20. května 2024
Nepřehlédněte, Novinky

Mercedes-Benz Třídy E hýčká posádku při jízdě a ochrání se před vandaly

>Redakce Redakce
05 června, 2020


Dynamizace společně se zvýšením hodnoty Třídy E je patrná z optimalizované nabídky modelových variant. Již základní verze disponuje nyní sportovním exteriérem Avantgarde Line. Základní verze Třídy E tak má poprvé centrální hvězdu na přídi. K svěžímu vzhledu přispívá nová příď s vyšším podílem chromovaných prvků. Line Avantgarde má nově navrženou masku chladiče se dvěma chromovanými lamelami a leskle černými svislými příčkami. 

Ještě sportovnější dojem zanechává AMG Line s novým nárazníkem ve stylu modelů AMG Performance. Verze Avantgarde, AMG Line a All-Terrain mají navíc kapotu motoru s podélnými vybouleními. Třída E je standardně vybavena světlomety LED. Světlomety MULTIBEAM LED včetně dálkových světel ULTRA RANGE jsou k dispozici jako výbava na přání.

Designéři modernizovali rovněž zadní partii sedanu, a to novým nárazníkem, dvoudílnými svítilnami a novým víkem zavazadlového prostoru. U všech verzí byl nově navržen design vnitřních částí zadních svítilen.

All-Terrain ještě více připomíná modely SUV. Specifické díly verze All-Terrain, jakými jsou maska chladiče nebo vizuální ochranný panel spodní části vozu, mají nyní navíc leskle chromovanou povrchovou úpravu místo dosavadního odstínu stříbrná Shadow.

 

Stříbrná Hightech, metalická šedá Graphit a stříbrná Mojave jsou označení tří nových barev karoserie, jež byly v rámci modernizace zařazeny do nabídky pro Třídu E. Také nabídka kol byla rozšířena, mimo jiné o aerodynamická kola, která navíc přispívají k úspoře paliva, a tím i k trvalé udržitelnosti.

Lepší materiály i nové barvy interiéru

Kvalitu interiéru posouvají na ještě vyšší úroveň nové barvy a materiály. Mezi ně patří nové kombinace barev šedá Magma/šedá Neva (Avantgarde), černá/ořechově hnědá (Exclusive) a šedá Magma/béžová Macchiato (Exclusive), jakož i ozdobné obložení ze stříbrného jasanového dřeva s otevřenými póry, z kořenového dřeva ořešáku fondente nebo kartáčovaného či broušeného hliníku.

Sedadla kombinují pro značku Mercedes-Benz typický komfort pro cestování na dlouhé vzdálenosti s avantgardním designem. Mimořádně komfortní je adaptivní nastavování sedadla řidiče. Po zadání tělesné velikosti na multimediálním displeji nebo prostřednictvím „Mercedes me“ se sedadlo automaticky přesune do zpravidla vhodné polohy, kterou si řidič už jen jemně doladí. Zákazníci mají na výběr mnoho kombinací materiálů od tkaniny přes umělou kůži ARTICO a kůži s raženými reliéfními motivy až po kůži Nappa s kosočtvercovým prošíváním.

Relaxujte v koloně i při parkování

Nová Třída E je vybavena nejnovější generací asistenčních systémů Mercedes-Benz pro kooperativní podporu řidiče. Sedany a kombi dokážou díky tomu vyřešit i situace, v nichž řidič nereaguje. Funkci rozpoznávání držení volantu zajišťují nyní kapacitní senzory, což zvyšuje komfort ovládání při částečně automatizované jízdě. K tomu, aby řidič signalizoval asistenčním systémům, že má Třídu E i nadále pod kontrolou, postačuje, aby se volantu jen dotýkal.

Třída E je standardně vybavena aktivním brzdovým asistentem, který dokáže v mnoha situacích zabránit autonomním brzděním kolizi, nebo alespoň zmírnit její intenzitu. Na přání lze paket asistenčních systémů rozšířit o několik funkcí Intelligent Drive. Mezi ně patří aktivní asistent pro dodržování rychlostních limitů, který reaguje na změny omezení rychlosti jízdy pomocí mapových podkladů a informací od asistenta pro rozpoznávání dopravních značek. Součástí systému je rovněž přizpůsobování rychlosti jízdy v závislosti na projížděné trase, například před zatáčkami, kruhovými objezdy, mýtnými bránami, křižovatkami ve tvaru T nebo před odbočováním či sjezdy z dálnic a rychlostních silnic. Ke své funkci využívá také aktuální dopravní zpravodajství a překážky dokáže předvídat.

V dopravní zácpě na dálnici může pak aktivní asistent pro jízdu v dopravní koloně při rozpoznaném značení jízdního pruhu dalekosáhle a s vysokou dostupností převzít úkol udržování vozidla v jízdním pruhu a bezpečné vzdálenosti od vozidla vpředu při jízdě rychlostí až cca 60 km/h. Vozidlo se dokáže znovu automaticky rozjet, pokud neuplyne více než jedna minuta od zastavení. Aktivní asistent řízení podporuje řidiče na víceproudých silnicích funkcí pro vytvoření uličky pro záchranáře, díky níž je vozidlo udržováno u okraje jízdního pruhu.

Rozšířenou ochranu cestujících nabízí aktivní asistent pro sledování slepého úhlu s upozorňováním na nebezpečí při vystupování. Systém dokáže reagovat na vozidla ve slepém úhlu a kritické oblasti aktivním brzdovým zásahem. Nyní kromě toho může cestujícím ve stojícím vozidle před vystupováním signalizovat vizuální výstrahou na vnějším zpětném zrcátku, že se v kritické oblasti přibližuje vozidlo nebo jízdní kolo. Jakmile cestující v tomto okamžiku zatáhne za kliku dveří, zazní navíc akustické upozornění a dekorační osvětlení na dveřích začne svítit přerušovaným červeným světlem. Systém rozpoznává účastníky silničního provozu, kteří projíždějí kolem vozidla rychlostí více než 7 km/h. Funkce je k dispozici u stojícího vozidla až tři minuty po vypnutí zapalování.

Aktivní parkovací asistent se systémem PARKTRONIC a 360° kamerovým systémem umožňuje automatické zaparkování vozu i vyjetí z parkovacího místa. Systém usnadňuje vyhledání a výběr vhodného parkovacího místa, jakož i zaparkování vozu a vyjetí z parkovacího místa (pokud bylo vozidlo zaparkováno automaticky), a to na podélná a příčná parkovací místa nebo do garáží. Nová Třída E je poprvé také schopna rozpoznávat a používat parkovací prostory, které jsou na větších parkovištích vyznačeny pouze jako plochy. Kamerový systém s rozsahem snímání 360° přenáší na multimediální displej ještě věrnější obraz včetně rozšířeného zorného úhlu po stranách. Systém může při vyjíždění z parkovacího místa upozorňovat řidiče na vozidla přijíždějící ze stran a v případě rizika brzdit.


Nové dimenze komfortu na palubě


Modernizovaná Třída E obdržela zcela nově navržený volant, který se dodává ve třech verzích: s kůží obšitým věncem, s kombinací dřeva a kůže nebo v supersportovní variantě. Tlačítka s dotykovým ovládáním používají nyní kapacitní senzory místo dosavadního optického fyzikálního principu. Od mechaniky bylo upuštěno, navíc jsou tyto dotykové plochy méně
náchylné k ulpívání otisků prstů.

V nové Třídě E nalézá uplatnění nejnovější generace multimediálního systému MBUX. Jeho standardní součástí jsou dva displeje s úhlopříčkou 10,25 palce/26 cm, jejichž umístěním vedle sebe byl vytvořen vzhled širokoúhlého displeje. Na přání se dodávají dva displeje s úhlopříčkou 12,3 palce/31,2 cm. Na velkých displejích s vysokým rozlišením jsou snadno čitelné ukazatele sdruženého panelu přístrojů a multimediálního displeje. 

Mezi další silné stránky patří standardní dotykové ovládání na multimediálním displeji a zobrazování navigačních pokynů technologií rozšířené reality při aktivní funkci navigace. Videoobraz okolí je přitom doplňován přínosnými navigačními informacemi. Přímo do obrazu na multimediálním displeji jsou například automaticky přidávány šipky ukazující směr jízdy nebo číselné označení objektů. Systém podporuje řidiče také na semaforech. Pokud Třída E stojí zcela vpředu, zobrazuje se řidiči na displeji aktuální barva na semaforech. Tato nová funkce řidiče účinně podporuje především při špatném výhledu na zařízení s dopravní signalizací.

