Nepřehlédněte, Novinky

Nový Mercedes-Benz Třídy S je komplexním sluhou pečujícím o vaše zdraví

>Mario Rychtera Mario Rychtera
04 září, 2020

Novou Třídu S lze prožívat všemi smysly – zrakem, hmatem, sluchem a čichem. Tento model současně přináší nepřeberné množství inovací, například v oblastech asistence, bezpečnosti a interakce. Mercedes-Benz formuje novou generaci modernější a individuálnější mobility pomocí inovací, u nichž se vše točí kolem člověka. Nová Třída S je díky digitalizaci automobilem, který vnímavě reaguje na potřeby a přání řidiče a cestujících.

Třída S patří se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx od 0,229 mezi vozidla s absolutně nejlepší aerodynamikou, a to obzvláště v segmentu luxusních sedanů. Přestože se čelní plocha (A) nové Třídy S mírně zvětšila na 2,5 m², podařilo se aerodynamický odpor vzduchu v porovnání s předchůdcem snížit. Součin cx krát A činí 0,56 m², a je tak o 200 cm² menší než u předchůdce po jeho poslední modernizaci. Aerodynamická opatření na karoserii, spodní části vozidla a vnějších dílech karoserie umožňují výborné výsledky v aerodynamickém tunelu i reálném provozu. Již v rané fázi vývoje byly realizovány rozsáhlé simulace proudění na vysokovýkonných počítačových clusterech.

Třída S přichází s významným pokrokem rovněž v oblasti aeroakustiky. Již předchozí generace nabízela v interiéru velmi vysokou úroveň akustického komfortu. Nový model je ještě tišší.

Pohybové vnímání posádky

V nové Třídě S přichází poprvé na trh druhá generace systému MBUX . Další milník ve vývoji rozhraní mezi řidičem, cestujícími a vozidlem zahrnuje až pět displejů, zčásti s technologií OLED. Nový displej 3D pro řidiče poprvé umožní po stisknutí tlačítka prostorové vnímání zobrazení s opravdovým dojmem hloubky díky sledování očí. Pozoruhodný je rovněž obzvlášť velký průhledový displej s rozšířenou realitou. Při aktivní navigační funkci jsou na vozovku virtuálně a precizně promítány např. animované šipky pro odbočování.

Interiérový asistent MBUX rozpoznává různé záměry řidiče v oblasti ovládání pomocí kamer na stropní ovládací jednotce a algoritmů se schopností učit se. Systém přitom interpretuje směr otočení hlavy, pohyby rukou a řeč těla, na což reaguje aktivací příslušných funkcí vozidla. Pokud se řidič podívá například přes rameno dozadu směrem k zadnímu oknu, interiérový asistent MBUX automaticky otevře sluneční roletu před zadním oknem. Řidič je také před zahájením jízdy upozorněn na dětskou sedačku na sedadle spolujezdce vpředu, která není zajištěna bezpečnostním pásem. Přítomnost dětské sedačky na sedadle rozpoznává kamera.

Díky funkci MBUX Smart Home bude Třída S ovládací centrálou také pro domácnost. Mobilní inteligence totiž umožňuje nejvyšší komfort ovládání na dálku. Domov mnoha lidí je stále inteligentnější. A tak může jejich domov komunikovat s vozem v rámci funkce „Smart Home“ prostřednictvím WLAN a senzorů. Na dálku lze sledovat a ovládat teplotu a osvětlení, žaluzie nebo elektrické přístroje. Senzory pohybu a kontakty na oknech informují o vyžádané nebo nevyžádané návštěvě.

Aktualizace softwaru více než 50 elektronických komponentů nové Třídy S může probíhat prostřednictvím bezdrátového přenosu (over-the-air – OTA). Tato možnost se týká kompletního informačního a zábavního systému MBUX, displeje řidiče, asistenčních systémů a osvětlovacích systémů Multibeam LED a Digital Light.

Prostor pro relaxaci i práci

V interiéru Třídy S dosahuje moderní luxus nové úrovně. Designéři v něm vytvořili příjemnou atmosféru s charakterem luxusního salonu, která se vyznačuje elegancí, vysokou kvalitou a lehkostí. Přístrojová deska je dominantou díky svému novému celkovému řešení, modernímu uspořádání ploch a ergonomickému rozmístění displejů. Pro příjemné cestování toho však bylo uděláno ještě více. Třída S se stará o blaho cestujících vysokou úrovní jízdního a akustického komfortu a rozsáhlou nabídkou programů Energizing Comfort. Cestující udrží v dobré kondici také účinná filtrace vzduchu, jejíž vyšší výkonnost signalizuje nové označení Energizing Air Control.

Revoluční technologie světlometů Digital Light (výbava na přání) umožňuje zcela nové funkce, například promítání pomocných značení nebo výstražných symbolů na vozovku.

Sedadla hrají klíčovou roli

Kromě až pěti displejů patří mezi dominanty interiéru také velké plochy ozdobného obložení na přístrojové desce a vzadu (u varianty s komfortními sedadly). Ozdobné obložení obklopuje cestující, a umocňuje tak pocit útulnosti. Mimořádně atraktivní verzí ozdobného obložení je dřevěné obložení s otevřenými póry, do něhož jsou vloženy jemné intarzie z ušlechtile opracovaného hliníku. Novým stylistickým prvkem jsou čtyři nízké centrální ventilační otvory s horizontálně umístěnými ovládacími prvky. 

K pohodlí při sezení v sedadlech vpředu dopomáhá až 19 elektromotorů. Tento počet jasně poukazuje na komplexnost techniky, jíž jsou tato sedadla vybavena. Všechna sedadla nabízená pro Třídu S jsou oceněna početí AGR.

V nové Třídě S je k dispozici deset různých masážních programů. Masážní funkce používá vibrační elektromotory. Uvolňující efekt masáže může být umocněn působením tepla, podobně jako u masáže zahřátými lávovými kameny. Za tím účelem je vyhřívání sedadel kombinováno s nafukovacími vzduchovými komorami aktivních všestranně nastavitelných sedadel. 

Pět různých variant zadních sedadel umožňuje nakonfigurovat zadní část interiéru Třídy S jako pracovní prostor nebo odpočinkovou zónu. Novinkou je vyhřívaný přídavný polštář pro opěrku hlavy, který je k dispozici pro obě elektricky nastavitelná sedadla vzadu. Možnosti nastavování polohy sedadla spolujezdce vpředu v konfiguraci pro cestování s řidičem a za ním umístěného sedadla s funkcí lůžkové úpravy byly v mnoha ohledech významně rozšířeny.

Palubní wellness

Systém Energizing Comfort je založen na komplexním přístupu „Fit & Healthy“. Cestující je po stisknutí tlačítka nebo po hlasovém povelu vtažen do světa nevšedních zážitků díky kombinaci různých komfortních systémů. Současně se v interiéru vytvoří vhodná atmosféra – například osvěžující při monotónní jízdě nebo uvolňující při zvýšené hladině stresu.  Energizing Coach dokonce na základě informací o vozidle a jízdě navrhuje vhodný program pro udržování vitality nebo dobré kondice. Pokud navíc řidič používá příslušná zařízení (chytré hodinky apod.), využívá inteligentní algoritmus také jejich informace, například o kvalitě spánku nebo úrovni stresu.

Mercedes-Benz pro novou Třídu S zásadně zdokonalil ovládání komfortních funkcí Energizing. Jeho součástí jsou inovace, jakými jsou masážní funkce na základě vibračních elektromotorů pod sedacími plochami sedadel nebo použití nízkofrekvenčních převodníků u audiosystému Burmester High-End 4D Surround Sound. Cestující budou díky tomu ještě intenzivněji vnímat hluboké tóny. Přímý přenos nízkofrekvenčního zvuku do sedadel doplňuje trojrozměrné zážitky z poslechu o další úroveň – zvuk ve formátu 4D, inspirovaný masážemi v rámci zvukové terapie. Pro každé sedadlo lze individuálně nastavit intenzitu vnímaného zvuku. Poslech hudby se zřetelným vnímáním akustického tlaku celým tělem vyvolává ještě silnější emoce. Do opěradel každého sedadla jsou navíc integrovány dva nízkofrekvenční převodníky.

Pravděpodobně od druhé poloviny roku 2021 bude Třída S s novým systémem Drive Pilot (výbava na přání) schopna vysoce automatizované jízdy na vhodných dálničních úsecích v Německu, a to ve velmi hustém provozu nebo v popojíždějících dopravních kolonách. Řidiči je tím usnadněna práce natolik, že se může věnovat dokonce i vedlejším činnostem, například surfování na internetu nebo vyřizování elektronické pošty ve své pojízdné kanceláři. Vozidlo tak řidiči „daruje“ drahocenný čas.

Inteligentní podvozek chrání posádku

Inovativní podvozkové systémy zajišťují pozoruhodné zážitky z jízdy v nové Třídě S. Řízení zadních kol (výbava na přání) s úhlem natočení kol až o 10° posouvá ovladatelnost ve městě na úroveň kompaktního vozu. Například průměr otáčení Třídy S s dlouhým rozvorem a pohonem všech kol se díky řízení zadních kol zmenší o 1,9 metru na 10,9 metru.

Na přání dodávaný zcela aktivní podvozek E-Active Body Control na základě 48V elektrické sítě nabízí jedinečnou syntézu komfortu a agility a kromě toho také dodatečnou ochranu při bočním nárazu. Standardně se dodává vzduchové odpružení Airmatic s plynule nastavitelnými tlumiči ADS+. Intenzivní síťové propojení všech podvozkových a regulačních systémů přináší nejvyšší míru stability a bezpečnosti. Mercedes-Benz nyní rozšiřuje opatření ve fázi před nehodou o novou funkci systému Pre-Safe Impuls Seite. Při hrozbě bočního nárazu může být karoserie během několika desetin sekundy zdvihnuta až o 80 milimetrů prostřednictvím podvozku E-Active Body Control.

Struktury dveří nejsou díky tomu vystaveny tak velkému zatížení, protože boční prahy ve vyšší poloze pohltí větší část nárazové energie. Tím se zmenší deformace prostoru pro cestující a síly působící na cestující. Nebezpečí bočního nárazu rozpoznávají radarové senzory.

Efektivní elektrifikované pohony

Nabídka motorů pro novou Třídu S začíná řadovými šestiválci na benzin nebo naftu v různých výkonových stupních. Brzy po uvedení Třídy S na trh bude k dispozici také motor V8 s integrovaným zařízením ISG (Integrated Starter-Generator) s funkcí spouštěče a generátoru a 48V elektrickou sítí. V roce 2021 bude následovat verze Plug-in-Hybrid s externě nabíjitelným hybridním pohonem, který umožní dojezd cca 100 kilometrů při použití výhradně elektrického pohonu.

Tabulka motorizací v době uvedení na trh

Spotřeba paliva dle metodiky WLTP

 

 

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit