4. prosince 2025
Novinky

Audi A6 je poprvé elektrické. Varuje ostatní řidiče před hrozbami a splní vám na co si vzpomenete

>Redakce Redakce
02 srpna, 2024

Studie Audi A6 e-tron concept debutovala v roce 2021 na autosalonu Auto Shanghai jako předzvěst inovativní rodiny elektrických modelů vyráběných ve velkých počtech. A6 e-tron je prvním čistě elektrickým modelem Audi nabízeným v karosářských verzích Sportback a Avant a druhým postaveným na platformě PPE. Modely A6 e-tron a S6 e-tron bude možné v České republice objednávat v průběhu podzimu 2024, kdy budou oznámeny také české ceny.

Jednotlivé varianty modelové řady Audi A6 e-tron – basic, S line a S – se liší svým exteriérem. V době uvedení na trh bude nabízeno osm barev karoserie včetně standardní barvy šedá Magnetic (nemetalický lak) a metalických laků bílá Glacier, šedá Typhoon a černá Mythos. K dispozici jsou rovněž dva modré metalické odstíny, modrá Plasma a modrá Malpelo. Exkluzivně pro variantu S line a model S jsou vyhrazeny barvy šedá Daytona (lak s perleťovým efektem) a béžová Siam.

Sportovní design a nastavení nového modelu Audi A6 e-tron* přispívá k  aerodynamickému odporu vzduchu cx = 0,21 u verze Sportback. A6 e-tron je díky tomu nejlepším modelem Audi všech dob z hlediska aerodynamiky a nejaerodynamičtějším vozem v celém koncernu Volkswagen. Také Avant dosahuje velmi dobrého součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24, a patří tak mezi nejlepší modely ve svém segmentu.

V noci jako za dne

Světlomety a zadní svítilny mají trojrozměrný design a nabízejí charakteristické digitální světelné designy. Vpředu nabízí modelová řada Audi A6 e-tron na přání digitální světla pro denní svícení s technologií LED a vzadu druhou generaci digitálních svítilen OLED.

U druhé generace digitálních zadních svítilen OLED používá deset panelů OLED se 450 segmenty speciálně vyvinutý algoritmus, který vytváří nová zobrazení několikrát za sekundu. Tyto digitální zadní svítilny  dokážou poprvé komunikovat s bezprostředním okolím (car-to-x). Značka Audi u nich vyvinula také další bezpečnostní funkce. Detekce přiblížení byla  rozšířena o komunikační světlo, které upozorňuje ostatní účastníky silničního provozu na nehody a poruchy. Kromě běžné grafiky koncových světel zobrazuje komunikační světlo v kritických jízdních nebo dopravních situacích také specifický statický charakteristický zadní světelný design s výstražnými symboly integrovanými do digitálních zadních svítilen OLED 2.0.

Každý se zabaví po svém

Panoramatický displej MMI se zakřiveným designem a technologií OLED je tvořen 11,9“ displejem digitálního panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit a 14,5“ dotykovým displejem MMI a společně s 10,9“ displejem MMI pro spolujezdce vpředu tvoří digitální obrazovku s vizuálně čistým designem.

Aktivní diskrétní režim umožňuje osobě na sedadle spolujezdce vpředu věnovat se za jízdy zábavě, například sledování filmů nebo seriálů, aniž by docházelo k rozptylování řidiče. V závislosti na aktuální rychlosti jízdy a obsazení sedadla zajišťuje inteligentní řídicí jednotka směrové (diskrétní režim je zapnutý) nebo difúzní (zobrazení je viditelné pro všechny) šíření světla.

Značka Audi významně posunula vývoj zobrazovací techniky na přání dodávanou druhou generací head-up displeje s rozšířenou realitou, dalším ústředním prvkem digitálního zobrazovacího systému. Displej promítá velkou, skloněnou zobrazovací plochu přes čelní okno před řidiče. Systém ukazuje důležité informace, například rychlost jízdy, dopravní značky nebo asistenční a navigační symboly.

Je zde vytvořen také digitální obklopující pás sahající od jednoho zrcátka k druhému napříč celou digitální přístrojovou deskou a propojený dynamickým interakčním světlem u paty čelního okna. Zásadní funkce, jakými jsou nastavování polohy zrcátek, osvětlení a zamykání, jsou kompaktně integrovány do centrálního ovládacího panelu na dveřích řidiče. Elegantní atmosféru završuje na přání dodávaný systém čtyřzónové automatické klimatizace rozšířený o funkce udržování vysoké kvality vzduchu, parfémování a ionizování.

Na přání dodávaná inovativní panoramatická skleněná střecha představuje další vylepšení celého vozu. Na rozdíl od předchozích druhů minimalizuje chytré sklo panoramatické střechy přímé sluneční záření a po stisknutí tlačítka se stane neprůhledným. Systém lze individuálně ovládat jako „digitální závěs“ tlačítkem na stropním modulu. Zákazníci mají na výběr čtyři předem nastavené úrovně průsvitnosti.

Stále online

Informační a zábavní systém používá operační systém Android Automotive OS. A6 e-tron získává aktualizace svých systémů bezdrátovým přenosem dat. Nejnovější služby Audi connect a vylepšený plánovač tras e-tron, který se dodává sériově, jsou proto vždy aktuální. Aplikace, například YouTube, jsou dostupné prostřednictvím obchodu s aplikacemi třetích stran Audi Application Store, který je integrován přímo do MMI a nevyžaduje použití chytrého telefonu.

