Novinky

Alfa Romeo Giulia a Stelvio procházejí modernizací. Designově přebírají ducha Tonale a přidávají nové technologie

>Redakce Redakce
07 listopadu, 2022

Alfa Romeo představuje modernizované modely Giulia a Stelvio. Jsou svůdnější a modernější díky stylistickým změnám na přední části. Díky tomu vytvářejí dokonalou rodinnou spřízněnost s novou řadou Tonale. Nové modely Giulia a Stelvio budou k dispozici od února 2023.  

Přední mřížka chladiče s logem Alfa Romeo a spodní mřížka dvou hlavních přívodů vzduchu dostaly jedinečnou povrchovou úpravu, která slavnému prvku Trilobo poskytuje novou interpretaci. Hlavní novinkou přední části jsou ovšem světlomety. Od této chvíle se u obou modelů objevují světlomety „3+3“ s novou adaptivní full-LED matrixovou technologií a dynamickými směrovkami. 

Systém „Adaptive Front Lighting System“  nastavuje potkávací světla v závislosti na rychlosti a jízdních podmínkách. Technologie „Glare-Free High Beam Segmented Technology“ za špatných světelných podmínek automaticky detekuje oba směry provozu, aby nedocházelo k oslňování ostatních vozidel. Funkce „Welcome and Goodbye“ pak zapíná světlomety pokaždé, když řidič zavře nebo otevře vůz. Modernizací prošla také zadní LED koncová světla. Nová Giulia má koncová světla s průhlednou povrchovou úpravou, zatímco u modelu Stelvio jsou světla v kouřovém provedení s leskle černou úpravou.

Nově s digitálním panelem

Nejvýznamnější novinkou je přístrojový panel s historickým „teleskopickým“ designem. Ten zahrnuje nový, zcela digitální 12,3“ TFT displej, na kterém lze zobrazovat informace o vozidle a parametry související s autonomním řízením.

Přístrojový panel lze navíc konfigurovat jedním ze tří nastavení: Evolved, Relax a Heritage. Evolved představuje budoucnost designu Alfa Romeo a využívá centrální oblast obrazovky, zatímco dva boční kvadranty zůstávají na stejném místě. Relax se zaměřuje na pohodlí, a proto neobsahuje podrobné informace o vozidle a obejde se tak bez dvou bočních kvadrantů. Nastavení Heritage je inspirováno ikonickými modely šedesátých a sedmdesátých let a vyznačuje se výraznými detaily, jakými jsou obrácená čísla na konci rychloměru.

Technologie NFT a služby „Alfa Connect“

Nové modely Giulia a Stelvio jsou vybavené plynulým a intuitivním rozhraním HMI (Human Machine Interface), aby měl řidič všechny funkce po ruce. Infotainment navíc poskytuje funkce a služby Alfa Connect, které nabízejí širokou škálu užitečných bezpečnostních a komfortních služeb navržených s ohledem na aktualizaci vzduchem „Over the Air“. Například, funkce „My Remote“ zahrnuje služby pro ovládání některých funkcí vozidla (otevírání/zavírání dveří, rozsvícení světel) na dálku prostřednictvím chytrého telefonu/chytrých hodinek.

U nových modelů Giulia a Stelvio je nyní k dispozici i technologie nezaměnitelných tokenů NFT (Non-Fungible-Token). Jedná se o unikátní prvek v automobilovém odvětví, který se představil poprvé u modelu Tonale a nyní je nabízen u všech modelů značky.

Na základě volby zákazníka technologie NFT vygeneruje certifikát s údaji o životě vozidla. Ten lze použít k prokázání řádné údržby a tím k podpoře zůstatkové hodnoty. Certifikát NFT je zdrojem důvěryhodnosti, který pomáhá majiteli/prodejci při prodeji. Současně ujišťuje kupujícího při výběru ojetého vozidla.

Výrazná jízdní dynamika

Jízdní dynamika nových modelů Giulia a Stelvio je nejlepší v daných segmentech. Sportovní chování modelů Giulia a Stelvio je podpořeno širokým použitím ultralehkých materiálů, jakými jsou hliník (motory) a karbon (např. hnací hřídel), které mají svůj původ ve světě motoristického sportu.

 Pohon všech kol Q4 zaručuje všechny výhody pohonu všech kol a zároveň přináší nižší spotřebu paliva, lepší odezvu a skvělé potěšení z jízdy s vozidlem s pohonem zadních kol. Srdcem systému Q4 je aktivní převodovka (ATC), která v reálném čase monitoruje podmínky přilnavosti a vstupy řidiče, aby zajistila nejlepší možný výkon.

Systém Alfa Romeo Q4 umožňuje pohon zadních kol a v případě horší přilnavosti či na základě specifického požadavku řidiče může okamžitě přenést až 50 % točivého momentu motoru na přední nápravu. To vše v čase pod 150 ms. Zabrání tak prokluzu kol a zajistí maximální výkon vozidla a účinnost jízdy.

U výbavy Veloce je možné pohon všech kol Q4 kombinovat s mechanickým samosvorným diferenciálem Q2, který je k dispozici i pro verze s pohonem zadních kol. Samosvorný diferenciál zvyšuje agilitu a sportovnost, zaručuje dokonalou trakci pro větší stabilitu vozidla v rychlých zatáčkách, vyšší boční zrychlení a špičkovou bezpečnost na mokré nebo kluzké vozovce, a to tím, že udržuje rovnoměrnější tok točivého momentu na obě kola nápravy a snižuje tak jejich prokluzování.

Přední náprava využívá dvojité lichoběžníkové zavěšení s polovirtuální osou řízení (exkluzivně u Alfa Romeo), které optimalizuje filtrační efekt a umožňuje rychlé a přesné řízení pro nekompromisní ovladatelnost. Zadní nápravu tvoří víceprvkové řešení se čtyřmi a půl rameny – patent Alfa Romeo –, které zajišťuje lepší ovladatelnost a vynikající komfort. Speciální edice Competizione je exkluzivně vybavena aktivním odpružením Alfa s elektronicky řízenými tlumiči, které se v okamžiku přizpůsobují jízdním podmínkám a řidiči dovolují zvolit nastavení zaměřené více na výkon nebo naopak pohodlí.

Jedná se o elektromechanický systém, který kombinuje systém kontroly stability s brzdovým systémem, čímž zaručuje okamžitou odezvu brzd, zkracuje brzdnou dráhu a umožňuje snížení hmotnosti. Použití systému brake-by-wire umožňuje výrazné snížení počtu součástí v motorovém prostoru a nahrazení hardwaru jedinou jednotkou složenou z čerpadla, posilovače brzd a ESP, což zaručuje menší hmotnost a větší agilitu vozidla.

Ke špičkové jízdní dynamice modelů Giulia a Stelvio přispívá i přímé řízení a 8stupňová automatická převodovka ZF s hliníkovými pádly řazení. Oba prvky zaručují bezkonkurenční ovladatelnost v zatáčkách. Pro dokonalou rovnováhu mezi potěšením z jízdy a asistenčními systémy nabízejí nová Giulia a Stelvio kompletní sadu pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS) pro autonomní řízení 2 úrovně. To znamená, že řidič může za určitých podmínek nechat vozidlo ovládat plyn, brzdu a volant, a to prostřednictvím elektronických systémů, které vyžadují neustálé sledování řidičem. Tyto systémy podporují řidiče a nabízejí větší komfort při dlouhých cestách. Řidič však musí mít vozidlo neustále pod kontrolou a vždy mít ruce na volantu.

Zjednodušená nabídka

Nové modely Giulia a Stelvio se slaďují s novou logikou řady představenou u modelu Tonale, což zákazníkům ještě více usnadní konfiguraci vozidla. K dispozici jsou dvě výbavy – Super a Ti – z nichž každá má charakteristické vlastnosti pro uspokojení i těch nejnáročnějších zákazníků. Výbavu Super, základní model pro jedinečný zážitek z Alfa Romeo, lze přizpůsobit prostřednictvím paketu Sprint, který obsahuje různé sportovní doplňky. Výbavu Ti, která zvýrazňuje eleganci a osobitý charakter obou vozidel, lze zase vylepšit pomocí paketu Veloce, který přináší maximum z hlediska výkonu a sportovnosti.

Nové modely Giulia a Stelvio nabízejí významnou aktualizaci z hlediska motorizací: u všech modelů je nyní k dispozici vznětová verze o výkonu 160 k kombinovaná s pohonem zadních kol. K dispozici jsou rovněž výkonné motorizace kombinované s pohonem všech kol, zážehový motor s výkonem 280 k a vznětový agregát s výkonem 210 k.

Speciální edice Competizione

Uvedení nových modelů Giulia a Stelvio oslavuje speciální edice Competizione, která je koncentrátem stylu, jež jistě potěší i ty nejnáročnější příznivce Alfa Romeo. Tato speciální edice vychází z výbavy Veloce a je dostupná se všemi motorizacemi. Představuje vrcholnou verzi každé řady a pochlubit se může exkluzivním šedým matným odstínem Moon Light v kombinaci s červenými brzdovými třmeny.

Intenzivní sportovní vzhled nového modelu Stelvio zdůrazňují 21“ kola z lehkých slitin. Interiér je charakteristický audiosystémem Harman/Kardon a kůží čalouněnou palubní deskou a sedadly s červeným prošíváním. Výbavu završují zatmavená okna a logo Competizione na bocích a předních opěrkách hlavy. U verze Competizione je standardem exkluzivní aktivní odpružení Alfa a technologie NFT (Non-Fungible Token), která potvrzuje jedinečnost každého vozu Competizione a garantuje jeho původní konfiguraci. Jedná se o nejvyšší vyjádření podstaty Alfa Romeo z hlediska stylu, výkonu a technologií.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit