Zcela nové hybridní řešení dodává modelům Jeep Renegade 4xe a Jeep Compass 4xe další míru svobody a jejich schopnosti posouvá do další dimenze, což je základní filozofie značky Jeep ve smyslu elektrifikace.
Každý plug-in hybridní model Jeep ponese logo 4xe. Tyto modely budou nejúspornějšími vozy značky. Nová technologie nabídne pohon s nulovými emisemi a nová řada plug-in hybridních elektrických modelů se pochlubí skvělým dojezdem i snadným nabíjením.

4xe znamená také zodpovědnost a ohleduplnost k životnímu prostředí. Díky technologii plug-in hybridního pohonu dosahují emise CO2 v hybridním režimu méně než 50 g/km a současně se snižují i celkové náklady na vlastnictví.
Náročné výstupní testy
Světová premiéra elektrifikovaných SUV značky Jeep proběhla na ženevském autosalonu v roce 2019. Mezitím však probíhaly přípravy výrobních linek. Modely Jeep Renegade 4xe a Jeep Compass 4xe jsou vyráběny v továrně FCA Melfi v regionu Basilicata (Itálie), kde se od roku 2014 vyrábí model Jeep Renegade. Celý proces vývoje vrcholil na zkušebním polygonu v Arjeplogu ve švédském Laponsku. Vozidla absolvovala v rámci vývoje silniční testy v délce 3 800 kilometrů.

Zákazníci, kteří si tyto modely předobjednali na internetových stránkách získali možnost potvrdit svou objednávku a stát se prvními, kdo usednou za volant nejnovějších modelů Jeep 4xe. Na osmi trzích bylo shromážděno přes tisíc objednávek a internetové stránky navštívilo přes 100 000 zájemců. Příjem objednávek na modely Renegade 4xe a Compass 4xe byl pro evropské zákazníky (vybrané trhy) zahájen v červenci.
Decentní odlišení od běžných motorizací
Exteriér nových modelů Jeep 4xe si zachovává stejné stylistické prvky jako u modelů s tradičním spalovacím motorem, ale vyznačuje se modrým zbarvením loga „Jeep“ na přídi a log 4xe a Jeep na zadních výklopných dveřích. Modrý odstín zdobí rovněž boční štítky s označením Renegade a Compass. Nabíjecí zásuvka je pak umístěna na levé zadní straně vozu.

Specifická výbava modelů Jeep 4xe zahrnuje v kabině 7palcový TFT barevný displej a systém Uconnect NAV s 8.4“ dotykovou obrazovkou, funkcemi Apple CarPlay a Android Auto a digitálním rádiem DAB (v závislosti na trhu). Oba displeje zobrazují i řadu specifických informací souvisejících s elektrickou jízdou.
Modely 4xe jsou vybaveny novou šestistupňovou automatickou převodovkou, přepracovaným otočným ovladačem systému Selec-Terrain s režimy 4WD Lock, 4WD Low, Hill Descent Control pro aktivaci různých jízdních režimů – Auto, Snow, Mud & Sand, a Rock – včetně nového režimu Sport. Ten je určen pro zlepšení odezvy a přesnosti řízení a nabízen je exkluzivně u modelů Renegade a Compass 4xe. Výdechy ventilace, reproduktory a rámeček středové konzole zdobí u verzí Limited a S černé doplňky, zatímco u výbavy Trailhawk jsou tyto prvky vyvedeny v rubínově červeném odstínu.
Efektivní pohonné ústrojí
Jeep Renegade 4xe a Compass 4xe využívají zážehový přeplňovaný motor 1.3 a elektromotor u zadní nápravy, který je napájený baterií s výkonem 11,4 kWh. Baterie může být nabíjena během jízdy nebo prostřednictvím externí elektrické zásuvky pomocí účinné a praktické nabíjecí stanice easyWallbox, nebo ještě vyspělejší stanice Connected Wallbox, či u veřejných nabíjecích stanic.