Obchod poskytuje zákazníkům přístup k široké škále aplikací. Při uvedení modelu A6 e-tron na trh budou k dispozici různé aplikace z následujících kategorií: hudba, video, hry, navigace, parkování a nabíjení, produktivita, počasí a zpravodajské služby. Nabídka obchodu je neustále rozšiřována a portfolio aplikací je přizpůsobováno specifickým požadavkům příslušného trhu.

Intuitivní přístup

Hlasové ovládání bylo výrazně rozšířeno a nyní hraje klíčovou roli. Audi assistant, hlasový asistent se schopností učit se, dokáže ovládat řadu funkcí vozidla. Audi assistant bude mít v budoucnosti také přístup k dalším datům z internetu, například k předpovědím počasí a všeobecným znalostem.

 

Audi assistant automaticky rozpozná, zda má aktivovat funkci vozidla, vyhledat cíl nebo například poskytnout předpověď počasí. Systém značky Audi předává dotazy uživatelů chatbotu ChatGPT pouze v případě, že sám nedokáže odpovědět na dotazy týkající se všeobecných znalostí. Řidiči si mohou užívat perfektní ovládání, protože do systému Audi assistant jsou integrovány veškeré funkce. Všechny dotazy a odpovědi jsou po zpracování smazány, aby bylo zajištěno optimální soukromí. ChatGPT navíc nikdy nemá přístup k datům vozidla.

Prémiový audiosystém Bang & Olufsen s reproduktory v opěrkách hlavy zajišťuje optimální zvuk. Vysoce účinný zesilovač napájí 20 reproduktorů výkonem 830 W. Dynamické interakční světlo nabízí rozmanité komunikační funkce, a podporuje tak interakci vozidla s cestujícími. Interakční světlo má podobu velkého oblouku, který prochází napříč interiérem a přístrojovou deskou pod čelním oknem.

Dlouhé vzdálenosti jsou přirozené

Výkonné, kompaktní a vysoce hospodárné elektromotory a pro PPE nově vyvinutá sada lithium-iontových akumulátorů tvořená dvanácti moduly a 180 prismatickými články s celkovou kapacitou 100 kWh (využitelná 94,9 kWh) zajišťují dojezd více než 750 kilometrů .

Díky nejvyššímu výkonu až 270 kW ve verzích performance zrychlí novinka z nuly na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 210 km/h. S6 e-tron poskytuje nejvyšší výkon 370 kW. 

S6 Sportback e-tron a S6 Avant e-tron zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je 240 km/h. Dojezd na jedno nabití přesahuje 670 kilometrů. 

Díky 800V technologii a maximálnímu nabíjecímu výkonu 270 kW při stejnosměrném nabíjení v sériové výbavě lze na vhodné vysokovýkonné nabíjecí stanici HPC prodloužit dojezd až o 310 kilometrů za pouhých deset minut. Za 21 minut se stav nabití zvýší z 10 na 80 procent. Inteligentní termoregulaci zajišťuje optimální teplotu během procesu. 

Sada akumulátorů s napětím 800 V je rozdělena na dvě poloviny, z nichž každá má napětí 400 V a které lze pak nabíjet souběžně výkonem až 135 kW. Ze standardních domácích nabíječek se střídavým proudem je sadu akumulátorů možné nabíjet výkonem až 11 kW. Později bude na přání nabízena varianta pro nabíjení střídavým proudem s nabíjecím výkonem 22 kW. 

Rekuperační systém dokáže zajistit přibližně 95 procent brzdných procesů v každodenním provozu. Audi A6 e-tron dosahuje rekuperačního výkonu až 220 kW. Jak je pro Audi typické, nabízí Audi A6 e-tron také možnost dvoustupňové rekuperace, kterou lze nastavovat pomocí páček na volantu. 

Tradiční preference

Model Audi S6 e-tron je vybaven systémem pohonu všech kol s důrazem na přenos větší hnací síly na zadní nápravu. Na přání dodávané adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči umožňuje měnit celkové nastavení vozu v širokém rozsahu mezi vysokým jízdním komfortem a sportovní ovladatelností. S to v závislosti na rychlosti, či zvoleném režimu. 

Vždy v pohotovosti

Adaptivní asistent řízení plus patří mezi nové funkce modelu A6 e-tron. Systém podporuje řidiče při zrychlování, brzdění, udržování rychlosti jízdy i bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a asistuje při řízení vozu v příslušném jízdním pruhu. Systém kromě různých senzorů, v závislosti na regionu, používá také mapové podklady ve vysokém rozlišení a sdílená data od ostatních vozidel uchovávaná a zpracovávaná v cloudu. Vozidlo na základě těchto informací vypočítává zbývající trasu a umožňuje komfortní jízdu v celém rozsahu rychlostí i v dopravních kolonách.

Park assist plus se zobrazováním vzdálenosti od překážek, zadní kamera, omezovač rychlosti propojený s kamerovým rozpoznáváním dopravních značek, adaptivní tempomat a rozpoznávání únavy a nepozornosti řidiče budou v době uvedení na trh součástí sériové výbavy.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit