Osmá generace prodávaná od roku 2018 se konečně dočkala nástupce. Pro něho si automobilka nachystala veškeré technické novinky. Část z nich prozradil elektrický derivát A6 e-tron.
Audi představuje novou generaci modelu A6 a A6 Avant, která přináší nejen modernizovaný design, ale i špičkovou techniku a vylepšené pohonné jednotky. Díky platformě PPC a mild-hybridní technologii MHEV plus nabízí nové A6 ještě vyšší efektivitu a dynamiku.
Nové Audi A6 Avant vyniká sportovním, ale zároveň elegantním vzhledem s optimalizovanou aerodynamikou vynikající koeficientem cx=0,25. Celková délka mezigeneračně narostla o 60 mm. Třešničkou jsou digitalizované přední světlomety s personalizovatelnou grafikou s možností techniky Matrix. Zadní OLED světla komunikují s okolím a ostatní řidiče dokážou specifickou signalizací upozornit na dopravní omezení nebo potenciální hrozbu.
Pro nové Audi A6 Avant je na výběr 11 laků karoserie, které v závislosti na paketu doplňují detaily v šedém a černém odstínu. Průměry kol sahají od 18 do 21 palců.
Vítejte v kosmu
Interiér bez nadsázky připomíná kabinu vesmírné lodi. Horní části dominuje virtuální kokpit složený z 11,9palcového štítu a 14,5palcového infotainmentu. Sestavu může doplnit širokoúhlý programovatelný head up displej s rozšířeným menu a třetí 10,9palcový displej pro spolujezdce. Ten se může zabavit multimediálním obsahem, plánovat trasu, nebo hledat body zájmu. Software běžící na platformě Android nabízí aplikace třetích stran a využívá umělou inteligenci. Umí také přenést obsah telefonu do palubního zařízení. Čalounění a dekory nabízejí alternativy z udržitelných materiálů. Potěší také čtyřzónová klimatizace.
Připlatit si lze za panoramatické střešní okno s proměnlivým stíněním v devíti sektorech nebo prémiovou audiosoustavu.
Od každého jeden
Zatímco dříve bylo Audi symbolem širokého výběru různých motorů, tentokrát se nabídka omezila pouze na dvě mild-hybridní varianty. Základem první je dvoulitrový diesel s výkonem 150 kW a točivým momentem 400 Nm se spotřebou 5 až 5,7 l/100 km. Alternativou je třílitrový benzín s 270 kW a 550 Nm. Tento motor byl rozsáhle modernizován, protože jeho původ sahá až do roku 2015.
Mild-hybridní systém doplňuje startér-generátor schopný vůz pohánět díky výkonu 18 kW a točivém momentu 230 Nm. Energii čerpá z 1,7kWh akumulátoru nabíjeného pomocí až 25kW rekuperace. Ta je čistě elektronická s měkkým přechodem mezi rekuperací a aktivním brzděním.
Řada A6 nabízí standardní, sportovní a adaptivní podvozek s regulací světlé výšky. Vývojem došlo na znatelné vylepšení pohonu všech kol s variabilním rozdělováním výkonu a jednotlivá kola. Revizí rovněž prošlo tužší řízení a natáčení všech kol zmenšující průměr otáčení na 11.3 metru. V sérové výbavě najdeme inteligentní řízení rychlosti s autonomní jízdou v koloně a parkovacího asistenta.
Audi A6 Avant s 2.0 TDI quattro začíná na 1 719 900 Kč, zatímco varianta 3.0 TFSI quattro je dostupná od 1 948 900 Kč. Model lze objednávat od března 2025 a první vozy dorazí k zákazníkům v létě 2025.