Samotný spalovací zážehový přeplňovaný motor 1.3 poskytuje výkon 130 k nebo 180 k, zatímco elektromotor dodává 60 k. Celkový výkon tak dosahuje 190 k (verze Limited) nebo 240 k (verze Trailhawk a S). Pokud jde o točivý moment, elektromotor generuje 250 Nm, zatímco spalovací motor dodává 270 Nm. Kombinace spalovacího motoru a elektromotoru zajišťuje skvělý výkon a potěšení z jízdy: zrychlení z 0 na 100 km/h zabere přibližně 7,5 sekundy a nejvyšší rychlost dosahuje v ryze elektrickém režimu 130 km/h, v hybridním pak 200 km/h.
Během jízdy v terénu pak dvojice elektromotorů využívá tzv. Powerloop, což znamená, že trakce 4×4 je vždy připravena pro zvládnutí extrémních podmínek zcela bez starostí.
Tradičně široký výběr doplňků
Nové řady Jeep Renegade 4xe a Jeep Compass 4xe zahrnují tři stupně výbavy – Limited, S a Trailhawk. Ve všech případech jsou vozidla vybavena pohonem všech kol eAWD, šestistupňovou automatickou převodovkou a k dispozici jsou dvě výkonové úrovně: 190 k nebo 240 k.

K dispozici jsou i široké možnosti personalizace, které zahrnují 18 různých odstínů karoserie pro model Renegade a 22 odstínů pro model Compass. Oba modely se mohou pochlubit odstíny bílá Alpine, Glacier, šedá Granite Crystal, modrá Jetset, modrá Shade, šedá Sting, červená Colorado, černá Carbon a jednoduchá černá. Model Renegade nabízí 3 specifické odstíny: Bikini, oranžový Omaha (oba pro všechny stupně výbav vyjma výbavy S) a matně zelený (pouze pro verzi Trailhawk). Trojici exkluzivních odstínů nabízí také model Compass. Jedná se o třívrstvou slonovinovou barvu, modrý odstín Italia a zelený odstín Techno. U modelu Renegade 4xe lze volit z šesti různých kol, v případě modelu Compass 4xe ze sedmi.
Vysoká úroveň bezpečnosti
Pokud jde o bezpečnost, nové modely 4xe nabízejí nejvyspělejší systémy ADAS na trhu včetně full LED světlometů (standard nebo volitelně u modelu Renegade v závislosti na verzi), bi-xenonových světlometů (u modelu Compass), varování před čelním nárazem a sledování jízdních pruhů Plus, inteligentního rychlostního asistenta, rozpoznávání dopravního značení (pouze u modelu Renegade) a předních (volitelně u modelu Compass) a zadních parkovacích senzorů. Volitelné bezpečnostní prvky zahrnují monitoring mrtvého úhlu, zadní parkovací kameru ParkView s dynamickým naváděním, automatický parkovací asistent a bezklíčový vstup a startování. Jeep Renegade 4xe nabízí ve standardu také systém detekce únavy řidiče, který se u modelu Jeep objevuje vůbec poprvé.
Baterie nemají vliv na využitelnost zavazadelníku
Architektura pohonného ústrojí poskytuje v podstatě dvě vozidla v jednom: bateriové elektrické vozidlo využívající elektromotor a vysokonapěťovou lithium-ion baterii u zadní nápravy a konvenční vozidlo se spalovacím motorem umístěným nad přední nápravou.
Lithium-ion bateriový paket s kapacitou 11,4 kWh a napětím 400 V je umístěný pod druhou řadou sedadel, kde je dokonale chráněn před vnějšími vlivy. Paket je uzavřený v ocelovém boxu a je vybavený topným a chladicím okruhem, který baterii udržuje v optimální teplotě, což zaručuje její maximální účinnost.

Významným prvkem architektury pohonu modelů Jeep 4xe je umístění malého nabíjecího modulu do zavazadlového prostoru a elektromotoru pod podlahu, což znamená, že kapacita zavazadlového prostoru není nijak narušena a je prakticky totožná s verzemi se spalovacím motorem (330 litrů u modelu Renegade a 420 litrů u modelu Compass – se sedadly v napřímené poloze). Současně byla zachována dvojitá funkce zavazadlového prostoru se zvýšenou ložnou plochou a kapacita pod ní. To znamená, že rezervní kolo může být umístěno pod zavazadlovým prostorem u obou modelů 4xe.
Režimy elektrické jízdy
Systém nabízí tři provozní režimy – Hybrid, Electric a E-save. Požadovaný režim lze aktivovat prostřednictvím přepínače před řadicí pákou. Ve všech jízdních režimech dochází k rekuperaci energie během pasivních fází jízdy (zpomalování nebo lehké brzdění). Renegade a Compass 4xe přechází do hybridního režimu po dosažení minimální úrovně nabití baterie bez ohledu na zvolený režim.

“Hybrid” představuje výchozí režim, který se zvolí po nastartování vozidla. Navržen je pro běžnou jízdu a přináší dokonalou rovnováhu mezi výkonem a spotřebou paliva. “Electric” je režim, který poskytuje ryze elektrickou jízdu s dojezdem přibližně 50 kilometrů a s nulovými emisemi. Nejvyšší rychlost dosahuje 130 km/h. “E-Save” představuje režim pro udržování baterie nebo pro její dobíjení během jízdy pomocí spalovacího motoru.
Režim eCoasting
Tento režim zasahuje místo tradičního brzdění motorem po uvolnění plynového pedálu. Když je uvolněný i brzdový pedál, dochází během zpomalování k rekuperaci energie. Funkci lze dále rozlišit prostřednictvím tlačítka na středovém tunelu za řadicí pákou.

Poté, co řidič aktivuje funkci Aggressive, dojde k výraznější kalibraci regenerativního brzdění, dokud řidič nesešlápne plynový pedál. Tato funkce snižuje rychlost výrazněji než standardní regenerativní brzdění a generuje také více elektrické energie, která se přenáší do baterie.
Hybridní síla v terénu
Dobře známé schopnosti v terénu Jeep zajišťuje systém Jeep Active Drive Low, který je součástí všech výbav modelů Renegade a Compass 4xe. Nová plug-in hybridní technologie dále zlepšuje terénní schopnosti obou modelů a kombinace obou motorů vede k většímu točivému momentu. Například, model Trailhawk 4xe, tedy speciální offroadová výbava s celkovým výkonem 240 k se může proti dieselové verzi Trailhawk s motorem o výkonu 170 k pochlubit o 50 % větším točivým momentem. Díky technologii 4xe není pohon zajišťovaný hnacím hřídelem, ale specifickým elektromotorem, což umožňuje řídit točivý moment na obou nápravách zcela nezávisle a účinněji než u mechanického systému. Trakce je na zadní nápravě poskytovaná v případě potřeby okamžitě.

Pohon Jeep Active Drive Low se aktivuje prostřednictvím kontroly trakce Jeep Selec-Terrain s až pěti režimy (Auto, Sport, Sních, Písek/Bahno, Kameny). Systém Selec-Terrain zahrnuje také funkci Hill Descent Control pro špičkové offroadové schopnosti. Prostřednictvím systému Selec-Terrain může řidič zvolit ideální režim pro zvládnutí jakéhokoliv terénu.
Veškeré vysokonapěťové součásti včetně řídicího modulu a kabeláže mezi bateriovou sadou a elektromotory jsou plně vodotěsně. Všechny verze modelů Renegade a Compass 4xe se tak mohou pochlubit brodivostí až 40 cm, specifická verze Trailhawk s logem Trail Rated pak dokonce 50 cm (pouze u modelu Compass). Verze Trailhawk jsou rovněž vybavené ocelovými ochrannými kryty, které chrání důležité komponenty podvozku při jízdě v náročném terénu.

K dispozici je rovněž specifická výbava, která vede k bezkonkurenčním offroadovým parametrům v kategorii. V případě modelu Renegade Trailhawk činí nájezdový úhel 28 stupňů, úhel sjezdu 18 stupňů a světlá výška 20,1 cm. Compass Trailhawk se může pochlubit nájezdovým úhlem 30,4 stupňů, úhlem sjezdu 33,3 stupňů, přechodovým úhlem 20,9 stupňů a světlou výškou 21,3 cm. Modely Trailhawk využívají rovněž větší kola, v případě modelu Compass se jedná o rozměr 235/60R17 M+S w/Snow Flake, u modelu Renegade pak 235/55R17 M+S w/Snow Flake.
Aplikace GO 4xe LIVE
Pro uvedení nových modelů 4xe vytvořila skupina FCA systém služeb, jejichž cílem je přenést zákazníky do světa elektrifikovaných vozidel a podpořit je při výběru samotného modelu. Prvním příkladem uživatelské je nová aplikace Jeep GO 4xe LIVE, která poskytuje digitální dojem z plug-in hybridního vozidla. Aplikace umožňuje navázat první kontakt s novými technologiemi elektrifikace a objevit výhody přechodu na hybridní pohon. GO 4xe simuluje použití SUV Jeep 4xe, i když je řidič za volantem konvenčního vozidla. Na základě stylu jízdy a řidičských návyků vypočítává spotřebu energie v reálném čase, ujetou vzdálenost a dopad na životní prostředí, aby demonstroval úsporu dosažitelnou hybridním vozidlem.
Palubní konektivita a obsáhlé balíčky služeb
Jeep Renegade a Compass 4xe jsou vybaveny novými službami Uconnect se specifickými funkcemi pro elektrifikovanou jízdu a pokročilou palubní i mimopalubní konektivitou – My Assistant, My Car, My Remote, My Navigation a My eCharge.

Nové služby Uconnect Services poskytují přístup k řadě funkcí prostřednictvím různých kontaktních bodů, včetně mobilní aplikace My Uconnect, chytrých hodinek, internetových stránek, tlačítek na stropní konzoli vozidla a rádia. K dispozici jsou v okamžiku uvedení vozidel na trh, a to u všech stupňů výbavy v kombinaci s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou.
My Assistant je systém, který spojuje zákazníka s operačním střediskem v případě nouze a současně odesílá i pozici vozidla pro rychlé vyřešení problému. Zákazníci obdrží každý měsíc email se zprávou shrnující stav vozidla.
My Car umožňuje řidiči sledovat kondici vozidla, kontrolovat důležité informace, jako jsou stav nabití baterie, hladina paliva, tlak v pneumatikách či servisní prohlídky.
My Remote lze použít pro naplánování nabíjení z mobilní aplikace podle nejvýhodnějšího tarifu, preferovaných časů a dnů, dále pro nalezení polohy vozidla, zamčení a odemčení dveří, zapnutí světel, naprogramování klimatizace, kontrolu klíčových parametrů, jako jsou rychlost a oblast výskytu vozidla (pokud nejsou dodržené předvolené parametry obdrží majitel vozidla upozornění).
My Navigation (k dispozici pouze pro systém Uconnect 8.4“ NAV) lze použít pro kontrolu dopravní situace, počasí a rychlostních radarů na trase. Službu lze využít i pro vyhledávání zajímavých míst a prohlížení nabíjecích stanic v blízkosti vozidla v mobilní aplikaci My Uconnect a v systému Uconnect 8,4“ NAV včetně grafické identifikace těch, kterých lze dosáhnout s aktuálním stavem baterie (služba dynamického mapování dojezdu). A nakonec je zde funkce Send & Go kterou lze využít pro odeslání cílové destinace do navigačního systému vozidla z chytrého telefonu pomocí mobilní aplikace.
Služby My eCharge lze využít k rychlé identifikaci nejbližší veřejné nabíjecí stanice, ke kontrole její dostupnosti, zahájení procesu nabíjení a k zaplacení. Může být využitá také k nastavení a ovládání soukromých nabíjecích stanic.
Nabídku služeb My Uconnect doplňuje balíček služeb na přání. Mezi tyto služby patří My Wi-Fi, My Theft Assistance a My Fleet Manager.
My Wi-Fi představuje skutečný přístupový bod Wi-Fi, ke kterému se může připojit současně až osm elektronických zařízení.
My Theft Assistance neprodleně upozorní zákazníka v případě odcizení vozidla. Jakmile je krádež potvrzena policejní zprávou, operační středisko poskytne podporu pro nalezení vozidla.
My Fleet Manager je kompletní a inovativní internetový portál věnovaný správě malých flotil s jednoduchým a uživatelsky vstřícným rozhraním s plnými funkcemi vzdáleného přístupu.
Tím ale výhody služeb Uconnect Services nekončí. Zákazníci získají exkluzivní výhody plynoucí z partnerství s předními společnostmi v oboru, jako jsou promoakce související s nejnovějším pojištěním vozidel Pay-As-You-Drive a Pay-How-You-Drive a telematickými údaji vozidla.




























