (110 kW) v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG. Ve výbavě Selection přijde na 975 tisíc korun.
„Na nového superba jsem byl zvědavý. V minulosti jsem jezdil se všemi generacemi, a tak si myslím, že mohu objektivně posoudit mezigenerační změny. Novinka je designově velice povedená. Úpravy karoserie na mě navíc působí sportovněji. Navíc sleduji zlepšení obtékání vzduchu a usuzuji tak i podle nižšího aerodynamického hluku. Interiér je velice elegantní, je skvěle dílensky zpracovaný a nabízí vysoce kvalitní materiály. Mám pocit, že sedím v autě prémiové značky. I nadále chválím prostornost interiéru a navýšení objemu zavazadlového prostoru, který má nyní téměř 700 litrů. Toto je zkrátka disciplína, která superbu vždy šla…“
S novou generací přišlo i inovativní ovládání některých funkcí. Protože jsou všechny modely nabízeny pouze se samočinnou převodovkou, přesunul se volič do pravé páčky pod volantem, v levé pak podobně jako u mercedesu najdeme ovládání stěračů a směrových světel. Novinkou je i trojice otočných ovladačů Smart dials pod 13palcovým dotykovým displejem infotainmentu.
„U škodovek se mi líbí, že ovládací prvky většiny modelů mají stejnou logiku. Jenže při prvním nasednutí do nového superbu jsem tentokrát marně hledal volič převodovky na středovém tunelu. Ale rychle se dá na tuto změnu zvyknout. Pro stírání jsem používal automatický režim, který fungoval dobře. S ovladači klimatizace je třeba strávit trochu více času a se změnami se seznámit. Jednoduché vypnutí klimatizace jedním kliknutím bohužel již možné není…“ říká Jiří Slavíček.
Novinka disponuje celou řadou „chytrých“ jízdních asistentů, pět jich je úplně nových. Jedná se o asistenta pro odbočování, průjezd křižovatkou, varování při vystupování z vozu, nouzového brzdění s detekcí chodce vzadu a také o tzv. antikolizního asistenta.

„Zpočátku mi přišlo, že do řízení zasahují až příliš agresivně a místy zhoršují plynulost jízdy zejména při změně jízdních pruhů na dálnici nebo při dojíždění pomalejších vozidel,“ říká Jíří Slavíček, ale zároveň dodává, že je lze individuálně nastavit a zvyknout si na ně.
Čtyřválec 1,5 TSI (110 kW, 250 Nm) s mildhybridní technologií představuje u nového superbu základ nabídky. Kombi s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,3 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 222 km/h a v kombinovaném cyklu má podle metodiky WLTP spotřebovat 5,3 litru benzinu na 100 km.
„Používám výkonově podobný vůz s motorem 2,0 TDI, a tak jsem byl velmi zvědavý na srovnání. Dynamika byla podobná, pro mě dostatečná, motor je navíc velmi tichý. Ale podle papírových hodnot by tato mildhybridní verze měla mít i obdobnou spotřebu. Ale zde se technologický zázrak nekonal. S dieselovým superbem jezdím dlouhodobě za 5,1 litru nafty, s mildhybridní motorizací jsem se pod 7 litrů benzinu nedostal. Jinak z jízdy samotné jsem byl nadšený. Změna tlumení oproti předchozí generaci přidala na stabilitě, vůz se chová velice jistě. Pouze přejezd příčných nerovností jsem čekal lepší. Zlepšení oproti předchozí generaci je znatelné a nový superb si v naší flotile v následujících letech určitě najde své místo.“
O společnosti
Společnost Sanofi-Aventis je součástí velké farmaceutické skupiny Sanofi, která má centrálu v Paříži a mimo jiné nabízí široké portfolio léků pro kardiovaskulární onemocnění, trombózu, onkologii, nemoci centrálního nervového systému, diabetologii a vakcíny. Na českém trhu působí od konce 90. let minulého století.




