Na přání dodávaný interiérový asistent MBUX umožňuje intuitivní, přirozené ovládání různých komfortních systémů a funkcí MBUX také na základě rozpoznávání pohybu. Jakmile se přiblíží ruka k dotykovému displeji nebo dotykové ploše na středové konzole, změní se zobrazování na multimediálním displeji a dojde například ke zvýraznění některých prvků.
Další novinkou ve Třídě E je kinetika sedadel ENERGIZING, která za jízdy podporuje drobnými pohyby sedáku a opěradla žádoucí změny v držení těla při sezení.U hybridních verzí s možností vnějšího nabíjení je nabízen program „PowerNap“ (krátký spánek), který je smyslupný např. během přestávky k odpočinku u motorestu nebo při nabíjení akumulátorů na cestách. Tento program má tři fáze – usínání, spaní, probouzení – a může zvýšit výkonnost řidiče a dodat mu novou energii.

Osobní strážce před vandalismem


Pod označením URBAN GUARD zavádí Mercedes-Benz novou komplexní kategorii produktů a prvků výbavy na přání pro všechny modelové řady. Do této nabídky jsou zařazeny všechny již existující i budoucí produkty a služby pro ochranu vozidla před vandalismem a kriminalitou. 

 

Od poloviny roku 2020 jsou plánovány pakety Ochrana vozidla URBAN GUARD a Ochrana vozidla URBAN GUARD Plus. Některé produkty URBAN GUARD budou k dispozici také prostřednictvím internetového obchodu Mercedes me, a bude je možné aktivovat dodatečně.

Oba pakety Ochrana vozidla URBAN GUARD a Ochrana vozidla URBAN GUARD Plus umožňují v kombinaci se službami Mercedes me komplexní monitorování zaparkovaného vozidla. URBAN GUARD zahrnuje poplašné zařízení proti vloupání a odcizení, ochranu proti odtažení s vizuálním i akustickým upozorňováním při rozpoznaném přemístění vozidla, poplašnou sirénu, zabezpečení vnitřního prostoru (aktivuje se při pohybech v interiéru) a přípravu pro rozpoznávání odcizení vozidla a kolizí při parkování. Senzory vozidla přitom zaznamenají, že někdo do zaparkovaného a uzamčeného vozidla narazil nebo je odtahováno – nebo že se někdo pokouší do vozidla vloupat. Řidič je při aktivované službě informován prostřednictvím aplikace Mercedes me App. V zaslané prioritní zprávě se například dozví, jaká část vozidla byla jiným parkujícím vozidlem poškozena a v jaké intenzitě. Jakmile je motor vozidla znovu spuštěn, objeví se tato informace navíc jednorázově na multimediálním displeji.
Ochrana vozidla

URBAN GUARD Plus dokáže kromě toho stanovit polohu odcizeného vozidla. Odcizené vozidlo přitom může být zajištěno i v případě, že zloděj deaktivuje funkci určování polohy. Celý proces probíhá v součinnosti s policií.


Inovace elektrifikovaného pohonu

Sedm verzí je k dispozici s externě nabíjitelným hybridním pohonem (se vznětovými i zážehovými motory, sedany i kombi, s pohonem zadních nebo všech kol). Nabídka hospodárných a výkonných motorů s nízkými emisemi bude zahrnovat rozsah výkonů od 115 kW do 270 kW u zážehových jednotek, motory na naftu poskytují nejvyšší výkon v rozsahu od 118 kW do 243 kW.

Portfolio motorů poprvé rozšíří zážehový čtyřválec s ISG (integrovaný spouštěč a generátor) druhé generace s dodatečným výkonem až 15 kW a točivým momentem 180 N.m. Verze s tímto agregátem budou vybaveny 48V elektrickou sítí. Tento zážehový motor je velmi hospodárný díky rekuperaci a možnosti setrvačné jízdy s vypnutým motorem.

Systémem ISG disponuje i poprvé pro Třídu E nabízený řadový zážehový šestiválec (M 256). Nabídku motorů završuje vznětový šestiválec (OM 656). U tohoto motoru a čtyřválcové verze (OM 654) byl rozšířen systém dodatečného čištění výfukových plynů.

Také převodovka 9G-TRONIC byla zdokonalena pro použití druhé generace zařízení ISG a v prvním kroku nalezne uplatnění se čtyřválcem. Elektromotor, výkonová elektronika a chladič převodovkového oleje byly přemístěny do převodovky, resp. jsou k ní připevněny. Dosud nezbytné kabely a potrubí byly eliminovány, takže celá konstrukce je kompaktnější a lehčí. Díky tomu lze převodovku snadno kombinovat s různými spalovacími motory. Navíc byla zvýšena účinnost převodovky. Kromě zvýšeného výpočetního výkonu se dramaticky snížil počet elektrických rozhraní a hmotnost systému řízení převodovky klesla o 30 procent.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit